Testen of niet???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Girly1985, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hoi Meiden,

Ik heb een vraag daar zou ik graag jullie advies in willen hebben.
    Ik moet as vrijdag 21 juni ongi worden. Nu heb ik afgelopen week 2 dagen gehad dat ik gevoelige borsten heb gehad vooral de rechter. Gister eigenlijk geen last gehad misschien heel soms een licht en tintelend gevoel.
    Vandaag heb ik het al bijna de hele dag, een soort trekkend en tintelend gevoel. Ook viel me opeens op dat mijn rechter borst opeens veel groter is dat de ander (iets wat 3/4 weken geleden nog niet zo was). Ook heb ik het gevoel dat mijn buik dikker is dan normaal. Kan natuurlijk van aankomende ongi zijn. Ook heb ik opeens al dagen zin in een ceaser salade en dat terwijl ik ze bijna nooit at. Ook iedere avond wel een vreetbui. Vooral mijn borsten maken me onzeker. Ben ik nou zwanger of niet. Nou heb ik vandaag wel bij de kruitvat 2 testen voor 5 euro gehaald. Zou ik testen of niet? Nou weet ik uiteraard ook dat ik ook allemaal klachten zijn van een menstruatie die eraan zit te komen.
    Alvast heel erg bedankt voor elk advies

ps. Sorry voor het hele lange verhaal maar vorige maand had ik echt alle kwaaltjes die je je maar bedenken kon en nu `alleen` dit.

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Tja, alleen een test kan je uitsluitsel geven ;).

Maar, je zit nog bijna een week voor nod, dus de kans is ook groot dat de test negatief is.

Afwachten is denk ik het enige dat je kunt doen. Het kan raak zijn, maar ook niet ;).

3. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Wat Kris zegt: alleen de test geeft uitsluitsel.
    Mijn ervaring is dat het beter is om te testen als je eenmaal in je hoofd gehaald hebt dat je zwanger zou kunnen zijn. De desillusie na een week ceasar salad eten is groter dan wanneer je nu al weet waar je aan toe bent. Hou er wel rekening mee dat het resultaat alsnog negatief kan zijn, omdat je wel heel erg vroeg zou zijn. Ik zou daarom 10 DPO aanhouden.

4. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Allebei alvast bedankt. Misschien een rare vraag maar wat houd dpo in??? En ik ben me er heel erg van bewust dat het heel vroeg is om te testen. Probeer het dan ook zolang mogelijk nog uit te stellen. Maar het jeukt enorm. Ook heb ik al een week lang heel veel slijm/afscheiding. Zou dat ook iets kunnen zijn??

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Dagen na ovulatie is dpo. Ik zou woesndag een testje wagen als ik jou was :)

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.042
    15.636
    113
    Nabij Utrecht
    #6 RoGiJuLi, 15 jun 2013
    Laatst bewerkt: 15 jun 2013
    Hmm... de laatste week veel slijm... heb je je eisprong vorige week gespot met een ovutest of door middel van tempen?
    Weet je zeker dat je eisprong al is geweest?
    De reden waarom ik dit vraag is omdat veel slijm vaak voor de eisprong voorkomt.

Edit... ik zie dat je nu in ronde 2 na de pil zit... het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je deze ronde weer een cyclus 30 dagen hebt zoals vorige maand.
    Dus als je niet zeker weet wanneer je eisprong was, dan zou ik me niet zo vastpinnen op de 21e als nod ;)

7. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hoi RoGiJuLi, Ja ik weet dat ik mijn eisprong al gehad heb. Niet door temperaturen of ovutesten maar ik voel hem altijd. En ik had bij mijn vorige zwangerschap ook zoveel slijm. Dus vandaar mijn vraag. Maar toen ben ik zwanger geworden door de pil heen en kwam ik er pas met 6 weken achter.

@ anoniempje2011 dank je wel. Ik lees soms zoveel afkortingen dat ik het soms even niet weet.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.042
    15.636
    113
    Nabij Utrecht
    Pijntjes kan ook de groei van de eitjes zijn ;)

Maar als jij al een week veel slijm hebt betekent dit dat je dit felijk de dag na de eisprong al had en dan kan het niet duiden op een zwangerschap ;)

Ik hoop dat je cyclus deze maand weer netjes 30 dagen is je volgende week een posi test hebt.

9. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Thnx RoGiJuLi, Ik hoop het ook. We blijven (hoop ik) sterk en wachten (braaf) tot ik mag testen zoals op de test staat.

10. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hey meiden, nou ik hoef niet eens meer te testen hoor ben helaas vannacht al ongi geworden. Dus wij gaan gezellig weer dor naar de volgende ronde.

11. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36

Deel Deze Pagina