Baby #2. Jaar verschil met #1

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Roms, Mar 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roms

Roms Actief lid

Jul 23, 2014
    105
    0
    0
    Noord-Holland
    Vanochtend onverwachts positief getest. We hebben ruim 2 jaar op ons meisje moeten wachten. Nu is zij bijna 4 maanden en alweer zwanger.

Overdonderd, maar ook zo happy dat het ons gegund is...
    Het zal vast zwaar worden, maar vind t ook super dat ik m'n prinses een broertje of zusje geef die niet teveel qua leeftijd verschilt. Heb dat zelf altijd erg fijn gevonden met mijn broer.

Toch bijzonder dat je zo lang moet wachten voordat je de eerste keer zwanger bent en nu zo snel toch weer opnieuw.

2. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

Jul 25, 2013
    1,440
    704
    113
    Female
    Friesland
    Hier een soortgelijk verhaal. Zoonlief is van mei 2015 en hebben we 1.5jr op moeten wachten. Nu in ronde 2 zwanger! Bijzonder hoe je lichaam werkt

3. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

Jan 26, 2016
    1,454
    90
    48
    Female
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Gefeliciteerd en geniet er van, zie dat je uitgerekende datum zelfde is als de geboortedatum van je eerste :)

4. Roms

Roms Actief lid

Jul 23, 2014
    105
    0
    0
    Noord-Holland
    Jabinca wat fijn dat t nu dan zo snel gelukt is! Scheelt een hoop gestress toch?
    Wondertje2015 dat klopt. Ik val in herhaling van vorig jaar! Heb t zelf uitgerekend via zo'n site en dan kom ik op 15 november uit.
    Ben benieuwd naar de eerste echo!

5. Humava

Humava Niet meer actief

Gefeliciteerd!!!

6. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Gefeliciteerd!

7. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

May 18, 2014
    545
    67
    28
    Female
    Het zuiden
    Gefeliciteerd!! Geniet van jullie wondertje!! Wanneer mag je voor een echo? Ook bijzonder precies een jaar later uitgerekend!!

Hier ongeveer zelfde verhaal alleen zoonlief was 6 maanden oud.. Een jaar mmm.. pcos begon voor mijn gevoel weer terug te komen(langere cyclus) niets gebruikt en boem zwanger.. Zo gek wisten dat het kon gebeuren maar niet gedacht!!
    Het zal zwaar worden maar je zit dan nog in de luiers,slaapjes en eetmomenten lijkt me fijner dan er uit te zijn en weer te moeten beginnen.. Leeftjjd dicht bij mekaar hebben ze misschien later veel aan mekaar

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gefeliciteerd!!

9. BlondGirl

BlondGirl Actief lid

Jul 17, 2015
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van Harte Gefeliciteerd!

Hier hetzelfde verhaal! Begin november 2015 bevallen van onze prachtige dochter en nu zwanger van baby 2... Uitgerekend op ongeveer 26 oktober.

Spannend he? Ik vind het super leuk!

10. Roms

Roms Actief lid

Jul 23, 2014
    105
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt ladies!

Ja Vlindertjeh erg bijzonder inderdaad. Zal zeker zwaar worden, maar hey; voel me zo gezegend dat het allemaal mogelijk is. Er is een tijd geweest dat we dachten kinderloos te blijven. En nu zo snel een tweede! Inderdaad, nu zit je volop in de luiers, slaapjes etc.. Maar een jaar langer dan met 1. Vind ik ook beter dan dat je er bij de eerste vanaf bent en dan weer opnieuw moet beginnen!

Blondgirl wat leuk! Inderdaad echt bijna gelijk! Ben je blij dat t zo snel weer is? Heb je get al aan veel mensen verteld?
    Tot nu toe weten alleen m'n vriendinnen het, die reageerden allemaal wel heel positief.

Heb nog geen afspraak bij de verloskundige gemaakt, ben nu op wintersport en als ik terug ben ga ik bellen. Wel even een nieuwe zoeken want met de vorige had ik niks.

11. inges

inges Actief lid

Oct 22, 2014
    129
    0
    0
    Wat leuk, gefeliciteerd!!!!

Hier hetzelfde verhaal! In juli 2015 bevallen van een heerlijk ventje, en baby nummer 2 komt in oktober 2016. Schelen straks 15 maanden! Grappig dat er toch meer zijn die dit meemaken :) vinden jullie het soms ook niet een beetje gênant voor de buitenwereld? Begrijp me niet verkeerd hoor, maar gewoon... het idee dat je net bij de verloskundige klaar bent en dan weer moet gaan bellen enzo... ik had er best een beetje moeite mee :)

Verder vind ik het nog wel een beetje lastig hoe ik het praktisch gezien aan moet gaan pakken. Bijvoorbeeld: een duowagen aanschaffen? #1 zal toch nog niet zo lang en ver kunnen lopen (áls hij al kan lopen tegen die tijd) denk ik?

