Hier een angstige mama

Discussion in 'Even voorstellen' started by DKennedy, Jul 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DKennedy

DKennedy Nieuw lid

Jul 12, 2012
    3
    0
    0
    Dordrecht
    Goeiemiddag,

Ik ben Denise(20) en ik woon samen met mijn verloofde Peter(24) in Dordrecht. Wij zijn inverwachting van een meisje! En ons geluk kan niet meer op! Ik ben altijd opzoek naar informatie via Google,
    en kom vaak uit op Zwangerschapspagina, ik kan hier altijd mijn antwoord op terug vinden. Ik vind het een fijne site!
    Wij hebben al 3 echo's gehad, de eerste met 7wkn, toen met 10wkn (termijn echo), en een pretecho (geslachtsbepaling)17wkn.
    Nou hadden ze met de laatste echo een amnionstreng geconstateerd. EEN WAT? ja inderdaad...
    Er is zo weinig over te vinden in het Nederlands, het schijnt 1 op de 200.000 voor te komen. Hebben wij weer.....:(
    We moesten gelijk bellen naar de verloskundige die ons heeft doorverwezen naar de gyneacoloog. Maandag gaan we dus voor de medische echo.. Een amnionstreng is dus een soort vlies wat bij mij dwars door de baarmoeder heen zit. Ons meisje kan er nu nog wel rond om heen zwemmen, maar als ze groeit zou ze er in verstrikt kunnen raken.. En ja in het ergste geval een ledemaat kwijt kunnen raken....:( Ik ga hier gewoon een beetje rondsnuffelen en proberen me eige gerust te stellen, want overal waar je kijk (google -> amniotic band syndrome) schrik je je eige helemaal rot..
    Maar ja je gaat toch lopen zoeken om aan een beetje informatie te komen.. Jullie zullen me wel voorbij zien komen met wat vragen.

Groetjes een bange moeder

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    Belgiƫ
    Allereerst welkom!

En voor de rest kan ik je niet helpen helaas... Hoop dat je toch nog goede uitslag krijgt en dat je dochtertje niet verstrikt raakt in het vlies.

Heel veel succes en sterkte nog de komende tijd!

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    Welkom DKennedy. Mijn dochtertje is geboren met een handafwijking, waarschijnlijk gekomen door een amnionstreng in de vroege zwangerschap. Waarschijnlijk is dit al vroeg in de zwangerschap gebeurd, nog voor de 10-12 weken. Mocht je vragen hebben mag je me altijd een pb-tje sturen.

4. Risu

Risu Fanatiek lid

Jul 13, 2012
    1,245
    0
    0
    Welkom :)

Hoop dat je hier een beetje je ei kwijt kunt. Heb geen ervaring met dit syndroom. Maar wens met je mee dat het goed zal gaan!!

sterkte in deze spannende periode

Liefs Susanne

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Sterkte in deze spannende periode.

Share This Page