Hallo allemaal, Eigenlijk lees ik altijd maar mee met de forums, maar nu toch maar zelf eens iets plaatsen. Ik zal mijn verhaal even doen: Al zeer lang een kinderwens, maar afgelopen maart dan samen echt de knoop doorgehakt. Op 11 maart werd mijn spiraal verwijderd. Meteen thuis gestart met de digitale Clear Blue ovulatie testen om inzicht te krijgen in mijn cyclus. Tot onze verbazing had ik die 12 en 13 maart een knipperende smiley. Op 14 maart een vaste smiley en heb die dag mijn eisprong gevoeld voor het eerst. Ontzettend veel geklust en twee weken later op 29 maart een positieve zwangerschapstest in handen! Ongelooflijk... de 1e ronde direct raak! Op 4 april (toen dus 5 weken zwanger) krijg ik krampen en vervolgens verlies ik wat bloed. Niet veel, maar toch wat. We konden direct bij de gynaecoloog terecht die een inwendige echo maakte. Er was wel iets te zien, dat in de baarmoeder zat, maar het was nog te vroeg om te zeggen of het een miskraam zou worden of juist niet. Ik ben de dag erna op 5 april nog wat bloed verloren, maar echt weinig. Het leek nog niet eens op een menstruatie, zo weinig. Het bloeden en de krampen stopte en eigenlijk hadden we er een goed gevoel over. Ik was geen stolsels verloren en mijn krampen waren over, dus waarschijnlijk toch een bloedvaatje geraakt of iets dergelijks. Tot ik een week later op 11 april toch besluit een zwangerschapstest te doen. Die van Clear Blue waarin een tekst en het aantal weken dat je zwanger bent in het scherm verschijnt. Hiervoor gekozen, omdat als alles in orde zou zijn er in ieder geval 3+ weken zwanger zou moeten verschijnen. Ik ging daar eigenlijk vanuit, maar tot mijn verbazing verscheen al 3 minuten later in het scherm; Niet Zwanger! Ik was me er helemaal niet van bewust dat het Hcg hormoon al zo vroeg uit mijn lijf verdwenen was. Volgende dag opnieuw een test gedaan; Weer negatief! Tja, het was wel duidelijk. Ik had dus toch een miskraam gehad. Gynaecoloog telefonisch gesproken voor wat advies en die beaamde dit eigenlijk wel. Op 22 april (a.s. vrijdag) heb ik pas een controle afspraak om alles even te checken voor de zekerheid. Vandaag is het dus precies twee weken geleden dat ik bloed verloor en dus mijn miskraam heb gehad. Afgelopen donderdag 14 april ben ik weer gaan testen met de ovulatie testen van Clear Blue. 14 en 15 april een negatieve test. Zaterdag 16 april niet een knipperende smiley, maar ineens een vaste smiley. Dus die dag 2 keer geklust. Op zondag 17 april heb ik toch nog eens een ovulatie test gedaan omdat ik wilde weten of mijn eisprong inmiddels was geweest, opnieuw een vaste smiley! Vandaag maandag 18 april test ik opnieuw een vaste smiley. En dat terwijl ik gisteren begin van de avond eigenlijk zo duidelijk mijn ei heb voelen springen. Ik ben nu in de war. Hoe kan ik nu al 3 dagen achtereen een dikke positieve ovulatie test krijgen? Terwijl voorgaande maand mijn ei gesprongen was binnen 2 dagen. Kan dit gaan om een dubbele eisprong of heeft dit wellicht iets te maken met mijn miskraam 2 weken geleden. Hoop dat iemand hier iets vergelijkbaar heeft meegemaakt en mij dus een antwoord kan geven.
Heb je een normale zwangerschapstest gedaan? Toen ik nog 2 streepjes op de test had na de curettage (wel tuurstreepje) had ik nog een knallende ovulatietest. Pas toen mijn zwangerschapstest helemaal negatief was was de ovulatietest dat ook.
Zwangerschapstesten zijn negatief.. Heb er ook eentje vandaag gedaan nog. Het vreemde is dat de ovulatie test eerst een lage vruchtbaarheid meet en een dag later meteen een vaste smiley laat zien, vervolgens 3 dagen achtereen.
Ik had 2 weken na m'n miskraam ook een positieve ovulatietest😉! En indd ook 3 dagen achter elkaar! En kijk m'n banner, ik hebme er toen eigenlijk niet zo druk om gemaakt, was blij dat ik toen al zo snel een positieve test had ! Succes!!