Hoi meiden, Ik ben 13 juli gestopt met de pil en we zitten nu in ronde 1. 18 juli was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik had gisteren en eergisteren een knaller met de ovulatietesten. We hebben ook gisteren en eersgisteren geklust. Zojuist weer een ovulatietestje gedaan en het streepje is al bijna niet meer te zien. Volgens mij zaten we dan redelijk goed toch met klussen en mijn ovulatie Ik heb een app op mij telefoon en die gaf aan dat ik afgelopen vrijdag mijn ovulatie had moeten hebben, maar dit was dus afgelopen zondag (2dagen later). Maakt dit uit voor het berekenen van je NOD? Want ik heb dan toch mijn NOD 15 augustus? En wanneer zou ik een Action zwangerschapstest kunnen doen? Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Liefs, LizzyLynn
na je eisprong heb je een lutale fase deze hoort 14 dagen te zijn maar kan wel eens afwijken dus dan is het 3aug + 14lf = 17augustus nod maar omdat jij net gestopt bent met de pil kan dit dus langer duren je lichaam moet eerst ontpillen dit kan makkelijk een half jaar tot een jaar duren voor je eigen cyclus dus helemaal op orde is
Als je een eisprong gehad hebt kan het toch niet langer duren? Het duurt na de pil toch juist langer doordat de eisprong dan lang duurt?
als je een positieve test hebt gehad dan komt je ei binnen 24-48 uur. Als je uit gaat van de test van gister, zou je ei vandaag of morgen springen. (zou daarom vandaag en morgen ook nog klussen ) Tel bij die positieve test 14 dagen op en je kunt ongeveer op 18 aug je menstruatie of positieve test verwachten. Maar als je echt zekerheid wilt dan kun je beter na 18 aug testen.. Maar zolang kon ik het niet uit houden, dus ik telde 14 dagen boven de positieve test op ! Succes!
ga zoiezo uit van je ovutesten en niet perse van de app. Dat is immers maar techniek en bij een klein invoerfoutje kun je er al helemaal naast zitten. Enne idd over ongeveer 14 dagen heb je je nod maar als ik je mag adviseren, wacht gewoon je ongesteldheid af en als dat uitblijft kun je altijd ff testen...
Leuk LizzyLynn. Gaan jullie voor jullie eerste kindje? Ik ben op 11 juli gestopt met de pil (tweede kindje) en heb vorige week woensdag mijn ei gehad. Inderdaad zoals hiervoor gezegd. Eergisteren en gisteren positieve ovulatietest en vandaag niet meer. Dus je ei is gesprongen tussen de test van gisteren en de test van nu. Vandaag klussen kan zeker nog. En dan is jouw NOD ongeveer op de 19e (gisteren 5 aug + 14 dagen). Maar dat kan ook iets korter of langer zijn. Succes met afwachten. Ik zit nu op 7 DPO en heb al test kriebels