Hallo dames, Alweer even geleden hebben mijn vriend en ik een poging gedaan om zwanger te raken. Alleen na een aantal maanden wou het niet lukken en hebben we besloten om het los te laten. Daarna heb ik een opleiding gevonden die ik waarschijnlijk in september ga doen (tenminste als ik een toets haal en als ik het zeker weet. Ik ben dus weer aan de pil gegaan en heb de afgelopen 2 weken zwangerschapsymptomen gehad. Ik ben heel erg moe, s' ochtends misselijk, hoofdpijn en een hele sterke geur. Ik weet dat dit niet door de pil komt want daar heb ik deze symptomen niet. Nou zou vandaag mijn nod zijn maar mijn ongesteldheid breekt dus niet door. Ik zie af en toe wel een drup komen maar nog geen 2 maandverbandjes vol en dat is weinig voor mij want de eerste dag(en) is altijd heftig. Nou was ik vanmiddag nieuwsgierig en heb een cb digitaal test gedaan en die was negatief. Wat kan ik nu doen? Morgenochtend weer testen of wachten? Of de huisarts bellen? Help!
Ik zou even rustig afwachten. Door het warme weer kan het zo maar zijn dat je wat later ongesteld wordt. Je lijf is geen robot he? Evt over een dag of drie nog eens een test wagen.
Als dat zwangerschapssymptomen waren die je afgelopen twee weken gehad hebt, had je nu al zoveel HCG opgebouwd dat je een knaltest in handen zou moeten hebben. Zwangerschapssymptomen worden namelijk veroorzaakt door HCG.. Ik vermoed dus dat je niet zwanger bent en dat je een dezer dagen gewoon je pilbloeding zult krijgen. Voor je eigen gemoedsrust zou je over een paar dagen weer kunnen testen. Weer negatief, dan ben je echt niet zwanger. Overigens hebben de meeste vrouwen nergens last van als ze pril zwanger zijn, terwijl ze alle andere rondes van alles voelden wat dus niks met een zwangerschap van doen had. De ene keer kun je meer last hebben van pilhormonen dan de andere keer.
Ik denk dat het door de pil zelf komt zoals je aan geeft dat je even gestopt bent. Je lichaam moet hieraan weer wennen. Ik denk dat je anders indd al positief had moeten testen. Je kunt zaterdag evt nog eens testen weer, maar denk dat je ongi er wel aan komt
Ik vermoed ook dat het door de pil komt, al kun je wel zwanger raken ondanks dat je de pil slikt. Voor de zekerheid over 2 dagen sochtends nog een testje.