Dag dames! Gezien we bezig zijn voor een kindje, vraag ik mij af hoe jullie er tegenaan kijken? Wel een wijntje, of niet? Carpaccio en sushi? Of niet? Zonnebank? Ja of nee? Kortom, houden jullie voor je zwanger bent al rekening met dit soort dingen? Ben benieuwd! Afgelopen zaterdag vierde ik mijn verjaardag en wilde al die zwanger vragen niet, heb heel de avond over 1 wijntje gedaan hihi.. voelde gek! Omdat je toch zwanger "zou kunnen zijn" Grtz!
Ja hoor, geen punt. Zolang er geen bloedband is, en dat duurt wel een paar weken (iets van 6 weken dacht ik), dan kan het geen kwaad. En natuurlijk kun je van sushi of carpaccio nog steeds een voedselvergiftiging oplopen, en is dat nou weer niet zo goed voor jou fitheid en kans, maar die kans is niet zo groot. Ik at tijdens de zwangerschap ook nog sushi van een maker die echt verse vis gebruikte.. Wijn is ook geen punt. Alleen teveel wijn heeft weer invloed op je fitheid en dus je kans, maar een glaasje of 2 doet echt niks.. En de zonnebank ik ook geen punt volgens mij..
Ik hou er nog geen rekening mee... Ik eet en drink alles totdat ik een positieve test in handen heb. Ze zeggen toch ook dat het kindje pas in week 6 ofzo een bloedband met je heeft? Dus voor die tijd krijgen ze er niks van binnen geloof ik. Pin me er niet aan vast. toen ik zwanger was van mijn zoontje (wist ik toen nog niet) heb ik ook 2 glazen drank gehad. Het is niet anders. Wij waren 2 jaar bezig... en ik wilde niet alles aan de kant schuiven zo lang... dus heb gewoon lekker gedaan waar ik zin in had.
tja ik dacht dat het toch wel niet meer zou lukken en heb toen ook nog wat alcohol op voordat ik een positieve test had. daarna natuurlijk niet meer... heb wel meer op mijn eten gelet (dus gezonder enz)
Ik had moeite met zwanger worden (en blijven), dus ik ben wel redelijk gaan aanpassen. Weinig tot geen alcohol, stoppen met roken (dit al zodra ik een zwangerschapswens kreeg), manlief gestopt met roken (hij toen we een aantal miskramen gehad hadden), gezond eten en sporten. Vanwege de IVF wist ik natuurlijk exact wanneer ik een terugplaatsing had gehad en wist ik ook wanneer ik moest stoppen met carpaccio/sauna/zonnebank etc.
Ja, inderdaad, als je langer bezig bent! Dan moet je zoveel laten! Ben blij te horen dat dat nog kan! Ga ik zo een broodje carpaccio eten hihi.. En voor de zwangeren.... Gefeliciteerd! Bedankt voor de reacties
Ik dronk al een half jaar voor ik zwanger wilde worden geen alcohol (ja is misschien overdreven, maar het tast toch ook je eicellen aan) en probeerde heel gezond te eten (weinig suikers en e-nummers en veel groentes). Mijn vriend mocht van mij 4 maanden van te voren ook geen alcohol meer drinken (duurt 4 maanden voor een zaadcelletje is volgroeid) en moest op zn voeding letten. Heeft misschien geholpen want ik werd snel zwanger, bij 3e poging. Wat iig belangrijk is is voordat je een bloedband met je embryo hebt om dan zoveel mogelijk gifvrij te zijn. En voor een man zijn zaadkwaliteit is het goed om te weten dat zaadcellen er 4 maanden over doen (bron: Boek: Optimum nutrition before, during and after pregnancy, door Servan Schreiber) om uit te groeien. Dus is het verstandig dat hij op zijn voeding let.
Gewoon je normale patroon volgen. Als jij het lekker vind om een wijntje te nemen tijdens verjaardagen zou ik dat lekker doen. En klemzuipen, er zijn genoeg kindjes die tijdens de carnaval of oud en nieuw worden verwekt. maar dat zou ik dan weer niet doen. Sigaretten zijn sowieso slecht voor je, zwanger of niet. Beetje genieten in het leven is ook wat waard. Als het aankomt op de mmm zou ik persoonlijk wel meer gaan opletten. Ik heb (achteraf) zwanger heerlijk genoten van m'n medium gebakken biefstukje met een roseetje erbij. Zodra ik een positieve test in handen had, ben ik daar uiteraard mee gestopt. Oh en wel doen: lekker veel seks hebben en genieten van elkaar!
vanaf de positieve ovu test geen alcohol meer gedronken en geen ibuprofen meer geslikt, schijnt dat dit innesteling kan verslechteren. grappig genoeg die maand zwanger. De 5 maanden ervoor wel alcohol en ibus genomen.. maar dit hoeft natuurlijk niet de oorzaak te zijn dat het niet lukte.
