Ha allemaal, Gisteren een eerste echo gehad in het ziekenhuis met 6.2 weken en ...... een kloppend hartje!! Wij zijn SUPER blij! Ondanks dat zijn we ook nog wel erg onzeker, het afgelopen 1,5 jaar heb ik namelijk 3 miskramen gehad tussen de 4,5 en 5,5 week. Hebben jullie misschien ervaringen dat het na een kloppend hartje allemaal goed ging? Ik snak naar positieve verhalen ! De arts gaf namelijk aan dat de kans op een miskraam nu aanzienlijk lager was dan hiervoor, maar dat het gezien mijn verleden nog steeds wel hoger is dan bij een ander... Nagelbijten dus tot 12 weken (en verder..aaaaaah!!) Liefs, A.
Van harte gefeliciteerd!! Ik heb een miskraam gehad met 7 weken van een tweeling. Eerste echo bleek het al niet goed te zijn. Er was geen kloppend hartje te zien. Maar nu 30 weken zwanger van een jongen! Deze eerste echo was gelijk een kloppend hartje te zien. Ik ben ook heel erg onzeker geweest dat het weer fout zou gaan. Maar met 10 weken was er een twede echo gemaakt en hij was toen goed gegroeid. En daarna in overleg met de verloskundige het aan familie en vrienden verteld. Als de tweede echo goed is, dan is de kans dat het nog mis gaat heel klein. Elke dag dat ik verder was, was voor mij om iets aan vast te houden. Elke dag dat ik geen bloed vondt was voor mij al een geruststelling. Maar ik was wel elke keer bang toen ik naar de wc moest de eerste 12 weken daarna nam de angst af. Maar deze zwangerschap voelt ook heel anders dan toen van mijn miskraam.
Bedankt voor jullie reacties! Ik kan natuurlijk ook helemaal niks anders dan afwachten. Ik mag waarschijnlijk zaterdag of maandag alweer voor een nieuwe echo, dus ik hoop dat dat nog meer zal geruststellen.