zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ikkuh86, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkuh86

ikkuh86 Bekend lid

9 jul 2010
    913
    0
    0
    Goedemiddag,

Ik heb een vraagje. Ik ben vorige maand gestopt met de pil, en heb een cyclus gehad van 35 dagen. Ben toen netjes ongesteld geworden. 6 dagen na mijn menstruatie had ik al een lichte positieve ovulatietest. Toen hebben we ook sex gehad. Kan ik al zwanger zijn? Mijn humeur is heel wisselend, ik moet vaak plassen, steken in buik en veel hoofdpijn. Daarnaast heb ik last van mijn onderrug.

Kan ik nu al zwanger zijn?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

het zou inderdaad kunnen, maar helaas heb je nog even geduld nodig. Het is ook nog even afwachten wat je cyclus doet zo kort na de pilstop. De klachten kunnen bij een zwangerschap horen, maar zie je ook wel eens bij een kinderwens. Dus duimen op elkaar en afwachten.

Groeten BRigitte

3. ikkuh86

ikkuh86 Bekend lid

9 jul 2010
    913
    0
    0
    DAnk je wel voor je antwoord. Nu lees ik op zw pagina dat de ovulatietesten van Kruidvat niet betrouwbaar zijn klopt dat? En hoe komt het dat mijn streepje in de ovulatietest licht biljft? kan het zijn dat ik zwanger ben of dat mijn ovulatie nog niet is? Hij moet dan toch elke dag donkerder worden?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Ovulatietesten zijn inderdaad niet altijd betrouwbaar en kunnen ook onduidelijkheid scheppen. Met name omdat inderdaad niet bij iedereen een streepje dikker wordt. Een ovulatietest is een indicatie van je vruchtbare periode, maar aan de test zelf is niet af te lezen hoe het gaat met zwanger worden. Je moet zelf blijven rekenen en nadenken wanneer het een goede tijd is om gemeenschap te hebben.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina