Na 10 jaar zwanger (lang verhaal alert)

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door ryvkah, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryvkah

ryvkah Lid

4 mei 2011
    14
    0
    1
    Na lang meelezen op dit forum en me ooit al eens voorgesteld te hebben word het tijd om me eens fatsoenlijk voor te stellen :D

Ik ben Ryvkah Jessica
    Roepnaam Jessica

Tja en wat moet je dan zeggen Haha

Wij hebben 10 jaar geprobeerd zwanger te worden
    We hebben ervoor gekozen geen behandelingen te starten omdat nooit het geschikte moment daar was (wanneer wel eigenlijk )
    We hebben besloten van het leven te genieten en zien wat er van komt
    Niet dat we helemaal niets hebben gedaan maar we zijn niet ver gegaan in de behandelingen
    Misschien dat ik hier later eens op terugkom want het is wel een zware beslissing geweest die ons ook gevormd heeft
    Zo op papier klinkt het wel erg gemakkelijk haha

En dan zijn we op het punt van nu gekomen :cool:
    11 december had ik een gevoel , iets wat ik niet helemaal kon plaatsen maar iets in mij zei dat ik toch even een testje ertegenaan moest gooien ..... en ja hoor een heel licht streepje
    Nog steeds niet helemaal zeker of hij wel positief was maar toch vriendlief meteen gebeld
    Ook hij vond het moeilijk en toch maar een clearblue gehaald en ja hoor !!! zwanger !!
    We konden het wel van de daken schreeuwen en hebben dat dan ook zowat gedaan haha
    Omdat de omgeving wel op de hoogte was dat het iets was wat wij wouden hebben we besloten het meteen te vertellen , ook als er iets mis mocht gaan vonden wij het prettig dat de omgeving het wist

Tja en toen ... Ik ben niet onbevangen de zwangerschap ingegaan want had het idee dat het niet goed zat en heb dan ook snel contact gehad met verloskundige ook omdat ik uiteindelijk dacht dat ik verder in de zwangerschap zat .
    Omdat ik veel angst had en ook buikpijn aan 1 kant mocht ik langskomen voor een echo omdat we dachten dat we op 6 week zaten
    Helaas was deze echo hee verdrietig want het beeld kwam absoluut niet overeen met de duur die het zou moeten zijn en verloskundige vertelde ons dan ook dat dit niet goed zou gaan , er was geen vrucht te zien alleen een vruchtzak met een zeer klein stipje .
    Ik moest de week erna terugkomen maar werd gewaarschuwd dat de kans groot was dat mijn lichaam het zou afstoten , ik kreeg een folder mee over miskramen en een noodnummer en daar stonden we dan weer buiten ...... helemaal kapot en verdrietig
    we zijn naar huis gegaan en hebben besloten het gewoon af te wachten maar wel te blijven leven alsof we zwanger waren
    Deze week heb ik als heel erg zwaar beschouwd , ik heb een hele kleine bloeding gekregen maar deze hield heel kort aan en maar besloten gewoon de echo van volgende week af te wachten

Toch na lang nadenken en zelfs mijn werkrooster erbij gepakt te hebben :D kwamen we tot de conclusie dat we ons wel eens 2 weken in de conceptiedatum vergist konden hebben
    Contact met de verlos opgenomen en zei bevestigde ons dat het beeld inderdaad dus wel eens overeen kon komen met 4 a 5 week zwangerschap , heel spannend dus maar toch echt afwachten

En dan komen we op 29 december , de dag van de ''beslissende'' echo
    De zenuwen gierden door ons lijf !!
    De echo word gemaakt , eerst uitwendig en het eerste wat de verloskundige zei was : We hebben een hartje maar het was niet heel duidelijk dus gelijk een inwendige echo en ja hoor daar was ons frummeltje , precies op de termijn en perfect in grootte

Daarna is voor mij 1 waas want het enige wat ik kon was huilen en huilen en huilen , ons wondertje wauw
    Er word een afspraak gemaakt voor vandaag (15 januari) voor de intake en we gingen dolblij naar huis !!
    Ook de rest van de dagen ben ik redelijk door gekomen en zelfs mijn 30e verjaardag gevierd hihi maar was er toch niet helemaal met mijn hoofd bij
    Ik had toch wat last van klachten maar wist ze nog niet helemaal te plaatsen haha
    Wat buikpijnen , overgeven uit het niets en die boobies auw auw auw
    Tot 3 dagen geleden ging met ons alles goed maar toen begonnen toch weer de zenuwen toe te slaan maar we hebben ons toch door de dagen geworsteld en toen hadden we vandaag toch de intake
    Was zo zenuwachtig dus er is gelijk een echo gemaakt , eerste vraag natuurlijk : zit het er nog en ja hoor een prachtig beeld van een frummeltje ook weer precies op de termijn met een prachtige hartactiviteit en zo speciaal , we hebben het zelfs zien bewegen

Vanaf dat moment is alle stress van mij afgevallen en heb ik besloten te gaan genieten !!!
    Tuurlijk blijven er risico's en tuurlijk zal ik echt mijn stress momenten hebben maar dat is oke
    Vriendlief en ik zijn intens dankbaar dat we dit toch maar mogen meemaken

Een heel verhaal maar het voelt heerlijk het op te schrijven , vriendlief kijkt mee en ook hij geeft aan dat dit toch even fijn is

Wij gaan gewoon genieten !!

Bijgevoegde bestanden:

2. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    WoW! Wat gaaf! Na 10 jaar! Ga er maar onwijs van genieten! Dit is je echt gegund!!! Gefeliciteerd !

3. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    gefeliciteerd en geniet er nu maar lekker van :)

4. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Kippenvel !! Wat mooi wat mooi. Gefeliciteerd !!!

5. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super!! En prachtig hoe je het omschrijft ook. Zo zie je maar dat het kan!!

Van harte gefeliciteerd. Ik wens je een gezond en vol dragen zwangerschap toe!

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn ouders hebben ook 10 jaar moeten wachten tot ik kwam. Ze waren al onvruchtbaar verklaard door de dokter. En na mij zijn er binnen 4 jaar nog 3 kindjes geboren, hoe dat kan weet niemand maar ze waren zo blij.

Gefeliciteerd en Lekker genieten

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Proficiat!!! Het is jullie echt gegund na 10 jaar!!!

8. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Je schrijft het heel mooi, ik had kippenvel.
    Gefeliciteerd!!

9. tinkerbell26

tinkerbell26 Fanatiek lid

19 nov 2011
    2.542
    0
    0
    Arbeidster
    Gefeliciteerd meid jullie hebben er lang genoeg op moeten wachten. Geniet van je zwangerschap

10. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Gefeliciteerd!!

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd en geniet er maar lekker van

12. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Gefeliciteerd! Geniet van de zwangerschap!

13. kese12

kese12 Lid

17 okt 2013
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    kippenvel kippenvel.....

GEFELICITEERD!!!!!!!!

14. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Wat fijn voor jullie, gefeliciteerd!!

15. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Gefeliciteerd!
    Het is jullie dubbel gegund!
    10 jaar is een hele lange tijd!

16. ryvkah

ryvkah Lid

4 mei 2011
    14
    0
    1
    Wat een geweldig lieve reactie's , zo fijn !

Dank jullie wel !

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Na 10 jaar... Zelfs ik krijg tranen in mn ogen na het lezen van jullie verhaal, ik voel de blijdschap gewoon.

Heel erg gefeliciteerd meisje en geniet ervan!

18. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw... wonderen bestaan dus toch ;) Geniet!!!!

19. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een prachtig verhaal, lekker gaan genieten!
    Het had zo moeten zijn en dit wondertje is jullie zooo gegund!

20. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wauw! GEFELICITEERD!!

Deel Deze Pagina