Baby drinkt te kort

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by inerob, Jun 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. inerob

inerob Lid

Jun 22, 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben sinds gisteren thuis met onze pasgeboren zoon.
    Nu zit ik met volgende vraag.
    overdag heeft ons ventje zo goed als nooit honger. Ik moet hem soms echt wakker maken of hij zou e hele middag niet gedronken hebben.
    S'nachts is het dan een heel ander verhaal. Om het uur word hij wakker met dorst.
    elke keer ik hem dan aanleg zuigt hij 5 min om daarna geen zin meer te hebben.
    ik heb al een paar aanlegtechnieken geprobeerd maar dat maakt niet echt verschil uit.
    nochthans heb ik een goede productie. Ik moet zelf afkolven om teveel aan lekkage te vermijden.
    Wat zou ik hier nog meer aan kunnen doen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Gefeliciteerd!

Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. Hoe oud is je kindje? en met hoeveel weken zwangerschap ben je bevallen?
    Kindjes die vroeger dan 40 weken zijn kunnen moeite hebben met energie en het zelf regelen van voedingen. Deze kindjes hebben even tijd nodig en juiste begeleiding: je wekt ze dan zelf voor de voeding.
    Kindjes waar de bevalling lang heeft geduurd, of waar bevalling zwaar verliep kunnen ook moeite hebben de eerste dagen/week. Ook hier pas je het voedingsbeleid op aan.
    Sommige kindjes hebben het drinken nog niet zo goed door en happen aan om af te wachten. Deze kindjes kun je goed leren door te drinken door bemoedigende woordjes, aai over het bolletje, borstcompressie om melkstroom op gang te houden. Vraag hier hulp bij!

Heb je een lactatiekundige in je buurt die je kunt raadplegen? Bellen of dat iemand langskomt? Of bel eens met iemand van de vrijwillige borstvoedingsorganisaties: VBN of LLL. Je vindt ze via borstvoeding.nl Dat kan vaak al veel helpen!
    Succes!

3. inerob

inerob Lid

Jun 22, 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef hem ondertussen mijn afgekolfde melk in een flesje en dit lukt veel beter.
    hij drinkt veel meer en langer.

Share This Page