Hi meiden, Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie sliepen tijdens de laatste weken van de zwangerschap. Ik heb er nog 11 te gaan en heb het idee dat geen enkele houding nu meer fijn is. Ik sliep voor de zwangerschap altijd op mijn rug of zij, dit ben ik blijven doen maar heb voornamelijk geprobeerd op mijn linkerzij te slapen omdat dat wordt aangeraden. Nu is het echter zo dat als ik op mijn zij lig ik het echt niet te lang kan uithouden, waarschijnlijk gewoon omdat er teveen gewicht op een kant ligt? De rughouding vind ik nu ook niet meer prettig omdat ik dan veel last krijg van mijn stuitje! Nu vraag ik me af: hoe sliepen jullie tijdens de laatste weken? En hoe kun je eventueel prettiger slapen met het gewicht dat we extra meedragen?
SLECHT!!! haha.. Ik gebruikte een voedingskussen, die had ik dan tussen mn enkels, dan tussen mn knieen, en half onder buik langs naar boven..
Ik sliep bij de oudste op mijn rechter zij omdat op mijn linker zij ik na een minuut flinke steken bij mijn ribben kreeg. Bij de jongste ook op mijn rechter zij. Maar bij beiden met een voedingskussen dat ik tussen mijn knieën en onder mijn buik legde of half op mijn buik met een knie opgetrokken.
Je kunt proberen een voedingskussen tussen je benen te leggen en dan alsnog proberen op je zij te liggen. Lees veel dat vrouwen dat fijn vinden.
Ja dat voedingskussen helpt af en toe, heb niet het idee dat dat een structurele oplossing is vandaar dit topic om inspiratie op te doen om gewoon te kunnen slapen 's nachts!!
Sowieso niet aaneengesloten geslapen vaak wakker van de druk op mn blaas en dan vervolgens niet meer kunnen inslapen. Hier hielp het voedingskussen toch echt wel goed.
Ik slaap redelijk goed, moet ik zeggen! Ik lig vaak of op mijn rechterzij, of half op mijn buik, met opgetrokken been...heerlijk
lig soms op de me rug of op me zij. een keer rechts andere keer links. ik heb soms niet eens dat ik heel licht slaap en dan ben klaar wakker en daarna slaap ik weer. ik voel het nu ook meer op me blaas en bij me dochtertje had ik niet zoveel last, van. slapen jullie ook soms zo slecht??
Hier ook superslecht slapen de laatste weken....pfff, geen een houding hou ik een nacht vol! En dan dat draaien van de ene kant naar de andere kant...een crime! De korte hazenslaapjes overdag kunnen me wel echt energie geven, omdat ik merk dat ik dan geen pijn in rug/heupen krijg in een houding. Hier vrij aan het begin een voedingskussen gekocht, maar kan er niets mee... Een klein kussentje tussen mijn knieën en een flanellen luier onder mijn buik (dan zakt deze niet zo weg) ligt beter. Alhoewel ik de laatste dagen juist weer niet met een kussentje tussen benen slaap, omdat dit weer zere heupen geeft..l Dus: wie de gouden tip heeft voor slapen...ook ik hoor hem graag
Het is gewoon echt zo dat ik niet vast slaap! Gewoon steeds draairn, woelen, naar de wc... Pff dramatisch!!!!
Ja, hier ook zo! Manlief zal weer blij wezen als dat voedingskussen weer uit bed is en ik als ik weer op mijn buik kan slapen
Haha, herkenbaar. Ik kon vanwege mijn bekken sowieso niet meer slapen op mijn rug, ook niet toen ik niet zwanger was. Ook kan het nu sowieso niet meer omdat ik dan geen lucht meer krijg, en het schijnt voor het baby'tje ook heel slecht te zijn. Op mijn buik ben ik mee opgehouden toen ik 20 weken zwanger was. Op mijn zij ging goed met een voedingskussen tussen mijn benen, maar sinds een week krijg ik nu op mijn zij giga pijn in mijn rug, waarschijnlijk vanwege het gewicht van mijn buik, die mijn rug dan hol trekt of zo. Hoe ik nu nog zo'n beetje kan slapen is op mijn zij met een gewoon kussen tussen mijn benen en met nog een kussen onder mijn buik geduwd, zodat mijn buik wat ondersteund wordt. Ik merk dat ik dan minder last heb van mijn rug. Als dat niet meer werkt ga ik én een voedingskussen én een gewoon kussen gebruiken
Bijna niet! Kussens helpen hier voor geen meter. Op mijn linkerzij kan ik niet meer liggen omdat mijn heup erg pijnlijk is. Mijn bekken doet ook al maanden pijn. Het is echt even afzien. Hier dus ook geen gouden tip helaas.
ik slaap ook totaal niet lekker, ben net een kip in de grill.... draai de hele nacht van links naar rechts en terug... sta dan weer op... en daarna weer proberen te slapen en de boel herhalen... ik weet het ook niet zo goed.... ik vouw de deken tussen mijn benen en beetje onder mijn buik. maar toch... kan niet lekker liggen
Vanaf een week of 35 barslecht. Heb nog net geen luciferhoutjes voor m'n ogen nodig om wakker te blijven... Mijn lontje begint ook steeds een stukje korter te worden door de vermoeidheid. Zeer lastig als er nog eentje van 3 een heleboel energie en aandacht vreet... Troost me met de gedachte dat het slechts tijdelijk is en dat ik de eerste nacht na de geboorte ws. als een blok zal slapen net als de vorige keer Voedingskussen hier nog niet gebruikt voor tussen de benen, lijkt me ook niks. Verander toch ieder kwartier weer van zij en dan heb ik ongetwijfeld ruzie met dat stomme kussen .