Wanneer eisprong geweest ?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Gerbera79, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerbera79

Gerbera79 Actief lid

24 jun 2015
    112
    0
    0
    NULL
    NULL

Is de eisprong geweest wanneer de test weer negatief is ?

8 sept 17uur is de positieve ovulate test. 8 sept 21.30 is t streepje iets lichter en vanmorgen was de test alweer negatief.
    Eisprong zal dan gisteravond laat of vannacht zijn geweest ?
    Sex gehad op 6 en op 7 sept. 7 sept savonds voelde ik spanning dus dat eitje op springen stond.
    Ik hoop dat het voldoende was.

2. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Die van 17.00 uur knalt idd, 1 of 2 daarna daarna springt je ei. Een positieve ovulatietest geeft geen garantie dat je eitje is gesprongen maar wel dat hij wilt springen. Dit kunje met temperaturen alleen bevestigd krijgen. Ga voor je duimen:)

3. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Wat ik van ovulatietesten heb begrepen is dat je eitje springt 24-48 uur na de positieve ovulatietest.
    Dus dan zou je eitje ergens vandaag of morgen springen.
    Ik zou het vanavond nog maar gezellig maken ;)

4. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee want begrijp t ook niet zo goed. Mij is ook verteld dat wanneer de 2e streep minder fel is de LH ook is verminderd en de eisprong is geweest.
    Of klopt dit dus niet ?

5. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Na de lh piek word de streep inderdaad minder, maar wil niet zeggen dat er daadwerkelijk een eisprong heeft plaatsgevonden. Het lh hormoon is op zijn hoogst en heeft zijn piek bereikt, en door dat hormoon zorgt het er voor dat je eisprong plaatsvind binnen 36/48 uur, maar dit hoeft niet!
    Als het niet lukt probeert ie later nogmaals te springen. Enige manier van zekerheid dat hij is gesprongen geeft tempen.

6. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Star mijn cyclus is altijd 28dagen. Menstruatie betekend eisprong gehad toch ? Bij onregelmatige of lange cyclussen kan het zijn dat je geen eisprong hebt. Maar op internet lees ik dat je bij regelmatige cyclus er vanuit mag gaan dat je maandelijks een eisprong hebt.
    Hoe zit dat dan ?

7. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Menstruatie betekend niet perse een eisprong. Er zijn zoveel meiden die ongesteld worden maar geen eisprong hebben gehad. Dit gebeurd inderdaad vaker bij een erg onregelmatige cyclus. Bij een mooie cyclus kun je wel uitgaan van een eisprong:)

8. Gerbera79

Gerbera79 Actief lid

24 jun 2015
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dan is bij een ovulatietest die weer negatief is na positief te zijn geweest de ovulatie voorbij ?

9. dolliej

dolliej Fanatiek lid

24 mrt 2015
    1.683
    1
    0
    Ovulatie test
    Hoe weet je wanneer je ovuleert? Door een ovulatie test te gebruiken. Let op: een ovulatie test is vooral raadzaam als je een (redelijk!) regelmatige cyclus hebt! De ovulatietest meet de LH piek in de urine. De daadwerkelijke ovulatie of eisprong vind 1 a 2 dagen na de LH piek plaats. Zodra de LH piek hoog is gemeten ben jij in je meest vruchtbare periode. Beidde lijntjes van de ovulatie test moeten donker gekleurd zijn. De beste tijd om een ovulatie test uit te voeren is rond 12 uur (eind van de ochtend, begin van de middag!) liever niet met ochtendurine gaan testen!
    Eisprong en ovulatie herkennen: wanneer ben je vruchtbaar | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

10. dolliej

dolliej Fanatiek lid

24 mrt 2015
    1.683
    1
    0
    En wil je zeker zijn van jou eisprong bied enkel temperaturen een oplossing

Deel Deze Pagina