Hoi allemaal, Ik zit een beetje in onzekerheid... Begin mei gestart met Clomid 50mg. Op cd 18 (afgelopen vrijdag) geen goed groeiend eitje te zien, dus gestart met Provera. Op cd 20 (zondag) een licht positieve ovulatietest. Veel afscheiding. Gisteren het ziekenhuis gesproken: zij zeggen stoppen met Provera en nu afwachten of je toch over 2 weken zelf ongesteld wordt. Afgelopen dagen nog wat ovulatietesten gedaan. Gisterochtend het meest donker. Ik voer de testen trouwens uit volgens de 'regels'. Ik weet dat ze niet knalpositief zijn en dit eigenlijk wel zou moeten, maar ik vind het toch heel vreemd dat ze redelijk positief zijn. Wat vinden jullie ervan? Op de foto zijn de streepjes trouwens lichter dan in het echt. En die onderste is helemaal donkerder (minder dan die daarboven), ik had de foto genomen toen die nog aan het opdrogen was.
Een lichtpositieve ovulatietest bestaat eigenlijk niet. LH schommelt namelijk de gehele cyclus waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op reageert. Dan zou je dus de gehele cyclus een lichtpositieve ovulatietest hebben! Een ovulatietest is pas positief te beschouwen als beide streepjes minstens even donker zijn. Op je echo was er ook nog geen groeiend eitje te zien. Zonder groeiend eitje geen eisprong! Provera zet geen eisprong in gang, maar breekt je cyclus af en zorgt ervoor dat je ongesteld gaat worden. Zo kun je sneller met de volgende cyclus aan de slag waarbij waarschijnlijk je dosis Clomid verhoogd zal gaan worden. Volgens je ovulatietesten heb je ook geen eisprong gehad helaas.
Bedankt voor je reactie! Klopt wat je zegt. Op de echo was ook niks te zien (ei van 10mm), dus zou ineens erg hard gegroeid moeten zijn. Toch vind ik het heel vreemd. Want tot en met cd 18 en alle cyclussen daarvoor had ik gewoon echt witte ovulatietesten (geen teststreep dus). Dus dit is wel een verschil met anders. Ik word er zo onzeker van. Waarschijnlijk is het inderdaad geen eisprong en gaat deze ook ook niet binnenkort komen en dan vind ik het zo zonde dat ik nu moet wachten met de Provera. Want op deze manier word ik dus niet uit mezelf ongesteld en duurt het dus ook langer voor ik door kan met de volgende ronde 100mg Clomid...
Ik ben het met Be Happy eens. Ze geven je provera om deze cyclus af te breken omdat je geen groeiende eitjes hebt. Je kunt zonder eitjes ook geen positieve ovulatietest hebben. Fijn dat ze je sneller naar een nieuwe cyclus helpen. Dan kun je weer verder
Omdat ze dachten dat er misschien toch een eisprong zou komen en dat Provera dan niet goed zou zijn. Je zou denken dat je door Clomid en alles meer zekerheid krijgt, maar tot nu toe nog niet . Maar komt vast goed!
mag ik even zeggen dat ik altijd heel blij ben om een reactie van jou te lezen, ik heb zoo weinig verstand hiervan en ik leer echt van jou reacties en dat is nou zo fijn aan dit forum @TS ik hoop dat je eitje alsnog gauw mag komen en anders snel een volgende ronde heel veel sterkte