Hoera! Had ik vorige maand een vaag streepje en werd ik toch ongesteld.. had ik 18 mei een dikke knaller! En gelijk al binnen 30 seconden! Ben nu 5 week en 5 dagen zwanger (2 testen gedaan want zaten toch 2 in verpakking) Eerste dagen helemaal in de wolken, voel me sterk en niemand kan me wat maken.. en nu.. ineens voel ik me kwetsbaar, bang en anders dan de eerste dagen.. lees allemaal enge dingen over hartjes die niet kloppen. Help!! De ene keer denk ik..ach die gevoelens horen erbij en de andere keer denk ik..misschien is het wel mn onderbewustzijn. anyway.. vanochtend ff gehuild en zei tegen mn partner: de hele zwangerschap zal wel spannend zijn. Dus probeer nu gewoon weer positief te denken..
Gefeliciteerd! Een zwangerschap blijft 9 maanden lang onzeker! Probeer er hoe dan ook toch van te genieten.
Dankjewel.. zie dat je even ver bent nu? Jij dan ook gefeliciteerd! En idd ik geloof dat het 9 maand spannend is.. maar het enorme opgeblazen gevoel is nu weg en daardoor denk ik dat het het er niet meer is. Blablabla
Gefeliciteerd! Ik had ook al die gevoelens hoor in het begin Moet toegeven nu tussen de wachttijden van de echo's heb ik het ook nog . Ga in België op controle dus mag je elke 4 weken voor een echo. Denk dan ook altijd een week van te voren : zou alles wel goed gaan, klopt z'n hartje nog, groeit hij wel goed enz enz. Maar deze gevoelens zullen wel de hele tijd wat in je achterhoofd zitten denk ik. Geniet van je zwangerschap!
Gefeliciteerd en dankjewel! Oke, is dat standaard in belgie anders geregeld? Dankjewel voor de geruststelling.. ik moet maar afwachten, meer kan ik niet doen
Hoi, ik heb het ook hoor! Ben ook 5 weken en een paar dagen zwanger. Ik durf ook niet al te blij te zijn, want stel voor dat er iets mis is! Komt gewoon omdat we teveel lezen over wat er allemaal mis kan gaan. probeer wat afleiding te zoeken, even met hele andere dingen bezig zijn dan zwanger zijn. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer anders een goed boek te lezen ofzo. dan gaat de tijd ook wat sneller voorbij tot aan de eerste echo. O ja, en kwaaltjes zeggen niks. De 1 heeft er meer last van dan de ander, en iedere zwangerschap is weer anders.
Bedankt sylvia! Ik merk dat iedereen het wel heeft.. misschien de ene meer dan de andere maar je reactie stelt me gerust. Misschien dek ik me onbewust wel in.. ga maar van het ergste uit dan valt het altijd mee ofzoiets. Morgen weer werken en dat zorgt ook voor afleiding gelukkig
Gefeliciteerd! De onzekerheid kan wel even blijven hoor. Bij mij is het er nog steeds, alleen nu wel minder. Mis gaan kan het helaas altijd, ook na de geboorte en verder in het leven. Dat kan met iedereen. Het geluk ligt hem in de momenten dat je weet dat zwanger bent en je geen (extreme) kramp hebt, geen bloedverlies en de dagen dat je t straks voelt bewegen. Geniet dus van het feit dat er niks mis is en zoek niet naar wat er wel mis kan gaan Ps lees gewoon de leuke dingen online en orienteer je alvast in kleding en spullen. Ik heb thuis op de computer een map staan met alle kleding en spullen die ik wil aanschaffen. Lucht erg op en je hebt wat leuks te doen
Haha Oxygen, ik snap mezelf soms ook niet. Zijn we (zwangere) vrouwen voor, toch? Het is nu even wennen dat dit geluk je gegund is, dus geniet van je tranen van geluk