wanneer zorgen maken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cat2, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Sinds begin van dit jaar gebruiken wij geen ac meer. Het jaar daarvoor ben ik gestopt met de pil en ben ik erachter gekomen dat ik een onregelmatige cyclus heb. Nu tussen de 28 en 42 dagen. Dit wisselt steeds. Ik heb een tijdje ovulatietesten gebruikt maar met de streepjes testen vond ik het niet duidelijk wanneer de streep nu 'goed' was. Ik heb ook een tijdje cb digitaal testen gebruikt maar met zo'n onregelmatige cyclus is dit wel erg duur. De laatste 2 maanden geen ovu testen meer gebruikt. Ik heb nu het idee dat ik wel kan voelen wanneer de eisprong is. Dan ook seks gehad. Nu nog steeds niet zwanger. Op zicht zijn we nog niet zo heel lang bezig, Maar ik vraag me toch weleens af of we wel kinderen kunnen krijgen. Het vervelende is dat onze huisarts prive ook met mijn vriend om gaat dus ik ga daar voor dit onderwerp liever niet zo snel naartoe.

2. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoelang ben je precies bezig want na een jaar wordt er gezegd contact op te nemen met de huisarts. Ik zou je adviseren om te gaan temperaturen, dit moet je dan elke dag op hetzelfde tijdstip doen en na een tijd weet je precies bij hoeveel graden je een eisprong hebt. Ook adviseer ik je om etos zwanger worden pillen te slikken want deze hebben mijn cyclus verkort.
    Verder zou ik gewoon naar de huisarts gaan want anders verlies je alleen maar tijd. Er zijn vast genoeg vrouwen langs geweest met een kinderwens

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Met zo'n onregelmatige cyclus mag je ook al naar de gyn hoor.
    Wel ff verwijskaart halen bij die dokter :(

4. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Die huisarts mag sowieso helemaal niks zeggen tegen jouw vriend ivm beroepsgeheim! Ik weet niet hoe lang jullie bezig zijn, maar als je na een jaar nog steeds erg onregelmatig bent zou ik toch even gaan.

5. cat2

cat2 Niet meer actief

het is niet dat mijn vriend dat niet zou mogen weten of zo. Het is meer het idee dat ik dan voor zoiets persoonlijks bij hem kom en dat hij dan bij wijze van spreken de volgende dag met mijn vriend op een terras gaat zitten. Dat vind ik dan een raar idee.

6. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Heel simpel, dan moet je een andere huisarts nemen. Hoe wil je dit bijvoorbeeld gaan doen als je ooit een uitstrijkje moet krijgen? Dat doet hij dan ook..

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    De wisselende cyclus is niet heel gek. Soms heeft een lichaam tot een jaar nodig om regelmatig te worden. Dat is niet afwijkend..

Ik zou nog niet om een verwijzing vragen. Begin dit jaar gestopt is een maand of 7. Dan ontpillen erbij rekenen..

Wat je zou kunnen doen is je lichaam goed in de gaten houden. Zo tegen de eisprong aan begin je slijm te verliezen. De structuur veranderd en net voor je eisprong is dit net eiwit.
    Als je nou de goedkope testen gebruikt op het moment dat je het verlies begint te merken.. Zodra de testen donker worden gebruik je 1 digitale m te checken...

Overigens hoeven die testen niet.. Als je weet dat je een eisprong hebt kun je beginnen met het vertier zodra je ziet dat het weer bijna zover is;)

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Mijn gyn gaf aan dat iedereen die afwijkt van de standaard van een cyclus rond de 28 dagen, dat dan je kansen al verminderd zijn en je dus naar het ziekenhuis mag. Ik had de eerste maanden na het stoppen van de pil een regelmatige cyclus en daarna begon ik te schommelen. Niet eens zo ernstig als bij jou hoor!
    Ik was in het ziekenhuis voor een uitstrijkje en toen heb ik die cyclusschommeling aangegeven en zeiden ze me dat ik gerust hiermee al naar de fertiliteitsarts mocht. De eisprong bepalen is hierdoor ook erg lastig. Ik moest eerst wel een verwijzing halen bij de dokter. Die deed natuurlijk een beetje moeilijk omdat we nog geen jaar bezig waren en zei dat er niets aan de hand was. Uiteindelijk kreeg ik de verwijzing wel en volgens mij mogen ze je daarin tegenwoordig ook niet meer weigeren en ik had op dat moment sowieso al de goedkeuring van het ziekenhuis zelf. Na een half jaar onderzoeken blijkt dat mijn hormonen niet helemaal in orde waren waardoor ik nooit zwanger kon worden. Door af te vallen en medicatie is alles nu goed, mijn cyclus is netjes 27 dagen en mogen we het met deze medicatie zelf proberen. Ik ben blij dat we eerder gegaan zijn!

Ik kan je dus alleen maar aanraden dat als je zelf het gevoel hebt dat er iets mis is, je dan de stap moet nemen om te gaan. Misschien is het mogelijk om in dezelfde praktijk bij een andere huisarts te gaan? Het is een rare situatie omdat de arts ook jullie vriend is maar misschien kun je ook het positieve ervan inzien: Misschien zal hij niet zo moeilijk doen voor die verwijzing ;)

Succes!

Deel Deze Pagina