12. Roms

Roms Actief lid

Jul 23, 2014
    105
    0
    0
    Noord-Holland
    Jij ook Gefeliciteerd Inges!

Deel je gevoel wel hoor, voel me bijna een legkip haha! Vind t ook te gek hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het zal hier niet meer dan 12 maanden schelen. Kwam op één dag na op dezelfde dag er achter dat ik zwanger ben. Herhaal vorig jaar precies.
    Heb ook al nachtmerries over de duowagen, voor mekaar; naast mekaar. Hóe ga ik dat doen!!??!
    Wel weer een uitdaging! ;)
    Had net ook m'n zorgen in een ander topic geplaatst. Ook over aandacht verdelen. Kreeg een reactie dat ze dat nu juist niet merken omdat ze nog zo klein zijn. Net als dat je bij een tweeling ook direct aandacht moet verdelen en dat ze echt geen liefde tekort gaan komen. Is ook wel bijzonder om een broer of zus te hebben die zo dichtbij staat qua leeftijd.

Lekker gaan genieten dus! :)

13. inges

inges Actief lid

Oct 22, 2014
    129
    0
    0
    Haha ja zo voel ik me ook! :D

Ja joh, het heeft ook weer zn voordelen. Ze slapen nog lekker tegelijk 's middags, als het hetzelfde geslacht is kunnen ze elkaars kleertjes aan. Qua niveau zijn ze aardig op 1 lijn en kunnen leuk met elkaar spelen... het is gewoon aan het idee wennen! 't Is erg leuk dat ze echt met elkaar opgroeien. Komt helemaal goed :)

Ik heb nu een Bugaboo Cameleon, maar denk dat ik die verkoop en een Joolz Geo ga kopen, alleen dan gewoon met maxicosi adapters, en geen uitbreidingsset...

14. UmmK

UmmK Bekend lid

May 9, 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Hier in december 2015 bevallen en gister positief getest dus zal weer een december baby'tje worden haha

15. Roms

Roms Actief lid

Jul 23, 2014
    105
    0
    0
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd Ummk! :)
    Zelfde als ik, alleen ik heb november en jij december! Happy? Of even schrikken nog?

Inges ja ik heb nog niet echt gekeken naar wagens. Heb nu Cybex Priam en daar ben ik superblij mee, even de opties afwegen!

16. UmmK

UmmK Bekend lid

May 9, 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Enorm happy ! Alleen is m'n test van vanmorgen wat minder dus ben benieuwd

17. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

Jul 23, 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Gefeliciteerd!
    Leuk om andere in dezelfde situatie tegen te komen :).

Ik juli 2015 hebben wij een dochter gekregen en in juli 2016 krijgen we weer een kindje :). Een jongen :).
    Super leuk.

Soms zie je mensen idd wel raar kijken als je zegt dat je weer zwanger bent.
    Wij hebben ook wat langer gewacht met vertellen.
    Maar we vinden het echt heel leuk. Ze schelen waarschijnlijk 11/12 maanden. Mijn dochter is vorige keer een maand eerder geboren.

Ik vraag me ook af hoe ik het allemaal moet gaan doen. Maar ze zijn idd nog klein en hebben het denk ik niet echt door.
    En als ze later ouder zijn hebben ze altijd iemand om mee te spelen.
    Hier wel alles nog een keer shoppen in de andere kleuren, maar dat vind ik niet erg. Hahaha.

Hier ben ik er super blij mee, omdat ik 2 jaar geleden te horen kreeg dat ik pcos heb.
    Maar nu krijgen we 2 kindjes in 1 jaar!

18. Girafantje

Jan 16, 2016
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Volgens mij is het nu even pittig, kindjes dicht op elkaar, maar ik denk ook: je hebt ook een stuk eerder je vrijheid weer terug. Wij hebben er als alles goed mag gaan straks 3 onder de 3 rondlopen en dat zal heus niet vanzelf gaan, maar tegelijkertijd... Als we nog een of twee jaar hadden gewacht, hadden we ook een of twee jaar langer in luiers en speentjes en huiltjes gezeten.

19. Emlilo

Emlilo Bekend lid

Apr 27, 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter en zoon schelen 13 maand en een week. Best pittig, maar dat had ik pas achteraf door.. op het moment zelf vond ik het wel meevallen.

Share This Page