Wanneer naar de huisarts?

Discussion in 'Zwanger worden' started by juf21, Jun 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juf21

juf21 Bekend lid

May 20, 2012
    726
    139
    43
    Hoi allemaal,

nog twee cyclussen en dan zijn wij een jaar bezig met zwanger worden. Zelf had ik eigenlijk het plan om na de vakantie, in september, naar de huisarts te gaan. Maar ik merk wel dat na zoveel mislukkingen de moed een beetje in de schoenen begint te zakken. Ik heb niet het idee dat het de komende twee maanden opeens raak zal zijn, als het al 10 maanden niet lukt. Ik ga me toch wel afvragen of er niet iets mis is bij mij of bij mijn vriend.
    Mijn vriendin vroeg me waarom ik niet binnenkort al ga, voor de vakantie. Dat is omdat er bij mij in de naaste familie meerdere vrouwen zijn bij wie het niet lukt. Die al een paar jaar aan het dokteren zijn, hormonen spuiten e.d., maar tot nu toe zonder resultaat.
    Ook had mijn vriendin het over wachtlijsten, zo van: als je nu vast een afspraak maakt kan je er in september misschien tussen.
    Wat zouden jullie doen? Binnenkort al gaan, vanwege de vruchtbaarheidsproblemen in de familie? Zijn er inderdaad wachtlijsten?
    En wat doet een dokter de eerste keer? Ik word namelijk het liefst direct doorgestuurd naar de gynaecoloog, in plaats van eerst bij de huisarts met de benen wijd. :)

2. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    Hou oud ben je?

3. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Hoi Hoi,

Ik zou nu bellen. Ook omdat het in je naaste familie veel voorkomt en jullie nu bijna een jaar hebben geprobeerd.

4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Ik zou ook gewoon bellen, maak het bespreekbaar met je huisarts en vraag om een doorverwijzing. Mijn huisarts heeft nooit zelf 'gedokterd' maar stuurde me meteen door naar de gyn.

5. Papaver

Papaver Niet meer actief

Mee eens. Gewoon bellen. Bij gynaecologie gaan ze allerlei onderzoeken en daar gaat zo 6 maanden overheen.

Succes

6. juf21

juf21 Bekend lid

May 20, 2012
    726
    139
    43
    Ik ben 27.
    Hè bah, ik had gehoopt dat de onderzoeken ons bespaard zouden blijven, maar voor me uit stellen heeft natuurlijk ook geen zin.
    Bedankt voor jullie meningen, dat sterkt me wel!
    Ik zal vanavond met mijn vriend eens overleggen wat hij er van vindt.

7. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    je kan vast bellen.

Bij de ha hoef je niet met de billen bloot hoor ;)

Toen wij voor het eerst bij de ha kwamen kregen we een verwijzing om het zaad van manlief te laten controleren in het ziekenhuis. (uitslag kreeg de ha) daarna werden we doorverwezen naar de gyn en begonnen de onderzoeken.. bij de intake bij de gyn mag je wel met de billen bloot, en afhankelijk van de uitslag van het zaad manlief ook!

8. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,463
    0
    36
    Noord-Holland
    Als het in je naaste familie zit was ik al gegaan. Ik zou als ik jou was niet langer wachten. Ook zou ik gaan temperaturen en je cyclus gaan noteren als je dat nog niet doet. Vele huisartsen willen daar eerst mee beginnen. Die sturen je voor een paar maanden naar huis om je cyclus bij te houden en dan kan je weer terugkomen. Als je een onregelmatige cyclus hebt of niet weet wanneer je eisprong is kan je ook ovulatietestjes gaan gebruiken. Succes! En hopelijk ben je snel zwanger!

9. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    Hier hebben we via de ha eerst semenanalyse gedaan. Toen was meteen al duidelijk dat dat het probleem was. Daarna doorgestuurd naar de gyn en een hoop onderzoeken gedaan. Inmiddels alweer bijna 2 jaar in de MMM, dus zo snel gaat dat allemaal niet inderdaad. Wachtlijst was hier trouwens 6 weken, maar dat verschilt heel erg per ziekenhuis. Kan je vaak ook wel op de website van het ziekenhuis vinden waar je dan naartoe wilt!

10. juf21

juf21 Bekend lid

May 20, 2012
    726
    139
    43
    Ik ben nu drie maanden bezig met temperaturen icm ovulatietesten. Daardoor kwamen we er achter dat ik een latere eisprong heb (cyclus dag 16-19) en dat we waarschijnlijk vaak niet op de goede momenten geklust hebben.
    Wat mijn vriend betreft wachten we tot na de vakantie, omdat we pas sinds een paar maanden gericht bezig zijn.
    Bovendien is hij anderhalve maand geleden gestopt met roken, en het schijnt twee tot drie maanden te duren voordat het gezonde zaad geproduceerd is.
    Dus we gaan toch nog twee maanden flink aan het klussen en wie weet worden de onderzoekend ons bespaard!

Share This Page