hallo, ik heb een vraagje, ik ben morgen 34 weken zwanger en nu blijkt mijn kindje te klein te zijn. laatste echo 1800 gram, maar twee weken daarvoor was het 1300 gram dus in twee weken flink gegroeid. nu is mijn vraag dus: ze hebben gezegt dat het de 8 pond niet zal halen, maar hoeveel kan het nu nog groeien als het wel iedere twee weken 5 ons groeit, als ik het zelf uitreken kom ik op 9 pond, of staat de groei straks stil als ik verder ben? in het ziekenhuis zeiden ze als het zo doorgroeit word het 5 a 6 pond! ik wacht jullie antwoord af groetjes karin
hoi Karin, het is wel lastig om met een echo te zien hoe zwaar een kindje precies wordt. Het zal nog best flink kunnen groeien maar als ie nu nog niet zo groot is zal het zeker geen 8 of 9 pond worden. Hoeveel een kindje per week groeit wisselt sterk en hangt ook af van de conditie van de placenta. Als jij rustig aan doet kan het kind wel beter groeien. Ik kan niet voorspellen hoe zwaar het kindje zal worden, ga maar af op wat ze zeggen in het ziekenhuis, met jouw gegevens erbij kunnen ze een aardige inschatting maken. Mirjam