Hoii dames. Ik heb gister een positieve test gehad. Maar heb vorig jaar een miskraam gehad. We gaan voor ons eerste kindje. Hoe gaan jullie om met als jullie zwanger zijn na een miskraam? Hebben jullie tips? Ik probeer zo positief mogelijk te blijven en er zo veel mogelijk van te genieten
Dat is heel moeilijk. Ik heb een kindje verloren na een zwangerschap van 26 weken en ik heb twee miskramen gehad. Ook ik heb er moeite mee om positief te blijven inmiddels 10 weken zwanger. En drie goede echo's verder toch nog onzeker. Ik doe na elke goede echo iets voor de baby. Ik koop iets kleins en ben sinds vandaag aan een 9 maanden dagboek begonnen. Zo probeer ik positief te blijven. Heel er veel sterkte!
Ik kan er geen antwoord opgeven, maar wilde je wel feliciteren met je zwangerschap en hopelijk kan je er wel van gaan genieten!
Ik heb in maart een miskraam gehad met 6 weken. Daarna na 3 maanden weer zwanger. Ik was de eerste weken zenuwachtig, niet mezelf en gewoon erg gespannen. Ik denk niet dat je daar onderuit komt. Ik heb vooral veel met mijn man gepraat. Van week tot week geleefd. Daarna elke week dat ik verder kwam en alles goed was, samen met mijn man klein gevierd.
Vorig jaar heb ik een miskraam gehad bij 10 weken. Mijn eerste zwangerschap. Ik voelde me fit en gezond en had dat nooit verwacht, sloeg in als een bom. Gelukkig ben ik nu weer zwanger, maar tips hoe om te gaan met de spanningen heb ik niet. Iedere keer als ik naar de wc ga check ik of er geen bloed bij zit, heel zenuwslopend. Voor mij is t nu gewoon echt de eerste 12 weken zien door te komen, daarna durf ik misschien echt te genieten. Ik ben wel heel blij natuurlijk en dankbaar, maar ja ook super bezorgd... Dus ik blijf hier meelezen of er nog tips komen hoe met de spanningen om te gaan Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens
Ik vrees dat het gewoon enorm spannend is. Afgelopen september en miskraam gehad en nu ben ik bijna 10 weken zwanger. De afgelopen drie weken heb ik wekelijks een echo gekregen. Het helpt een klein beetje, maar de angst blijft. Mijn gyn heeft aangegeven dat ze vertrouwen heeft in deze zwangerschap, mijn man gelooft er in maar ik blijf het enorm spannend vinden. Ik kijk enorm uit naar het einde van mijn eerste trimester. Hopelijk gaat alles dan nog steeds goed en durf ik er echt in te geloven. Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop dat er een moment komt dat je ervan kunt genieten!
Hoe ermee omgaan is voor iedereen anders! Wij gaan ook voor ons eerste kindje en ben 37 jaar! In 2015 in half jaar 4 miskramen gehad,elke keer rond 5 weken. Nu totaal onverwacht weer zwanger en ben nu 12 weken en 4 dagen zwanger en heb 4 echo's gehad! Morgen doe ik mee aan een perc studie in het UMCG! Dat is iets nieuws en een zeer uitgebreide echo,hoop dan iets meer gerust gesteld te zijn! Succes
Ik denk dat ik deze hele zwangerschap wel angsten houd. Ik ben telkens weer naar mijlpalen aan het toewerken: 12 weken, 20 weken, 27 weken, 32 weken, 36 weken, bevalling... en dan maar hopen dat het kindje gezond en wel geboren wordt. Bij mij werkt(e) het gebruiken van een doppler geruststellend. Meestal kun je zelf het hartje vanaf 10-12 weken horen.
Goeie vraag. Ik heb 2 miskramen gehad, nu zwanger van twee. Ben nu iets over 15w en durf nu pas echt naar kleertjes te kijken etc. Elke scan zitten we toch van gaan we ze weer actief zien etc. Het hakt er toch in. Wat wij deden was het per dag nemen. Elke dag zijn we weer een stukje verder. De weken dat de eerste twee "gingen" waren echte hordes. Maar elke goede scan gingen /gaan we uit eten. Vieren. Genieten etc. Ook veel praten, praten, praten. Met familie, vrienden, gewoon zodat het niet oppropt. En dat je afleiding hebt ook. Heb de 12w regel de deur uit gedaan hoor. Wij hadden mensen nodig en zij kunnen het niet ruiken als je niks zegt. Veel schrijven hielp ook. Dagboekje bijhouden. Dan zit het niet allemaal in je hoofd. Succes!