'wil graag mijn ei kwijt' ;-) en HULP gevraagd ajb

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fleur1982, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1982

Fleur1982 Lid

22 aug 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve leden,

Ik heb zojuist een account aangemaakt omdat ik hier en daar wat gelezen heb op de forums, maar niet specifiek antwoord vond op mijn probleem. Zie onder.

Ik ben 30 jaar en sinds 2 jaar getrouwd. Ik heb al jaren last van vaginisme en ben er helaas, ondanks verschillende aanpakken, nog niet van af. Ben wel goed op weg, ik kan bijvoorbeeld nu wel met moeite tampons dragen.

Ondertussen willen mijn man en ik wel onze kinderwens in vervulling laten gaan. Daarom zijn we sinds kort serieus bezig met zelfinseminatie. Dit is, gezien mijn vaginisme, iedere keer een ingrijpende bezigheid. Het zal vast niet zo heftig zijn als IVF maar voor mij is dat het wel. Vandaar dat we alles zo goed en strak mogelijk willen plannen, om onze kansen te vergroten.

Willen jullie mij helpen mijn NOD te bepalen? Ik was namelijk op 16 augustus positief met de ovulatietest van Kruidvat. Op 17 augustus hebben we geinsemineerd. Ik wil dolgraag testen, maar weet niet wanneer. Ik heb, behalve standaard menstruatie symptomen, wat last van rammelende darmen en vanochtend een stekend gevoel links onderin bij mijn lies. Geen vermoeidheid, misselijkheid of verandering in borsten helaas. Dus ik blijf wel nuchter, maar stiekem hoop ik op positief nieuws.

Terugkomend op mijn vraag; wanneer is mijn NOD? Ik was ongesteld van 15 t/m 20 mei, 20 t/m 25 juni en 29 t/m 2 augustus. Heb geen ovulatie genoteerd in die tijd.
    Kunnen jullie mij ook adviseren op welke dag ik kan gaan testen? Heb de testen inmiddels wel al besteld via Zwanger&Kids.

Dank jullie wel alvast voor het meedenken en fingers crossed!

2. RomyM

RomyM Actief lid

13 jul 2012
    217
    0
    0
    NULL
    Hoi Fleur82,

Volgens mij is een menstruatie altijd ongeveer 14 dagen na de ovulatie. Wanneer je dus positief hebt getest op de 16e, heb je je eisprong gehad tussen dat moment en 36 uur later. Net na de 30e zou je dus moeten menstrueren en zou je kunnen testen.

Google anders even naar menstruatie na eisprong. Je kan een zwangerschapstest doen op de dag waarop je normaal gesproken ongesteld zou moeten worden.

Succes! Groetjes Romy

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Hoi Fleur,

ik vermoed dat je een cyclus hebt van 34 dagen met 20 dagen tot je ovulatie en een LF van 14 dagen. Als je de 16e positief hebt getest, is je ei wrs de 17e gesprongen en zou ik inderdaad 30/31 augustus testen :)

En vaginisme.. ik heb er ook last van :) Ze bieden in Leiden en in Maastricht een soort "cursus" aan, gewoon in het ziekenhuis en dan zit je bij een gynaecoloog en ga je oefenen met tampons en pelottes. Binnen een week ben je er (grotendeels) vanaf :) Heb het ook gedaan en er nu nog wel last van, maar veel minder als voorheen en kan veel beter ontspannen. Misschien voor jou ook een optie?

4. Fleur1982

Fleur1982 Lid

22 aug 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oefff over 7 dagen pas testen... zo spannend! Ik las wel dat je vanaf 4 dagen voor NOD al eventueel met gevoelige testen kan testen? Ik werd vanochtend wakker met nog hevigere menstruatie symptomen.. hou mijn hart vast.

Dank voor je reactie.

5. Fleur1982

Fleur1982 Lid

22 aug 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Sophy,

Dank voor je bericht. Wat bedoel je met LF? Ik heb een onregelmatige cyclus, ik had per toeval mijn ovulatie getest op de 16e en die bleek positief. Mocht het dit keer niet raak zijn, dan zal ik 34 dagen aanhouden als houvast.

Kun je me wat meer over die cursus vertellen, desnoods via prive bericht? Ik ben wel al in de weer met pelottes, maar hoe het gaat verschilt per keer. Ik ben naar de bekkenbodem fysio geweest en naar de seksuologe. Beiden hebben me in elk geval zover gekregen dat ik een vinger wel kan accepteren. Voorheen was dat echt onmogelijk, ik zat al tegen het plafond als mijn benen uitelkaar werden geduwd.
    Nu werk ik met tampons en probeer de controle aan mijn man te geven, dat hij met zijn vinger erin kan, maar het blijft moeilijk. :(
    Ik kijk uit naar je reactie over die cursus.

Groetjes Fleur.

6. Within

Within Niet meer actief

Misschien een idee, mocht het deze ronde niet raak zijn, om je temperatuur op te gaan nemen.

