Wie ervaring met de temperatuur methode?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door LovelyyX93, 20 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyyX93

LovelyyX93 Niet meer actief

Hallo dames!

Sinds een paar dagen doe ik de 'temperatuur methode' iedere ochtend om dezelfde tijd, of ja,, vandaag half uurtje later (geen idee of dat veel uitmaakt?) de eerste paar dagen was het precies 36.5 en nu is het gestegen naar 36.6. Betekend dit dat ik nu in de vruchtbare periode zit? Want als ik op de app van LC kijk zit ik namelijk nu in de vruchtbare periode. Heeft iemand van jullie ervaring met de 'temperatuur methode?' En hoeveel hoger werd het bij jullie ?

2. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Bij tempen veranderd je temp na je eisprong.. Dus je weet pas na de tijd of je ei is geweest..

3. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Temperatuur is de periode voor je eisprong altijd wat wisselend. Daarna trouwens ook. Dit zal
    Ongeveer je basale temp zijn. Na je eisprong stijgt je temp met ongeveer 0.3 graden, maar dat kan ook per dag wisselen. Dit is mijn kaartje nu.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.957
    15.598
    113
    Nabij Utrecht
    Je kan met tempen niet vooraf zien of je in je vruchtbare dagen zit. Je ziet alleen achteraf of je eisprong is geweest.

In jouw geval zou je temp minimaal 36.7-36.8 moeten zijn (en minimaal 3 dagen aanhouden) om te spreken over een eisprong op de dag voor die eerste verhoging.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik combineerde het tempen met voelen naar baarmoedermond en vruchtbaar slijm en iedere ochtend dat temp nog niet gestegen was, dacht ik: kom, gezellig maken met hubbie ;)... Kon hiermee goed vruchtbare periode vaststellen en daarna eisprong, dus ook gemeenschap goed timen.

Ik heb 3 cycli getemperatuurd. De eerste 2 cycli nog condooms gebruikt omdat we nog wilden wachten, maar zo raakte ik wel een beetje geoefend in dat voelen en temperaturen ;). Bleek LF van 13-14 dagen te hebben.

De eerste ronde dat we onbeschermd hebben gedaan was het meteen raak. Zag het ook aan het temp-kaartje op een gegeven moment en daarom ook voor NOD al getest.

Door temperaturen wist ik de datum van eisprong en die heeft VK ook meegenomen in termijnberekening.

6. LovelyyX93

Dankje voor de reacties!
    Ik heb voor de zekerheid een ovulatietest gedaan van de action, ik zelf zie met me blote ogen een heeel licht roze streepje, helaas is het op de foto niet zo goed te zien. Of zien jullie het wel een beetje?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,4 KB
      Weergaven:
      9
  7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja, dit is inderdaad een NEGATIEVE ovulatietest. Een vrouw heeft de gehele cyclus LHin haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Pas dan heb je je LH-piek te pakken en vindt binnen 24 tot 48 uur daarna je eisprong plaats.
    Dit tuurstreepje van jou zegt dus totaal niks over wanneer je eisprong plaatsvindt. Een ovulatietest kan zomaar uit het niks gaan knallen en hoeft niet op te lopen.

Het kan nog een paar dagen duren tot je een positieve ovulatietesr hebt, maar ook nog weken.

Een app zegt niks. Die kan niet in je lichaam kijken! Die gaat uit van een gemiddelde cyclus. Je eisprong kan dus veel later of eerder zijn dan dat een app zegt.

8. LovelyyX93

Dat is waar! :) maar ik ga uit van een 28 dagen cyclus omdat ik die altijd gehad heb, dus vandaar,, maar het is dan toch nog even afwachten.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.957
    15.598
    113
    Nabij Utrecht
    Met een 28 dagen cyclus had ik mijn ei pas ol dag 16-17 en niet netjes op dag 14. Mijn lf is dus gewoon korter dan gemiddeld.
    Mijn tempverhoging was dus ook pas op dag 17-18 ;)

Gewoon doortempen dus. Je zult je ei vast gaan vinden binnenkort.

Deel Deze Pagina