Jeetje, dan ben je zwanger, desondanks spiraal, een eierstok, wat een bizar idee, dan ben je een beetje aan dat idee gewend, dan begint de onzekerheid, 4 weken en 5 dagen nu. Zo pril nog, zo klein, zo van alles kan nog mis gaan, dan heb je steken rechts onder in je buik ooooooooooooooo nee denk je dan wat is dat, had ik dat bij de eerste ook?? Kan het me niet meer herinneren, maar er gaat direkt van alles door je hoofd, dan ineens is het "rustig" misschien iets TE RUSTIG??? Ook dan gaat er weer van alles door je hoofd, zo graag wil je dat je kindje gezond ter wereld komt. Gelukkig 19-03 krijg ik een echo, ik kan niet wachten, maar aan de andere kant, wat ga ik zien, wat kan er mis zijn, niks toch de meeste zwangerschappen gaan goed. JEETJE wat een onzekerheid, we zijn zo gewend in deze wereld om alles te plannen en de touwtjes in handen te hebben. Maar als het om zwanger zijn gaat, dan gebeuren er dingen waar je totaal geen grip op heb. Beangstigend hoor. Dan maar even in mijn borsten knijpen, JAAAAAAAAAAAAAAA die doen nog pijn, dat is toch een goed teken...... Hahahaha, ik word lacherig van mezelf. Dan voelt het of dat je ongesteld word, is dat nou nat (evt bloed?) tussen mijn benen, we rennen maar weer naar de wc, pffffffffff gelukkig niks te zien, Wat een zot ben ik en ik heb het gevoel alsof ik de enige dwaas ben die wederom maar weer naar de kruidvat raced voor een 2kv5 want tja het is niet duur, en als het streepje nog steeds donker is, dan zit het goed TOCH????? Kruidvat word zeker te weten rijk van me, ooo ja en dan was er nog iets met katten, ik moet er mee opletten, pffff het is zo'n schatje die kat van ons, maar ik durf hem toch niet meer te aaien nu, ik woon nu nog alleen met mijn zoontje van 6 die verder nog niks weten mag, want ik wil hem het goeie nieuws vertellen als de zekere kritieke maanden voorbij zijn, die kan de kattebak niet verschonen, tja dan maar handschoenen en veel dettol.... Zou dat wel beschermd genoeg zijn. Als ik nu terug lees waar ik jullie mee opzadel denk ik ogerm de geen die dit leest, die zal wel denken wat een mafkees, maar misschien zijn we dat allemaal wel.... ZWANGER ZIJN is gewoon van dag een af bezig zijn met je baby ipv met je zelf. Jou lichaam is niet van jou, maar van de baby die er nu ingroeit.... Zooo spannend allemaal, zo overweldigend, zo onzeker, zo blij, zo emotioneel...... LEUK IK BEN ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MAAR WAAROM KUNNEN WE TEGENWOORDIG ZOVEEL EN KAN IK NOG STEEDS NIET FF ZELF IN MIJN BUIK KIJKEN OM ZEKER TE WETEN DAT MIJN WONDERTJE HET GOED DOET IEDEREEN GEFELICITEERD
Ik ken het gevoel. Ik kan ook moeilijk om met die onzekerheid. Zou graag zo er van willen genieten maar voorlopig durf ik dit niet. Heb bang dat de teleurstelling dan des te groter zal zijn. Heb tot nu toe zelfs niet echt symptomen buiten wat meer puistjes op mijn decolleté, dus dat maakt het soms ook wat lastig. Maarja, er zijn vele vrouwen die in het begin geen klachten hebben... Dus we wachten af
Hoi Pimpeltje idd ook heel herkenbaar, dan probeer ik tegen mezelf te zeggen, ben maar blij dat je verder niet al te veel klachten heb, wie weet hang je volgende week alleen nog maar boven de pot, maar dan gelijk begint het weer te malen in mijn hoofd, er gaat zoveel door je hoofd, heb jij al verdere afspraken op de planning staan?
hiiiii gefeliciteerd hoor!al die onzekerheid blijft altijd bij de eerste weken!! Dat het maar gauw 19 maart mag zijn!!
@Kimmy80: Ik mag op 2 april voor mijn eerste echo. Dus dat is nog eventjes afwachten. Het ook lastig is is dat ik momenteel thuis zit. Ik ben kleuterjuf van beroep en ben in bescherming gezet aangezien ik geen antistoffen heb tegen CMV.. Maar ga tegen dan ook net verhuizen, dus ga ik me proberen bezig te houden met alles rustig in te pakken. Dus hoop dat zo de tijd wat vooruit gaat.
@ Saard, ben blij dat ik niet de enige ben hihihi, jij ook super gefeliciteerd alles goed??? @Pimpeltje OOOO Das echt gewoon je tijd nog ff uitzitten dan Inderdaad wel proberen zoveel mogelijk "gewone" dingen te doen anders voel je helemaal alles, maar neem ook goed je rust je hebt je energie nog heeeeeeeeeeeeeeel hard nodig