Het is werkelijk ongelofelijk, ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten. ZWANGER!!! Alvast sorry dat ik zo een uitgebreid verhaal ga posten, . Maar ik wil dit zo graag delen, en vind het zo moeilijk om te wachten dat we de 12 weken vol hebben. Mijn man en ik hebben heel bewust ervoor gekozen om voor ons eerste kindje te gaan. En beslissing waar wij echt heel goed over hebben nagedacht. Want ja, het is immers een beslissing die je hele leven gaat veranderen. 17-05-2015 heb ik dus mijn laatste pil geslijkt, en 22-05 kwam netjes de onttrekkingsbloeding. Vanaf dat moment heb ik me bewust heel rustig gehouden, geprobeerd mezelf niet gek te maken. Ook wilde ik niet het gevoel hebben om alleen maar te klussen omdat het moet. Dus alles eraan gedaan om het zo ontspannen en gezellig mogelijk te houden. Iedereen die ik ken is of onverwachts zwanger geraakt, of heeft er behoorlijk lang over gedaan. Het laatste wat ik wilde is iedere maand teleurgesteld zijn als het niet gelukt is. Ik had ook het goede voornemen om niet voor NOD te gaan testen, omdat ik er toch van uitging dat we op zn minst een half jaartje bezig zouden zijn. Ik ben wel meteen begonnen met ovulatietesten, puur om inzicht te krijgen in mijn cyclus, en omdat ik het een prettig idee vind om een indicatie te hebben wanner ik ongi zou moeten worden. Moet eerlijk zeggen dat ik de eerste maand helemaal niets begreep van die testen, er werd er niet een positief . Ik heb heel veel gelezen hier op het forum, en er waren wel meer dames waar de eerste echt ongi pas een ruime tijd later komt. Dus dacht nog oke, dan zal ik da wel bij horen. Kan me herinneren dat ik voor de pil een onregelmatige cyclus heb gehad. Dus was op alles voorbereid. Toen ik op dag 26 (16-06) van mijn eerste echt cyclus ongi werd was ik echt aangenaam verast. Ik had alles verwacht maar niet dat mijn cyclus korter zou gaan zijn dan eerst. Dus weer netjes ovu testjes gedaan. Ben meteen op 22-6 begonnen en op zo 28-6 de eerste duidelijkere streep, ma (29-6) echt een knallen en dinsdag (30-06) werd het streepje weer lichter, dus niet verder gestes. De dagen na mijn ei heb ik echt heel slecht geslapen, waar ik echt nooit last van heb. Werd ook niet moe s avonds terwijl me normaalgesproken rond een uur of 11 de ogen dichtvallen. Do 2-7 heb ik s avonds migraine gekregen ( met overgeven en al) en heb me de vrijdag erna ook nog beroerd gevoeld. Ik heb hier verder geen aandacht aan besteed en dacht dat dit gewoon van de warmte was. De week erna voelde ik me ook niet echt lekker ( was heel warm buiten), ook werden mijn borsten met de dag gevoeliger. Nog gevoeliger dan wanneer ik ongesteld werd. Toen ik op vrijdag avond weer echt misselijk op de bank lag dacht ik nu word je flink ziek, of je bent misschien toch zwanger. Dus tegen alle goede voorneemens in op zaterdag 11-07 (2 dagen voor NOD) toch maar een testje gedaan. En er Kwan binnen de tijd een licht streepje. Ik kon het niet geloven en was ook niet zeker of deze streep wel duidelijk genoeg was. ( dus uiteraard een berichtje hier gepost en alleen maar positieve reacties) Dus die dag na het werk nog even na Kruidvat voor de 2v5 omdat die hier op het forum wat betere bekend was. En zondag 12-07 opnieuw 2 testjes gedaan, en ja hoor ook deze waren positief. Heb voor de zekerheid op NOD ook nog maar eens een testje gedaan en dat was echt een knaller. WE ZIJN ZWANGER !! Ik vind dit zo ongelofelijk, ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan!! En nu dat ik weet dat ik werkelijk zwanger ben weet ik ook waar de misselijkheid vandaan komt en kan ik nu ook over de kwaaltjes hebben. Want ja dat misselijke is wel duidelijk aanwezig, gelukkig wel niet meer hoeven overgeven. En ik heb menstruatie achtige krampjes dat ik af en toe denk als je nu naar de wc gaat ben je gewoon ongesteld, en kloppen de testjes gewoon niet. Vervelend is alleen dat ik door de misselijkheid ook geen honger heb en op het moment gewoon op cracottes on yoghurtjes leef, iets anders krijg ik niet gegeten. Vandaag zijn we precies 5 weken, dus zal nog 3 weken geduldig moeten wachten op de eerste echo. Ik vind dit zo enorm spannende tijd. Ik kan niet wachten om het haartje daadwerkelijk te zien kloppen.
Hallo, Alvast gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat van de misselijkheid kan ik ook beamen. Beschuitjes zijn hier ook massaal aanwezig. Eerst was het enkel smorgens en savonds maar nu is het de hele dag door. Ik loop niet de hele dag te braken ofzo maar het is wel een enorm ongemak maar ik neem het er graag bij Nogmaals gefeliciteerd!