Beste verloskundige, Ik verblijf momenteel in het buitenland en sta hier dus ook onder controle. Vandaag heeft mijn behandeld arts mij een medicijn voorgeschreven die de verweking can de baarmoeder zou bevorderen en de bevalling zou vergemakkelijken. Het gaat om " scopinal" wat als hoofdbestanddeel hyoscine-n butylbromide heeft. Op internet kan ik er niks over vinden en uit de bijsluiter maak ik op dat het een antispasmodic medicijn gaat en er geen onderzoek is gedaan naar eventuele invloed op de fetus. Kan je mij adviseren? Ik ben nu 35.5 weken zwanger. Mijn vorige bevalling is totaal niet op gang gekomen ondanks inleiden en heeft toen geleid tot een keizersnede. Dit keer zou ik graag spontaan en natuurlijk bevallen. Alvast bedankt.
hoi ik ken het medicijn niet, als ik ernaar zoek op internet vind ik dat het zou kunnen helpen om spieren te ontspannen. Ik ben geen arts en kan niet bepalen of dit werkzaam is en geschikt. Als je twijfelt zou ik het met je arts bespreken. Je kunt ook vragen of ze je kunnen strippen als je over de 41 weken gaat. Succes! Mirjam