Toen ik de pil slikte, stopte ik altijd op woensdag met de pil, zodat ik de zondag erna ongesteld werd. Dit duurt bij mij altijd ongeveer t/m de zaterdag. Hoe reken ik nu mijn cyclus uit?
Je kan je eerste cyclus niet uitrekenen volgens mij. Je telt vanaf de eerste dag vanaf je pilbloeding en dan tot je weer voor het eerst 'natuurlijk' ongesteld wordt. Zolang heeft je eerste cyclus geduurd. En het is maar de vraag of je 2e cyclus netzolang duurt, want ontpillen kan errug lang duren. Bij sommige vrouwen wel een jaar. Ik was de eerste 2 cycli netjes na 28 dagen ongesteld en daarna begon de schommeling tussen 27 en 36 dagen. Als je meer wilt weten over je cyclus en of je een eisprong hebt en wanneer, kun je temperaturen. Elders op dit forum kun je lezen hoe je dat moet doen en wat het betekent. Sterkte ermee, groetjes Sanneke (en als ik je een tip mag geven: probeer niet vanaf het begin heel erg gefocust te zijn op je ei, op kinderen en op tijd klussen, want dan duurt wachten erg lang... ik spreek uit ervaring en ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is )
He Jusi, wanneer je nu stopt met de pil moet je even afwachten wanneer je dan ongesteld word. Als je dat weet ga je kijken hoe lang je laatste cyclus duurde (zeg maar 28 dagen) dan kijk je of je na 28 dagen weer ongesteld word. Dat kan omdat je stopt met de pil langer of korter duren. In principe kun je niet echt exact zeggen hoelang je cyclus is of je moet het heel regelmatig worden. Ik ben zelf net 3 maanden gestopt met de pil en heb een cyclus van 31-31-30 en aankomende maand moet ik afwachten of deze weer hetzelfde is of niet. Dus tot nu toe ben ik dus vrij regelmatig. In ieder geval veel succes ermee! Liefs Annika
Sluit me bij bovenstaande aan ... Ik was niet zo'n geluksvogel (zie onder) en het duurde bij mij ruim 100 dagen voordat mijn cyclus enigzins op orde was ... en dan nog enigzins want ik ben zwanger geworden van een laat ei (dus dat zou een veel langere cyclus zijn geweest - ruim 40 dagen). Hoop dat je heeeeel snel regelmatig bent en heeeeeeel snel zwanger wordt!
Euuhhhh .... ben natuurlijk wel een geluksvogel want ik ben heel snel zwanger geraakt ... maar ik bedoelde dus wat betreft cyclus (heb ook erg in de stress gezeten - dacht dat ik geen goede eisprong had enzo). Maar ben dus wel een geluksvogel
Sorry jullie begrijpen me niet Ik vraag me af hoe ik dus die cyclus uitreken. Dus lees mijn stukje even overnieuw, lees over dat pilgedeelte heen en dan kan iemand toch wel zeggen hoe tóen de cyclus was?
Hoi hoi begrijp ook niet helemaal wat je bedoelt, maar bedoel je misschien dat je wil weten wanneer en hoe lang je ongi word/bent? Met de pil weet je natuurlijk altijd precies wanneer je ongi word en hoe lang maar zonder pil kan dat haast niet meer. Misschien dat je een cyclusbanner kunt aanmaken? Dan kun je zien hoe lang je ongeveer over je cyclus doet en waneer je vruchtbare periode is. Hoop dat ik je nu goed begrijp.... groetjes Annika
Ja, ik denk het Ik weet dat een gemiddeld cyclus 28 dagen duurt, vandaar. Vroeg me dan af hoe dat zit met mijn cyclus tijdens de pil. Vóór ik met de pil begon, had ik namelijk precies dezelfde cyclus
die zondag dat je ongesteld geworden bent moet je als eerste dag van je cyclus gebruiken en als dit je eerste cyclus na de pil wordt zou ik gewoon 28 dagen aanhouden... het kan natuurlijk langer/korter duren... dus die zondag en dan 28 dagen erna zal je NOD zijn
Oké weer iets geleerd Heb ook even zo'n banner aan gemaakt. Hij zal nu niet kloppen denk ik dan, maar goed, het was ook maar zo kaal zonder onderschrift
ow sorry dat ik dat niet erbij had gezet.. macht der gewoont maar snap je het nu wel een beetje, ik zie dat je je banner op 30 hebt gezet... in ieder geval heel veel succes deze maand! groetjes Jollie
Hij staat op 30 Hij staat nu op 8 dagen+8 dagen tot de eisprong is 16. Banner gaat uit van een gemiddelde van 14 dagen van de eisprong tot de menstruatie. Dus 16+14=30