Ik ben in februari al gestopt met de pil, maar we zijn niet echt gericht aan het klussen gegaan. Gewoon zien hoe het loopt was ons idee. Half juli voor het eerst echt in mijn vruchtbare dagen geklust en afgelopen weekend twee testen gedaan en meteen bingo... Ik heb een collega waar ze al 3 jaar bezig zijn, en ik voel me bijna schuldig om het straks op mijn werk te moeten vertellen. Bij ons ging het zo makkelijk, bijna ineens. Ik kan me geen voorstelling maken van de mama's in spe waar het niet lukt, hoe zij zich moeten voelen. Ontzettend blij zijn we natuurlijk, dat de zoon van mijn vriend een broertje of zusje krijgt, maar voor ons samen is het de eerste Ik vind het allemaal heel erg spannend, ook vanwege mijn leeftijd (32). Komende dinsdag voor de termijnecho naar het ziekenhuis, en donderdag intake bij de VK.... slik, zijn zoveel zenuwen normaal?
ik begrijp het ook zelf zwanger van de 6e deze duurde dan wel 11 maanden maar goed was al gezegend en nu nog meer, echter denk ik dat zowel jij en ik allebei hopen en bidden dat iedereen gezegend word met een kindje en zullen we er alles aan doen om ons steentje bij te dragen (moeders voor moeders) en die zenuwen is harstikke normaal lekker genieten het is jou net hard gegunt als een ieder ander gefeliciteerd meid
Dank jullie wel @Mamaatjevan5 Ja, ik wil me ook opgeven voor moeders voor moeders. Wie weet heeft iemand er iets aan, en al is het maar 1 stelletje wat een kindje krijgt met mijn hulp, dan is dat natuurlijk al helemaal geweldig. @melanie1986 Ik probeer er inderdaad van te genieten. Mijn schoonzusje is nu ook 15 weken zwanger, maar die weet het nog niet van ons. We willen nog heel eventjes wachten met de boodschap naar de familie. Hoe lang hebben jullie gewacht met het mededelen van de zwangerschap?
Gefeliciteerd meid! En voel je niet schuldig. Dingen gaan zoals ze gaan... Maak je ook nog een banner?
@mama in spe Ik had een banner, maar die is nu al 2x verdwenen... ik zal er nog een maken... en dank je... we zullen er van gaan genieten en met moedersvoormoeders hoop ik nog anderen te kunnen helpen!
Hier familie en vrienden meteen verteld. Helaas werd dit een mk en was ik na 1 menstruatie alweer zwanger en toen hebben we het voor vrienden en familie geheim gehouden tot 12wk. Wel hebben we het onze ouders verteld.
van harte gefeliciteerd! Geniet van dit wonder! Ik weet zelf wel hoe het is als andere collegas je voorgaan en ik heb 1 tip. Vertel het haar 1 op 1 voordat je de andere collega's inlicht. Er is niks zo erg dan ergens binnenkomt waar iedereen een ander feliciteert en je dan moet horen dat zij zwanger is. Mijn collega was in 1x zwanger en heeft het me van te voren verteld en ook verteld wanneer ze het de collega's ging vertellen. Zo kon ik me daar op voorbereiden! Ik vond dit echt heel prettig en het was een stuk minder moeilijk!
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen! Bij ons duurde het 2,5 jaar, maar ik ben net zo blij voor mensen waarbij het in 1 keer lukt. Geniet ervan!
@Loesie1982: het probleem is dat het geen zij, maar een HIJ is. En de problemen met zwangerschap liggen aan heb, is bekend. Hij heeft erg traag zaad en voelt zich daarom schuldig tov zijn vriendin. Maar ik denk idd wel dat ik het hem eerst even apart vertel voor hij het door de wandelgangen hoort. Tnx voor je tip Dank je wel allemaal.... over een uurtje de termijnecho... vind het zo ontzettend spannend. Gisterenavond had ik wat bruin bloed verlies. Maar een klein beetje, dus ik hoop dat het oud bloed was en dat verder alles prima is. Geen buikpijn, dus we moeten afwachten.
Niet schuldig voelen.. gewoon lekker genieten. Ik heb twee gezonde kinderen, moet ik me dan ook schuldig voelen? Nee, ik voel me rijk en bevoorrecht!
Vandaag de intake bij de VK gehad. Bloeddruk was verder prima bij de controle. Komende week bloedprikken voor de screening. Nu gaat het pas echt beginnen!