Clomid en eisprong

Discussion in 'Zwanger worden' started by Marjoleintje27, Dec 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjoleintje27

Oct 30, 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ben ik met mijn eerste pil Clomid van de 5 daagse kuur begonnen.
    Hebben jullie enig idee wanneer ik ongeveer mijn eisprong kan verwachten? :(
    Ik houd in ieder geval al wel mijn temperatuur bij en ik heb ovulatietesten in huis gehaald ;)

2. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

Aug 3, 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    dat is denk ik heel lastig te zeggen, hoe is je cyclus ervoor geweest? Regelmatig of helemaal niet? Normaal gesproken ligt je eisprong rond dag 15 (gemiddeld) maar mijn clomid kuur gaf mij elke keer rond dag 18 een eisprong en gaf mij een cyclus van 31 dagen.. lees hier ook andere verhalen.
    Ik denk dat je het even een paar maandjes moet volgen en dan kijken of je er een lijn uit kunt halen..

Succes xx

3. Ior

Ior Niet meer actief

Dat verschilt per persoon, maar krijg je geen follikelmetingen?
    Vandaag ben ik op cd13, op cd 11 had ik een follikel van iets meer als 13mm, morgen weer :D
    Veel succes

4. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    1,211
    7
    38
    Ik kreeg door clomid op dag 10 van mijn cyclus al een eisprong. Dus denk inderdaad dat daar weinig over te zeggen is. Neem aan dat je bij een gyn loopt? Dan houden ze dat daar toch wel in de gaten?

5. Lizzyke

Lizzyke Lid

Jun 22, 2012
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem ook Clomid na cyclussen tussen de 35 en 49 dagen. De eerste drie maanden had ik m'n eisprong rond dag 21. Heel mooi dus voor een cyclus van 35 dagen. Na m'n miskraam (okt.) ben ik terug begonnen met clomid en op dag 18 had ik controle bij de gyn en toen zag het er nog niet naar uit dat ik snel een eisprong zou hebben. Dus het zal er een beetje aan liggen hoe je lichaam reageert op de Clomid. Veel succes en hopelijk slaat de Clomid aan.

6. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie
    ook ik neem clomid/pregnyl
    ik denk ook dat het van mens tot mens verschilt
    1ste ronde' & 2 de ronde verschillen toch wel een week hier

7. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Dat is sowieso bij iedereen anders. De een reageerd heel anders op clomid als de ander. Ik zit vandaag op dag 19 en aan mijn ovulatie testen te zien ga ik vandaag of morgen mijn eisprong krijgen...

Tempen als je clomid slikt heeft trouwens geen meerwaarde, want clomid beinvloed je temp, deze is dus niet betrouwbaar... Gyn adviseerde mij alleen de ovulatie testen te gebruiken, zodat als ik zo'n FM's verder mag, ik zie wat positief is...

8. Bloembie

Bloembie Bekend lid

Sep 12, 2011
    621
    0
    16
    Hier heb ik met clomid nooit een eisprong voor dag 20 gehad. Iedereen reageert inderdaad anders, dus kan je alleen maar afwachten. Ik kon wel goed mijn temperatuur bijhouden. Bij mij had clomid hier geen invloed op, dus zou het bij jou misschien ook wel gewoon kunnen werken. Enkel bij gebruik van primolut steeg mijn temperatuur. In ieder geval veel succes, hopelijk werkt het voor jou!

9. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

Apr 2, 2012
    1,325
    1
    0
    Ik neem aan dat je follikelmetingen krijgt, dan kan de gyn zeggen wanneer je eisprong is.
    De eerste keer clomid had ik op cd11 een follikelmeting en al een ei van 21mm, cd12 is die toen gesprongen en had ik een cyclus van 25 dagen.

Ik ben nu met de 2e ronde clomid bezig en ben benieuwd hoe het deze ronde verloopt.....

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik heb op dag 9, 13 en 16 follikelmeting gehad. Op dag 16 was hij 21.6mm, volgens de gyn klaar omte springen. Maar ovulatietesten zijn nog negatief en heb ook nog geen hogere tempereratuur dus waarschijnlijk is hij nog lekker aan t doorgroeien.

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Eerste cyclus krijg je als het goed is follikelmetingen om te kijken hoe je er op reageert.
    Ze kunnen dan ongeveer voorspellen wanneer je eisprong is.

Share This Page