Het berekend je eisprong pas achteraf, maar je kan je goed inlezen in het speciale forum hier op ZP. Zo weet je heel nauwkeurig wanneer je ei is geweest, en wanneer je dus ongesteld moet worden.

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    LF is je luteale fase: de tijd tussen je ovulatie en je menstruatie. Gemiddeld is die 14 dagen.

Over de cursus (ik zet het even hier neer voor als meer mensen het willen weten): bij mij zat het probleem niet in vrijen (dat gaat prima ;)) maar in met m'n vingers naar binnen en het meest over het speculum. Met ivf in zicht was het handig om te leren omgaan met dat speculum, anders zijn behandelingen wel erg lastig uit te voeren.
    Ik ben in Leiden geweest in het LUMC op verwijzing van m'n gyn. Ik denk dat je met een verwijzing van je huisarts ook terecht kunt. In Maastricht bieden ze hetzelfde programma aan.

Eerst een intake bij een psycholoog/seksuoloog met een vragenlijst over wat wel/niet lukt, of je nog andere fysieke problemen hebt, andere geestelijke problemen. Daarna vertelde ze wat er met de cursus gedaan wordt: het is vooral heel veel oefenen :) Bijvoorbeeld eerst zelf kijken/voelen, oefenen met tampons inbrengen, met je vinger voelen, je partner laten voelen, je bekkenbodem bewust aanspannen/ontspannen, de verschillende pelottes, bij mij dus ook om zelf het speculum in te brengen.

Het gaat vooral over leren om het niet meer eng te vinden en om bewust te ontspannen. Dus de eerste keer met je vinger is vreselijk :) en daarna moet je meteen nog een keer, en nog een keer en bij die derde keer gaat het al haast automatisch :) Als het dan goed gaat, ga je door naar de volgende stap, net zo lang tot "alles" lukt.
    Je krijgt huiswerk voor thuis, bijvoorbeeld om nog een keer met de pelottes te oefenen (hetzelfde als wat je op de cursus hebt gedaan, herhaling dus) of om met z'n tweetjes iets te doen.

Het is 3-4 dagen binnen 1à2 weken en dan steeds 2-3 uur per sessie. Heel intensief dus.. en dan aan het eind ben je van je vaginisme af :)

M'n gynaecologe was ook heel aardig. Er was daar ook nog een huisarts en een seksuolog waaruit ik kon kiezen voor de behandeling. Ze zijn vooral heel coachend.. niets is raar, ze praten je er doorheen en als je even wilt pauzeren of nog vragen hebt, kan dat ook gewoon.

Ik kan nu dus zelf het speculum inbrengen, moeiteloos.. en ook dingen als tampons en de utrobollen voor de ivf.. en gewoon lekkerder in m'n vel. Jij kan waarschijnlijk leren om dus zelf met de inseminatiespuit te leren omgaan, of dat je man te laten doen, maar ook om samen te kunnen vrijen :) Denk dat meer ontspanning, ook met inseminatie, ook bevorderlijk is voor een poging. Het was geen leuke cursus ofzo, maar achteraf had ik gewild dat ik het 10 jaar eerder had geweten en had gevolgd :)

Vind het al heel moedig dat je je verhaal hier neerzet en zelf oefent met de pelottes! Als je nog iets wilt weten, roep gerust, mag ook via pb!

8. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Ik heb op 10 augustus een posi ovutest gehad en heb vandaag positief getest (2 dagen voor NOD) met de zwangerschapstest van zwanger&kids, dus ik zou zeggen, over 6 dagen zou je dus al kunnen testen ;)

Succes!

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Off topic -- BellaNoa.. proficiat!!! waar is de foto???? :D

10. Fleur1982

Fleur1982 Lid

22 aug 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit klinkt geweldig! Tenminste, het gedeelte dat je er vanaf kan komen in zo'n korte tijd! Ik voel nu al kriebels omdat je zegt dat het zo intensief en niet echt een leuke cursus, maar daar zet ik me maar gauw overheen. Ik bel morgen nog mijn huisarts. Super bedankt!

11. Fleur1982

Fleur1982 Lid

22 aug 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!! Geniet van je zwangerschap en van jullie gezin!

Ik ga op mijn handen zitten om niet eerder dan over een week te testen. Ik hoop elke dag niet ongesteld te worden. Ik ben vandaag ook wel helemaal opgeblazen en voel me typisch als wanneer ik bijna ongesteld word.... dus we blijven nuchter.

12. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Omdat het zo intensief is, denk je minder na over hoe eng je het vindt. Het gaat een soort automatisch.. dat het normaal wordt :) Moedig dat je meteen je ha gaat bellen, het is echt de moeite waard, zo fijn om er vanaf te zijn. Succes! Enne hoop dat je ook gauw zwanger bent :)

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    kom anders naar onze topic !

bij zwanger worden clubs
    en dan z.i clubje

allemaal mensen die aan zelf inseminatie doen !

Deel Deze Pagina