Totaal onverwacht. ...

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door dame, 12 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Dag allemaal,

Nooit gedacht weer terug te komen op dit forum maar daar ben ik dan weer.
    Vandaag positief getest na 5 dagen overtijd en ben nog steeds in shock.
    Mijn emoties vliegen de hele dag al alle kanten op. We hebben 2 kindjes en de jongste is net uit de luiers. Het is een heel dubbel gevoel en moet het allemaal nog verwerken.
    Een derde zat totaal niet in onze 'planning' maar surprise!

2. Humava

Humava Niet meer actief

Dat zal schrikken zijn geweest! Maar Gefeliciteerd! Deze wil gewoon heel graag bij jullie zijn :)

3. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Klinkt bekend al wilden we er hier volgende maand wel voor gaan. Iesje sneller dus nu ;)

4. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.
    Ik moet zeggen dat het me toch wel zwaarder gevallen is dan ik dacht.
    Ik ben al de hele avond een emotionele wrak. En dan voel ik me ook
    weer schuldig want het is weer niet zo dat het niet gewenst is.
    Pffffff, ik moet er echt aan wennen en hoop dat ik het ook snel accepteer.

5. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Gefeliciteerd

6. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Ondanks de schrik... toch gefeliciteerd 🌹
    Drie kindjes = ook heel fijn! 😉

7. Smanilies

Smanilies Actief lid

30 dec 2015
    243
    0
    0
    Gefeliciteerd! Komt allemaal wel goed!

8. dutchielove

dutchielove Nieuw lid

14 okt 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hier precies hetzelfde in diepe schok sinds afgelopen maandag. dacht dat ik niet ongesteld werd vanwege allerlei medicatie die ik heb gekregen de afgelopen tijd.

Nadat ik voor de zekerheid toch maar een test heb gedaan 2 dikke strepen. 's avonds aan vriendlief verteld en tot woensdag avond heeft hij werkelijk geen woord uit kunnen brengen we hebben gezamelijk nog geen kindjes maar hij wel 3 uit eerdere relatie en ik 1 dus totaal met deze kruimel erbij wordt 5.

Voel me ergens diep van binnen wel heel erg vereerd. en gelukkig. Hopen dat alles goed gaat en blijft gaan.

9. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, vorige zwangerschap zwanger geworden met hormonen. Kindje van 11 maanden.. 1 keer maar dan ook echt 1 keer onvoorzichtig. ZWANGER. We hadden gezegt dat we in Januari er voor wouden gaan, nu dus 4 maanden eerder. Niet gepland maar wel zeer gewenst.
    Omgeving ook ff in shock. Week ervoor nog gezegt van ah januari ofzo beginnen en we zien wel..

10. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Dag dames,

Nu 5 dagen geleden dat ik positief heb getest maar het lukt me niet om het te accepteren. Ik vindt het zo moeilijk en heb het zelfs met mijn huisarts gehad over een overtijdbehandeling waar ik me achteraf voor doodschaam want dat wil ik helemaal niet :(.
    Ik ben er erg emotioneel onder en voel me totaal niet zwanger en merk ook dat ik me ervoor afsluit. Ik heb er verder ook met niemand over gepraat behalve mijn huisarts. Misschien zitten jullie niet op zo'n berichtje te wachten maar ik moest het even van me afschrijven.

11. Shinestar31

21 apr 2016
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik herken je verhaal en leef met je mee, wil je even een hart onder de riem steken.
    Ik ben nu 3 maanden zwanger en voelde me ongeveer net zo, denk.
    Al 2 kinderen,lag niet meer in de planning en nog honderden redenen waarom ik het niet zag zitten.
    Niks om je voor te schamen!
    Ik heb ook hele gesprekken met Fiom gehad en dacht aan afbreken.
    Toch kon ik dit niet over mijn hart verkrijgen en besloot het kindje te houden.
    Ik was erg depressief voelde me opgesloten in de situatie.
    Heb hulp gezocht en therapie gehad en nu gaat het stukken beter.
    Hormonen zijn ook gewoon heftig hè!

Wens je sterkte!

12. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde

Het enige wat ik wil zeggen is dat ik je heel veel sterkte wens. Ik heb hier geen ervaring mee maar het lijkt me indd heel erg moeilijk. Praten is in dit geval denk ik wel heel belangrijk je moet het zeker niet voor je houden. Dikke knuffel en hoop dat je er met je gevoel uit komt 😘

13. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Bedankt voor de lieve reacties.
    Ik heb vanmorgen met trillende stem de eerste afspraak bij de verloskundige dan toch gemaakt. Ik snap gewoon niet waarom het me zo zwaar valt.
    Ik begon al meteen te snikken bij het maken van de afspraak.
    Heb ook aangegeven dat onverwacht is en ik er het best moeilijk mee heb. Ik kon op zn vroegst 1 november terecht. Ik hoop dat dit gevoel snel voorbij gaat. :(

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    denk het vast wel, het is ook niet niets! er komt een nieuw gezinslid bij, dat is een flinke schok als je het totaal niet verwacht. zou mezelf ook schrikken. wil het ook echt bij 2 laten, maarja als het komt ,dan komt het, denk ik maar....
    Accepteren lukt misschien makkelijker als je de kleine gezien hebt/voelt. praat erover met zijn 2en, probeer je voor te stellen hoe het zal zijn met zijn allen. probeer ook praktische dingen te bespreken, slaapplaats, vervoer e.d. zodat je dat misschien ook wat rust kan geven.
    heel veel sterkte en toch gefeliciteerd. voel je niet schuldig hoor, is heel begrijpelijk. geef het allemaal de tijd

15. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Meid, ga praten met een psycholoog om van je schuldgevoel af te komen. Het is al heftig dat je onverwacht zwanger bent geworden en dan krijg je al die hormonen er ook nog eens gratis bij. Dat is niet niks hoor! Je zal zien dat je in het tweede trimester het wat beter kan overzien, maar tot die tijd niet gaan zitten afwachten hoor...

16. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Heftig! En sterkte!
    Hopelijk kan je binnen korte tijd genieten van jullie 3e wondertje.

17. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Geef jezelf de tijd om alles een plekje te geven! Je gevoelens mogen er zijn en heel begrijpelijk dat die alle kanten opvliegen. Praat er eens met iemand over waar je jezelf kan zijn. Zij kunnen je steunen hoe je je ook voelt! Dikke knuffel. En ik zeg: gefeliciteerd! Het komt echt goed!:)

18. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    het valt me op dat iedereen reageert met dat het straks misschien wel beter voelt etc. het lijkt alsof ervan uit gegaan wordt dat ze het wil houden, maar misschien overweegt ts wel om het kindje niet te houden? ik denk dat je gewoon even rustig moet overwegen hoe je je hierbij voelt. het lijkt mij ook best moeilijk om ongepland zwanger te worden. geef jezelf de tijd en inderdaad hulp zoeken zoals je gedaan hebt dan merk je vanzelf wst goed voelt

19. sejh1988

sejh1988 Bekend lid

28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Allereerst heel veel sterkte! Als het zo onverwacht zijn kan dat echt een klap zijn. Je wereld staat op z'n kop. Goed dat je zowel de HA als de VK gebeld hebt.
    Ik kan je niet vertellen dat dit overgaat, wil ik ook niet. Wel lijkt het me misschien goed om erover te praten. Nu draag je deze 'last' alleen en bovenop al die hormonen lijkt me dat zo ontzettend zwaar. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan. Volg ten alle tijden je gevoel!

Deel Deze Pagina