Wegens vervroegde overgang in de familie, erg veel pijnklachten tijdens cyclus en minimale menstruatie vandaag een inwendige echo gehad. Tijdens de echo gaf de gynaecoloog aan dat ze verdikt baarmoederslijm zag, iets in m'n eileider wat opgemeten werd en 19mm was en verder zag alles er gelukkig goed uit. Ze gaf aan, na dit gemeten te hebben, dat ik gister of eergisteren m'n eisprong heb gehad. Hierop zei ik dat kan niet want ik hadden op 29 december een knalpositieve ovulatietest in handen. Waarop zij antwoorde hmmmmm ok dan weet ik het ook niet, het zou ook 3 dagen geleden kunnen zijn je eisprong maar echt niet langer. Nou snap ik er dus niks meer van! De eerste dag van mijn menstruatie was op 19 dec, ik had op dag 11/29 dec een knaltest, op dag 12/30 dec was hij weer licht. Dit inclusief duidelijk vruchtbaar slijm wat begon op dag 9 en stopte op dag 13. Ik heb sindsdien ook totaal geen vruchtbaar slijm meer gehad. Maar zij geeft dus aan dat ik op dag 16/3 jan of dag 17/4 jan ongeveer m'n eisprong heb gehad. Heb ik dan een eisprong zonder vruchtbaar slijm gehad? Of wat heb ik dan gezien op de echo? (Het zag eruit als een grijs rondje met donkere rand) Ik begrijp er niks van, wat denken jullie ervan?
Tsja een positieve ovu test geeft geen garantie op een eisprong. Die kan best later geweest zijn.. Vruchtbaar slijm heb ik nooit heel duidelijk gehad.. Wil ook niks zeggen.. Zou dus halverwege gaan zitten. Zekerheid heb je alleen via follikelmetingen bloedonderzoek of temperaturen.,
Dat van het vruchtbaar slijm wist ik niet dat dat kon, ik heb normaal gesproken altijd duidelijk vruchtbaar slijm rond een positieve ovulatietest. Dacht dat dat altijd zo was
In die ruim twee jaar dat wij bezig zijn, heb ik 1 keer duidelijk vruchtbaar slijm gehad. Dus dat zegt niks denk ik Heb je niet gevraagd of dat wat je hebt gezien een follikel of cyste was? Bij mij zit er bijvoorbeeld altijd een zichtbare cyste van 18mm, maar deze is niet functioneel en zit ook niet in de weg.
Nee eigenlijk niet gevraagd, ze zei dat het een eisprong was dus ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het een eicel was.
Bij mij heeft de gyn er ook een keer een week naast gezeten. Zij dacht dat mijn ei net gesprongen was, maar mijn ovulatietest en alle andere signalen aan mijn lichaam gaven aan dat hij al even geleden was. Uiteindelijk werd ik op precies de dag ongesteld als dat ik zelf dacht.
Ik denk vaak toch wel dat in dit geval je eigen gevoel klopt hoor... Maar misschien voor de zekerheid nog even klussen? Aan je menstruatie zal je wel merken wie er gelijk had.
Ik heb dinsdag getest en die was omo wit. Wacht nu af of ik morgen ongesteld word, als dit niet zo Is test ik zaterdagochtend
Grijs rondje met zwarte rand? Toevallig een grijs spinnenwebachtig iets aan de binnenkant van het rondje? Dit kan namelijk het corpus luteum zijn of een gewone kleine cyste van een eitje die niet (mee) gesprongen is.
Okee mijn gyn vertelde dat ze vaak een soort spinnenwebstructuur zien als het gaat om een cyste, maar niet altijd is het verschil te zien. Het kan dus heel goed dat je gewoon je eisprong hebt gehad op de dag dat je zelf dacht en dat wat de gyn zag een overblijfsel/cyste was.