Hoe lang voor je eisprong is je baarmoedermond open?

Discussion in 'Zwanger worden' started by hummer, Nov 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hummer

hummer Lid

Nov 1, 2007
    29
    0
    0
    Geplaatst: Wo Nov 21, 2007 8:22 pm Onderwerp: Hoe lang voor je eisprong is je baarmoedermond open?

--------------------------------------------------------------------------------

hallo,

ik heb een heel lange cyclus nu 104 dagen.
    nu ben ik aan het letten op de inwendige en uitweindige signalen van mijn lijf om zo dingen te ontdekken.
    nu staat mijn bbm al een paar dagen open en geen verandering in slijm.
    hoeveel dagen voor ei gaat de bbm open en wanneer sluit deze weer.
    en hoe zit dit als je zwanger bent?

hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
    wordt hier zo onzeker van

groetjes hummer

2. hopefull

hopefull Actief lid

May 6, 2007
    418
    0
    0
    als je cyclus zo lang is denk ik dat je beter ff naar de huisarts kan gaan

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Uit interesse: ik vraag me al een tijdje af hoe dat 'open' aanvoelt, misschien kun je daar iets over schrijven?
    Ik heb verder helaas geen antwoord op je vraag...

4. wenswens

wenswens Actief lid

Nov 14, 2007
    104
    0
    0

ben je misschien in verwachting?! Het is aan te raden om je basale lichaamstemperatuur bij te houden, en een ovulatietest te gebruiken. Dat helpt jou om inschatting te maken wanneer je slijm gaat veranderen. Een dag tot zo'n week voor je eisprong gaat je slijm veranderen.
    Of zou gewoon bij je huisarts langsgaan!

5. Chantico

Het lijkt me dat bij een zwangerschap de baarmoedermond juist veilig dicht gaat... Volgens mij is ie alleen bij eisprong en ongesteldheid open.

6. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    En dan ben ik juist weer zo benieuwd; hoe voelt het dan als hij open zit en hoe voelt het als hij dicht is..?

Ik heb vandaag voor het eerst mijn baarmoedermond gevoeld, haha! Schrok me rot! :oops: Ik voel een soort halfzachte knikker en nu zit alles eigenlijk dicht.. Ben benieuwd of ik nu juist ongi moet worden of juist in de vruchtbare dagen zit!

Wat ik toch allemaal leer op een dag!;)

7. Chantico

Ik weet ook nog steeds niet hoe open en dicht voelt, maar ik las wel dat op je onvruchtbare dagen je baarmoedermond hard is als het puntje van je neus en op je vruchtbare dagen zacht als je lippen.
    Misschien als je het een cyclus lang volgt (of meerdere cycli) dat je dan het verschil goed gaat voelen...

8. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik durf echt niet te voelen hoor. Ik heb het 1 keer gedaan en ik schrok er gewoon van :) nooit meer gedaan.

9. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

Feb 11, 2007
    1,008
    0
    36
    Hoorn
    Je moet je bbm wel vaker hebben gevoeld om het te herkennen. In het begin vond ik het heel luguber om eraan te voelen. Nu ik zwanger ben geweest weet ik hoe dicht en open echt voelt. Als je zwanger bent, voelt je baarmoeder heel hard aan. Zo hard als je kin. Als je baarmoedermond open staat voelt de onderkant zachter en voel je in het zachte gedeelt een kuiltje, ik neem aan dat dat de opening is. Ik voel ook dat het zachte gedeelte wat rond aanvoelt.

10. Chantico

@ Anoul: thanx voor je antwoord! Begrijp ik goed dat je dat zachte kuiltje voelt op je meest 'open' dag? Dat klinkt wel minder eng dan echt een 'gat' :D

Share This Page