Wat een frustratie en ik weet eerlijk gezegd niet meer zo goed wat ik moet doen! Hoop dat jullie middels ervaringen of tips mij een beetje op weg kunnen helpen... 4 maanden terug heb ik in de stopweek van de pil geen menstruatie gehad. Ik ben hiermee bij de huisarts geweest welke aangaf dat dit weleens voor kon komen door langdurig pilgebruik (7 jaar). Op advies van de huisarts ben ik direct met de pil gestopt. In verband met onze kinderwens zijn wij vanaf deze tijd zonder voorbehoedsmiddelen gaan klussen. In deze vier maanden heb ik 1 keer een "menstruatie" gehad van een paar dagen (veel bloedstolsels en slijm). Gezien we niet meer wisten of ik nog een cyclus had en waar mijn eisprong anders zou zijn, zijn we op advies van jullie vrijdag gestart met ovulatietesten. De ovulatietesten zijn echter al 4 dagen knalpositief. Vanmorgen wederom contact gehad met de huisarts omdat we er niets meer van begrijpen. Geen menstruatie, dus geen eisprong? Maar wel een eisprong volgens de ovulatietesten? De huisarts geeft aan geduld te moeten hebben, maar ik zou graag jullie mening willen hierover. Mijn andere huisarts wil zo nodig wel doorverwijzen naar de gynaecoloog. P.s. We hebben al enkele zwangerschapstesten gedaan van CB, maar deze zijn negatief.
Ik zou idd doorverwijzing naar gyn aanvragen. Heb wel eens gehoord/gelezen dat je bij bijv. PCOS ook langere tijd positieve ovulatietesten kan hebben. Wil uiteraard niet jou een diagnose geven maar het lijkt me wel handig om te weten waarom je geen cyclus hebt.
Child ik begrijp dat je me geen diagnose wilt geven! Stiekem heb ik hier ook al aan gedacht, doordat ik erover gelezen heb. Al zegt de gyn hetzelfde. Ik denk dat het me vooral gerust zou stellen.
Je zit nu nog in de periode dat je lichaam nog mag ontpillen. Daar kan je nog last van hebben. Ik heb geen idee wat voor invloed dat heeft op je LH hormoon, maar zo te lezen is dat bij jou redelijk hoog. Als je nou langer positief blijft testen met ovutesten zou ik idd vragen om een verwijzing naar de gynaecoloog. Je hoort het vaker bij PCO (maar misschien ook wel door ontpillen?). Das met een echotje snel genoeg bekeken. Niet dat je dat hebt hoor! Ik denk dat t best van het ontpillen kan zijn. Hoe was je cyclus voordat je met de pil begon?
Reckless ik heb gisteren online de kv testen besteld. Ik verwacht ze morgen binnen en dan wil ik deze inderdaad proberen. Een zwangerschap is echter (hoe graag ik ook zou willen) niet de uitslag die ik verwacht! Dit zou je toch moeten merken..
Jummymummy de huisarts gooit mijn klachten ook op ontpillen. Wat mij hierin echter dwarszit is dat ik al niet meer menstrueerde terwijl ik de pil nog gebruikte. Voordat ik met de pil begon had ik zeer regelmatige cyclus van 28 dagen, maar dat is toch al weer 7 jaar geleden!
Mijn huisarts zei ook steeds 'geruststellend' dat het door de pil kwam en heeft me uiteindelijk pas na 7 maanden doorverwezen terwijl ik toen pas 2x had gemenstrueerd. Achteraf blijkt er bij mij dus wel iets aan de hand te zijn, maar het hoeft dus niet. Ik zou dus doen waar jij je goed bij voelt: even laten nakijken geeft wel duidelijkheid!
Wat was er uiteindelijk bij jou aan de hand als ik vragen mag? Mijn gevoel zegt gewoon dat het niet klopt.
Hoi Sannee006 Ik ben zelf in januari gestopt met de pil en kreeg maar geen menstruatie. Net zoals jij ook ovulatietesten gedaan die altijd bijna positief waren. Ik werd maar weg gestuurd bij de HA en hij nam me totaal niet serieus maar ik stond erop om een doorverwijzing te krijgen naar de gynaecoloog. Gister had ik de afspraak en ik heb helaas PCOS . Als je het niet vertrouwd, vraag dan om een doorverwijzing! Laat je niet wegsturen. Hopelijk is het bij jou niets en is het gewoon het ontpillen! Liefs, Leaf
Leaf bedankt voor je reactie! Het klinkt mischien stom, maar mijn gevoel zegt gewoon dat er iets niet klopt. Ik ben er liever op tijd bij als over een half jaar. Kunnen ze je wel behandelen?
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik had ook altijd positieve ovulatietesten met mijn pcos. Gelukkig zijn er genoeg medicijnen die je daarna alsnog kunnen helpen om zwanger te worden, dus het is niet gelijk het einde van de wereld. Maar als ik jou was zou ik er wel snel achteraan gaan, want als het wel pcos is dan wil je niet nog zo een half jaar door moeten gaan. Het zegt natuurlijk niks, want ik weet niet of je ook positieve ovulatietesten hebt als je aan het ontpillen bent. Maar met één echo weten ze al zoveel meer!
Heb zojuist de huisarts telefonisch gesproken (die bellen tegenwoordig ook 's avonds hihi) en deze had nog nooit van ovulatietesten gehoord. Na mijn ongerustheid en uitleg aangehoord te hebben wil hij toch een echo laten maken om PCOS uit te sluiten (of te bevestigen). Een gyneacoloog vind hij in dit stadium nog overbodig, gezien hij het nog even bij zichzelf wil houden.
Hmmm bijzondere huisarts!! Hij is geen gynaecoloog of fertiliteitsarts!! Je zult ook bloed moeten prikken om pcos vast te stellen. Ik zou er persoonlijk op aandringen om je toch door te sturen hoor!!
Ook PCOS, helaas. Overigens heeft de huisarts mij ook niet direct doorverwezen, maar heb ik eerst in de praktijk een onderzoek gehad (bij een zogenaamde eerstelijnsgynaecoloog). Vervolgens was de doorverwijzing snel geregeld.
Ha, Herkenbaar dit. Net als Leaf heb ik gisteren gehoord dat ik PCOS heb.. maar als fervent googlaar had ik dat al een beetje gedacht. Bij mij kwam eea na pilstop wel op gang, maar heel onregelmatig. Had wel steeds pos. ovu testen op vermoedelijke datum ovu, maar dat duurde dus heel lang. Ik had zelf ook het gevoel dat er iets niet goed zat, en ben dus wel 'blij' dat ik gelijk heb. Gyn was ook heel erg fijn, nam me gelijk heel serieus. Mag direct met clomid beginnen. Als je je niet goed erover voelt, zou ik dus om een verwijzing vragen. Als je daarentegen liever niet direct dat ziekenhuisgedoe in wilt, zou ik nog een maandje of 2 wachten. Wie weet - ontpillen mag volgens mij wel een half jaar duren.... Veel sterkte en succes!
Tazzy hij belt morgen terug om aan te geven of hij de echo heeft kunnen aanvragen of inderdaad consult gyn nodig is. Ongelofelijk vervelend dit! Ben je al gefrustreerd wegens de cyclusproblemen, gaat de huisarts ook nog eens tegenwerken!