Hallo , Ik ben sinds kort over gegaan van de prik pil naar de gewone anticonceptie pil. Niet om makkelijker zwanger te worden want we zijn er helemaal niet mee bezig. Maar nu ben ik al tijden enorm moe en vorige week bijna elke dag misselijk geweest waar Door gisteren toch bij de huisarts geweest en die gooide het op een buikgriep maar vroeg toch nog even kun je ook zwanger zijn ? Nou nee lijkt me niet aangezien ik dan aan de prikpil zat. Nu tabletjes gekregen voor de misselijkheid. Wederom bij de apotheek ook de apotheker die mijn buik gapend stond aan te kijken en niet durfde te vragen als ik zwanger was omdat ik namelijk deze tabletjes gekregen. Nu vanmiddag ook terug gebeld Door de huisarts omdat ik ook veel lichtbruine afscheiding heb gehad toch haar beter leek om morgen ochtend wat urine langs te brengen voor een testje. Iemand ervaring met Door de prik pil heen zwanger worden ? Het lijkt me niet dat het kan ...
Je kunt door elke vorm van anticonceptie zwanger raken. Er zijn zelfs vrouwen die zwanger raken door een spiraal+condoom. De kans is alleen inderdaad nogal klein. Ik weet niet zoveel van de prikpil, wel van de tabletjes. Maar heb je ook geen maandelijkse bloedingen gehad dan?
Jeetje, ik kan me voorstellen dat dit wel even de boel op scherp zet voor je. Is zelf een test doen wellicht een optie? weet je het meteen... Sterkte/succes ermee in ieder geval hoor,
Zwanger raken door de prikpil is erg klein als je m op tijd laat zetten. Het iw niet dat je een dag de pil kan vergeten zoals bij de pilletjes die je oraal inneemt. Ik werd nooit ongesteld tijdens de prikpil. Geen doorbraakbloeding of iets en na het stoppen (2x gedaan) werd ik beide keren pas na 10 a 11 maanden ongesteld. De 2e keer had ik de prikpil maar 1 keer laten zetten vanwege een nieuwe relatie maar toch weer zolang ontpillen. Maar ja... niets is helemaal onmogelijk. Dus ik ben erg benieuwd