Wat is dat toch met die testen en mijn lichaam

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Eliza1986, Dec 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Wat zie ik hier de laatste dagen veel van die vage lijntjes op testen langs komen.

Ook hier helaas hetzelfde en word er gek van.

En nog even een andere vraag voor de dames.

26 november in principe eerste dag laatste menstruatie toen slikte ik nog geen pil. 5 december besloot ik toch aan de pil te gaan maar daar werd ik zo ziek van dat ik 9 december ermee gekapt ben. In principe zou ik rond 10 december mijn eisprong gehad moeten hebben en heb toen ook geklust 12 december en 13 december een bloeding van 2 dagen gehad. Zou ik nou door die 3 dagen pil gebruik geen eisprong hebben gehad en mijn cyclus moeten berekenen vanaf 12 december??? Ik word helemaal gek want voel me behoorlijk zwanger! Als ik uitga van 26 november zou ik tussen 24 en 28 december ongesteld moeten worden dus ben heel erg benieuwd. Ik ga zo wel ovulatie testen halen om te kijken of er niet een ovulatie dwars zit en anders maar deze maand overslaan (ik ben een Bam mam)

Hier nog een test van vanmorgen

Attached Files:

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zie niks op die testen. Ookal heb je de pil maar drie dagen geslikt, het zijn wel hormonen die je neemt en die je cyclus in de war kunnen schoppen. Ik zou dan ook niet al te veel uitgaan van je eisprong rond 10 december.

Het is nu een beetje onbekend wat je NOD nu is. Afwachten of en wanneer je weer ongesteld gaat worden.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Eens met be happy. Het lijkt mij stug dat je de tiende een ovulatie gehad hebt.

4. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik heb hem toch echt gevoeld in de nacht van de 10e op de 11e maar we zullen het zien haha

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ben aardig goed in turen al zeg ik het zelf , maar kan hier helaas echt niets op zien.

6. Flojo

Flojo Actief lid

Mar 10, 2013
    247
    0
    0
    Volgens mij moet je nu vanaf 12 december uitgaan voor je nieuwe cyclus.. Kan natuurlijk zijn dat je gelijk een eisprong hebt gehad na het stoppen van de pil, maar ik denk eerder aan een beginnende ontrekkingsbloeding of hoe je het ook wilt noemen.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik zie ook niets.

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Sorry ik zie ook niks...

9. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Jongens ik heb de pil maar 3 dagen geslikt 4 dagen voor mijn eisprong. Volgens de doktersassistente heb je ondanks pil gebruik gewoon een eisprong (de eerste anderhalve week van mijn cyclus heb ik GEEN pil gebruikt) alleen kan het eitje zich niet innestelen. En ik heb die testen er niet opgezet om te kijken of er een tweede streepje staat want die staat er inderdaad niet...

Sorry voor mijn botte antwoord krijg je ervan als je een hele nacht niet geslapen heb...

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Als je een paar dagen aan de pil bent geweest kun je niet doortellen wat betreft je cyclusdagen en dan zeggen dat je op 10 december je ovulatie moet hebben gehad!
    Die is dan uitgebleven/onderdrukt/er is geen eitje gegroeid door de pil.
    De test is negatief.

11. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

Oct 22, 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dan moet je doktersassistente maar snel terug naar de schoolbanken. ;)
    Met de pil heb je GEEN eisprong!

DE WERKING VAN DE PIL
    De pil bevat kunstmatige geslachtshormonen: een oestrogeen en een progestageen. Deze onderdrukken de productie van eigen estradiol en progesteron en hebben verschillende effecten op je cyclus. Ze voorkomen de rijping van de follikels. Het gevolg is dat er geen eisprong (ovulatie) plaatsvindt.
    Een ander effect van de pil is dat het slijm in de baarmoederhals taaier wordt. Hier moeten de zaadcellen doorheen op weg naar de eicel. Het slijm wordt zo taai dat het bijna onmogelijk is voor de zaadcellen om er doorheen te komen. Daarnaast wordt het baarmoederslijmvlies ongeschikt voor innesteling van een eicel, als er al een eisprong geweest zou zijn.
    Door bovenstaande effecten is de pil zeer betrouwbaar. Als je de pil volgens de voorschriften inneemt, is het vrijwel uitgesloten dat je zwanger wordt. Ben je slordig met innemen, dan wordt de kans op zwangerschap natuurlijk groter. Dit is ook het geval bij braken of diarree in de eerste uren na inname van de pil en bij gelijktijdig gebruik van bepaalde medicijnen. Overleg daarom altijd met je arts, als je medicijnen voorgeschreven krijgt, of deze geen invloed hebben op de betrouwbaarheid van de pil.
    De pil is alleen op recept van een arts verkrijgbaar. Als je eenmaal een pil voorgeschreven hebt gekregen, kun je een herhalingsrecept direct bij de apotheek ophalen.

12. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Als je halverwege de maand aan de pil begint ook nog is vlak voor je ovulatie en na 3 dagen weer stopt heb je niet ineens een hele nieuwe cyclus hoor... maar goed de clear blue digitaal gaf net zwanger aan dusssssssssss maar volgens jullie is dat bloed verlies van 12 dec een nieuwe cyclus sure

13. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Als je de pil goed slikt zoals het hoort heb je geen eisprong.

Als je de pil geslikt hebt zoals jij het gedaan hebt kan je best een eisprong gehad hebben. Maar denk dat je cyclus wel iets anders ervan wordt met drie dagen hormonen die de boel onderdrukken

14. R85

R85 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    1,987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gaf net zwanger aan of gaf niet zwanger aan??
    En je kan wel eisprong krijgen hoor meid, je hebt hem namelijk maar kort geslikt

15. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

Oct 22, 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je zegt dat de doktersassistente zegt dat je ondanks pilgebruik gewoon ovuleert. DAT klopt niet, tenminste bij regulier gebruik iig niet. Dat het in jouw geval anders kan zijn prima.

Ik snap eerlijk gezegd je hele houding niet. Je vraagt aan mensen wat ze denken en dan geven ze suggesties en begin jij met defensief gedrag zoals "ja sure";) Je vraagt toch zelf wat anderen 'denken' ??

16. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    De clearblue gaf inderdaad 1-2 weken zwanger aan dus inderdaad nog erg pril.

En die doktersassistente en de apothekers assistente mogen inderdaad terug naar de schoolbanken.

Dat ik zo kortaf reageer is omdat ik een paar nachten geen slaap heb gehad met 2 lieve kleine kindjes die ziek zijn...

Mijn excuus daarvoor!

Net ook nog met avond urine een apothekers zwangerschapstest gedaan en die geeft ook een licht streepje. Kan kijken of ik die op de foto krijg maar denk het niet

17. R85

R85 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    1,987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Zie liever een foto van je clear blue :)

18. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Haha snap ik. Ik ga donderdag nog een clear blue doen die ik vandaag gedaan heb ligt nog bij de buurvrouw (mijn moeder was hier en die mag het nog niet weten dus vandaar)... Ik ga morgenochtend nog een keer testen (hoebedoel je test verslaafd)

19. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Hoe gaat het trouwens bij jou R85? Ik heb jou ook een beetje gevolgd

Share This Page