hallo allemaal, ik probeer deze cyclus mijn temperatuur bij te houden, omdat we volgende maand voor het eerst naar het ziekenhuis gaan en ik ervan uit ga dat ze een temp.curve willen. Nou kom ik er alleen niet uit, wat is het beste moment om te temperaturen? gelijk als je wakker wordt op een vast tijdstip, zover was is al, maar ik wordt meestal 's nachts tussen 4 en 6 wakker om te plassen, dus dan ben ik er al uit geweest. Naar ik begrijp moet je eigenlijk ook 4 uur geslapen hebben voor dat je je temperatuur opneemt... Hoe doen jullie dat? Neem aan dat ik niet de enige ben hiermee? Ik doe het nu steeds als ik wakker wordt om te plassen, maar dat zijn dus niet dezelfde tijden, dus dat zou 'niet goed zijn'. alvast bedankt!
Ik temp elke dag om kwart over zeven..termometer ligt op mn nachtkastje, dus temp gelijk als ik wakker wordt. Soms moet ik inderdaad snachts rond vieren nog naar de wc, maar ik zie geen verschil in mijn temperatuur hierdoor.
Als je elke keer tussen 4 en 6 wakker word, zet je gewoon de wekker bijv om kwart voor 4.. Het is ff rot, ik weet het. Maar zo doe ik het ook nu ff.. En als je toch eerder al wakker bent, er ff een vraagteken erbij zetten. Met eventueel iets erbij(bijv ik was nu eerder wakker) En dan ken de gyn denk ik wel in uit komen.. Dus het gaat als volgt: wekker gaat af, en je pak alleen je temperatuurmeter erbij, en tempen maar! Daarna pas uit bed etc.. En indd je lichaam reageer er echt op of dat je een paar uur van te voren al wakker bent geweest.. Succes!
Ik heb ook dat ik 's nachts tussen die tijd wakker word. Ik temp gewoon dan. Voor mij maakt het ook echt niet uit.
Sorry voor mijn late reactie, ik kon dit 'gesprek' even niet vinden. Bedankt voor de tips. Sinds ik met temperaturen begonnen ben slaap ik slecht. Ben gelijk klaarwakker en kom moeilijk weer in slaap. Hopelijk is dit een geval van wennen. Dan ga ik toch ook nog maar de wekker zetten, ach dan kan ml ook meegenieten Meestal sta ik rond een uur of 8 op, maar omdat ik niet werk ivm mijn chronische longziekte wisselt dit nog wel eens.