opnieuw zwanger na miskraam vorig jaar

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Doornroosje1984, Aug 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Doornroosje1984

Jul 26, 2013
    43
    0
    6
    Haarlem
    Na veel verdriet van vorig jaar toen ik een miskraam kreeg met 8 weken ben ik nu weer zwanger! WOW ik was zo blij maar tegelijk ook zo bang..en nog steeds, ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan.
    Het is ook zo pril want had gisteren mijn NOD......

2. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

Jun 6, 2014
    1,097
    424
    83
    Rotterdam
    Allereerst gefeliciteerd! Ik heb in juni een miskraam gehad bij 8 weken en ben inmiddels weer bijna 6 weken zwanger.
    Eng idd, je weet dat het fout kan gaan en hebt die ervaring ook gehad. Enige gereserveerdheid is echt normaal, het gevoel niet helemaal blij te kunnen zijn.
    Maar.. probeer te genieten! Als het fout gaat is het verdriet er toch wel denk ik. Bovendien gaan er nog steeds veel meer zwangerschappen goed als fout (90% tegen 10%) en stress is heel slecht tijdens een zwangerschap!
    Meer als gezond leven, op tijd je rust pakken etc kun je niet doen.
    Ik mag volgende week voor een vroege echo omdat ik het ook een beetje eng blijf vinden, mss dat dit voor jou ook een optie is?
    Niet te vroeg doen hoor, als ze niets/ geen kloppend hartje zien is het nog vervelender!

3. RoxyRox

RoxyRox Lid

Sep 23, 2011
    82
    0
    6
    Grunn
    Gefeliciteerd en idd probeer te genieten. Elke zwangerschap na een miskraam is eng. Of je nu 1 of 5 hebt gehad. Probeer toch van je gevoel uit gaan. Als je goed naar je zelf luisterde weet je of het goed zit of niet...klinkt raar maar is echt zo. Helaas kunnen we een miskraam niet voorkomen, maar we kunnen wel elke dag genieten!!! Elke dag is er weer 1 :)

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Proficiat!

5. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    1,316
    0
    0
    Gefeliciteerd doornroosje!
    Ook hier een ervaringsdeskundige met miskramen, bij wie het nu wèl weer goed lijkt te gaan. Ik herken dus heel goed je angst, maar inderdaad, probeer te genieten van de kleine dingetjes, probeer blij te zijn met iedere dag die voorbij gaat. Je gaat langzaamaan vanzelf meer vertrouwen krijgen!

Share This Page