Wat Eppo82 zegt beetje genieten in het leven, moet je ook blijven doen. Ik let nergens op (ja gezond eten, niet roken, maar dat deed ik al, een gezond lichaam is sowieso fijn). Denk als we evt. in jan de mmm ingaan, ik trouwens wel wat meer oplet, in overleg met de fert. arts. Maar ze zei bij onze onderzoeken dat het geen kwaad kon en dat het beter was om wel te doen, als ik daardoor er iets meer ontspannen instond , als geforceerd als een zwangere te leven (wat ik de eerste 8/9 maanden wel heb gedaan) was niet goed voor mijn gemoedstoestand . Ibropufen zou ik alleen niet doen, daar wordt je (tijdelijk) onvruchtbaar van. (zie de gebruiksaanwijzing). Je kan wel gewoon paracetamol slikken. Maar bij twijfel over medicijnen, echt even overleggen met je huisarts. (of de drogist, als je medicijnen zonder recept gebruikt).
Tot de positieve test houd/ hield ik nergens rekening mee. Gewoon een wijntje (of meer), zalm etc etc. Wel ben ik gestopt met roken toen ik een kinderwens kreeg en dat is inmiddels 4 jaar geleden.
Ik dronk de laatste 2 weken van mijn cyclus niet, behalve toen we op vakantie waren vorig jaar juni. Toen heerlijk genoten van de Italiaanse wijntjes en ja, in maart bevallen...
Hi dames! Ja, dat is ook zo, uiteindelijk is het ook wel heerlijk om je goed te voelen en ik denk dat als je goed in je vel zit dat ook een positieve uitwerking heeft! En veel seksen.. niet vervelend toch dames? Hihi ♡♡
Waar ik heel erg rekening mee houd is duiken. Dit doe ik niet meer sinds ik met de pil ben gestopt. alleen net na de miskraam. We zijn toen op vakantie geweest en omdat ik toch een 'pauze' maand hierna wilde inlassen heb ik gedoken. Duiken heeft sowieso al aardig wat bijwerkingen op je lichaam (weefsel raakt verzadigd met bepaalde stoffen, veel druk op je gehele lichaam e.d.) en wil daarmee niet het risico lopen dat het bijwerkingen heeft voor een net beginnende vrucht. Het was lastig in het begin van het jaar omdat iedereen toen ging duiken maar nu het slechter weer wordt valt het wel mee want is voor ons toch het duikseizoen voorbij. Voor de rest doe ik nu eigenlijk alles gewoon. Ik lette enorm op alles en toen kreeg ik een miskraam dus ben nu wat relaxter voor mezelf en dat bevalt me stukken beter.
Daar heb ik allemaal geen rekening mee gehouden.. Pas na mijn positieve test heb ik op al die dingen gelet
Ik drink in het weekend gewoon een wijntje of dergelijke, ook dagelijks energiedrank en koffie. Ik ben wel gestopt met roken
Ik doe niets anders tot aan de positieve test. Nu eet ik altijd redelijk gezond en drink sinds de geboorte van ZL heel weinig. Maar als ik een feestje heb ga ik gewoon drinken. Je weet nooit hoe lang t duurt voordat je zwanger wordt, straks ben je al een eeuwigheid aan een zwangerschapsdieet zonder ook maar zwanger te zijn..
Hoi! Ik eet/leef al redelijk gezond normaal gesproken, maar drink nog wel gewoon een wijntje in het weekend. Inderdaad zoals iedereen hier zegt tot ik een positieve test in handen heb pas ik me niet teveel aan. Ik drink wel een stuk minder koffie dan vroeger, maar ach dat kan ook geen kwaad. Ik heb 14 jaar aan de pil gezeten dus het schijnt dat het wel even kan duren voor het weer aan de gang komt, ga dus niet mijn leven op stop zetten, maar blijf wel mijn hersenen gebruiken
Hier zowel niet gedronken na de eisprong als gewoon gedronken. In beide gevallen zwanger geweest. Nu een weekendje weg toen ik zwanger bleek te zijn en gewoon gedronken. Meestal ben ik toch de BOB omdat ik sowieso niet veel drink, dus dat was geen probleem. Qua eten probeer ik altijd al gezond te eten, dus dat heb ik niet echt aangepast.