Gestopt met Implanon, wat nu?

Discussion in 'Zwanger worden' started by linnypinny1986, May 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnypinny1986

May 25, 2014
    37
    0
    0
    Hai allen,

Ik ben op donderdag 8 mei jl. gestopt met het gebruiken van Implanon. Voor de mensen die niet weten wat dit is, dit is een klein staafje wat in je linker bovenarm zit gedurende 3 jaar. Ik heb het staafje niet langer in mijn lichaam gehad dan 11 maanden. We kwamen op een punt dat we kozen om zwanger te willen worden. Omdat ik geen idee heb hoe mijn cyclus is zijn we op mijn gevoel (eisprong) vorige week zondag, dinsdag en donderdag wezen klussen. Ik had dan ook echt zin zeg maar :). Nu een week later voel ik mij lamlendig. Heb nergens zin in en ook geen zin om te klussen. Ik heb afgelopen weekend kramp gevoeld in mijn buik. Kan dit een innesteling zijn. Het was echt het gevoel dat ik ongesteld zou moeten worden. En heb nu last van mijn lies, hoofdpijn, zere borsten etc. Ik heb nog geen test gedaan omdat ik denk dat het nog niet zo snel zou kunnen. Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaring mee?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Heb je al een menstruatie gehad na het verwijderen van je implanon?

Je kunt al zwanger zijn, zeg nooit nooit;) maar denk dat het ook heel reëel is dat je lichaam nog even de tijd nodig heeft om weer een eigen cyclus op te pakken enz. Even ont-implanonnen;)

Je kunt natuurlijk altijd even een testje wagen:D

3. linnypinny1986

May 25, 2014
    37
    0
    0
    hai, dankje wel voor je berichtje. Nee, tot op heden nog geen menstuatie gehad. Dus ik heb geen idee hoe mijn cyclus er uit ziet zeg maar. Hihi.. beetje lastig. Ik ga denk ik volgende week een testje doen. Dan is het bijna een maand geleden dat ik de implanon heb laten verwijderen. Volgens de dokter ben ik direct na verwijdering vruchtbaar.. cus afwachten maar :)

4. Siss

Siss Actief lid

Apr 2, 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey

herken je helemaal, ben in februari met de pil gesopt na 18 jaar slikken en heb ook echt mn lichaams signalen moeten leren kennen ....heb ook ieder keer van die klachten en steeds weer ongesteld:(
    Laatste cyclys rond innestelings periode ook erge krampen dus dacht dat is miss de innesteling, maar een week later toch ongesteld.

Het frustrerende is dat of je nu miss zwanger bent og juist niet de klachten practisch hetzelfde zijn..;)

Weet inmiddels dus dat ik me niet gek moet laten maken door mijn lijf en gewoon geduld moet hebben tot mijn nod.

Succes!!

Share This Page