zwanger?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door neleke, 7 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neleke

neleke Lid

7 mei 2006
    43
    0
    0
    Studente
    Affligem
    Ik zit met een aantal vraagjes. Ik ben een 18jarige meid en heb geregeld intiem contact met een zeer goede vriend van me.
    We zijn nu al reeds een jaar intiem met elkaar. We hebben geen relatie. Ik ben vorige maand voor het laatst ongesteld geweest. Dat moet rond de 29ste maart geweest zijn. Toen ben ik op vakantie vertrokken. Van die reis was ik heel moe en heb ik toch zo een twee weken moeten recuperen (mijn vakantie periode thuis was dus meer dan welkom). Nadat ik ongesteld was heb ik nog intiem gecontact gehad. Ik heb tijdje de pil gebruikt maar sinds 3maanden ermee gestopt omdat ik ze niet goed verdroeg. Toen ik na mijn laaste menstruatie seks gehad had, hadden we geen voorbehoedsmiddel gebruikt. Nu,vandaag op 7mei heb ik mijn regels nog steeds niet gekregen. Ik begin me nu toch wel wat zorgen te maken. Ik voel me niet misselijk, heb wel veel afscheid (soms zelfs lichtgroene erbij),heb enorm veel zin in intiem contact,heb soms last van licht urineverlies. In mijn buik zelf rommelt het soms, ik heb lichte last van buikloop, vaak naar toilet moeten gaan, met een zeer vlotte stoelgang. Mijn borsten zijn niet echt opgezwollen. Zou ik nu zwanger kunnen zijn?

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai Neleke,

Allereerst heel erg welkom op dit forum!! :)

En ja je kan idd zwanger zijn.
    Je hebt 3 maandjes de pil geslikt dus ik denk niet dat je aan het ontpillen bent.
    Ik weet niet of je regels altijd regelmatig waren?
    De sympthonen die je omschrijft kunnen van een zwangerschap zijn.
    En je hoeft ook niet altijd misselijk te zijn hoor ;)
    Ben ik bij beide zwangerschappen nog nooit geweest. (gelukkige ik ;))
    Ik raad je aan om gewoon een testje te doen.
    Dan heb je ook meer zekerheid.
    Is de test negatief dan zou je gewoon nog even moeten wachten.
    Wanneer had je dus je regels eigenlijk moeten hebben?
    Nou meid...ik wens je iig veel succes!!

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Hoi Neleke,

Ja, als je geen pil slikt en wel intiem contact hebt dan is de kans aanwezig dat je zwanger bent.

De lichtgroene afscheiding waar je het over hebt kan duiden op een infectie en daar kun je het beste even mee langs de huisarts!

Ik zou als ik jou was dan meteen vragen om een zwangerschapstest.

Lotte.

4. neleke

neleke Lid

7 mei 2006
    43
    0
    0
    Studente
    Affligem
    Als ik goed rekende zou ik 25april ongesteld moeten zijn. Enige waaraan ik zou kunnen merken dat ik zwanger zou kunnen zijn is dat mijn regels uitblijven en dat mijn buik beetje opgezwollen is,het zou dus even goed kunnen dat het binnenin wat verstopt zit door die infectie? Daarnet een tampon ingedaan, enige dat ik erop kon zien was een licht groene kleur. Nou,ik hoop in elk geval niet dat ik zwanger ben, zie heel graag kinderen maar nu nog niet ;) misschien komt het ook door de stress die ik heb dat mijn regels uitblijven? het is nogal gebeurd dat ik over tijd ben, mijn cyclus is niet helemaal regelmatig.

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Hoi Neleke,

Tijdens een zwangerschap heb je vaak last van veel meer afscheiding dan normaal. Maar je bent ook vatbaarder voor een vaginale infectie in een zwangerschap.
    Een vaginale infectie gaat niet altijd gepaard met duidelijke klachten. Bij onderstaande klachten is het altijd verstandig om je huisarts te bezoeken om de afscheiding te laten onderzoeken:

- yoghurt-achtige afscheiding
    - geel groene afscheiding
    - grijze afscheiding
    - jeukende vagina of schaamlippen
    - rode vagina
    - pijnlijke vagina
    - pijn tijdens het vrijen
    - pijn bij het plassen
    - branderige vagina of schaamlippen
    - steeds terugkerende blaasontsteking

Lotte.

6. neleke

neleke Lid

7 mei 2006
    43
    0
    0
    Studente
    Affligem
    Ik zal best maar eens langs de dokter gaan. Misschien maak ik me zorgen om niets ook. Zou het kunnen dat door een infectie mijn regels weg blijven? Vindt het echt bizar. Mijn buik voelt alleen wat gespannen aan, alsof ik mijn regels zou moeten hebben. Misschien blijven ze gewoon even weg. Of denk jij aan de hand van mijn beschrijving dat ik zwanger zou kunnen zijn?

7. neleke

neleke Lid

7 mei 2006
    43
    0
    0
    Studente
    Affligem
    Ben net nog eens aan het rekenen geslagen. Volgens berekening zou ik op 10april erg vruchtbaar moeten geweest hebben. Ik ben de week ervoor op vakantie geweest. Ik heb pas 10april seks gehad, maar toen had ik mijn eisprong en de bevruchting moet binnen de 3uur plaats vinden, maar het sperma heeft langere tijd nodig om tot bij de eicel te geraken. Dus ik ben niet zwanger? :D

8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Was het maar zo makkelijk Neleke. Op de vraag ben ik zwanger? Kan ik alleen maar zeggen: doe een test want alles wat wij zeggen is gissen.
    Het antwoord op de vraag, kan ik zwanger zijn, is ja maar dat wist je zelf ook al anders had je je vraag hier niet gesteld.

Natuurlijk kan je lichaam van streek zijn door de vakantie, je hebt twee weken nodig gehad om te recuperen dus was het waarschijnlijk geen 'normale' vakantie. De buiklachten die je beschrijft kunnen passen bij een niet 'normale' vakantie.

Voor wat betreft die geel groene afscheiding, moet je écht even langs de dokter !! Moet je echt even doen hoor !!

Lotte

9. neleke

neleke Lid

7 mei 2006
    43
    0
    0
    Studente
    Affligem
    Ga ik zeker doen. Ik heb gewoon enorm veel twijfels en vragen. Vragen zoals, wat als???
    Meer ik lees op het internet dat een symptoom wijst dat er verstopping is, bij mij is het net anders om...
    Gewoon heel onzeker. Het was een heel vermoeiende vakantie,weinig slaap gehad. Afwachten tot morgen dan maar.

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Succes morgen !!

Hou je ons op de hoogte ?

Lotte

11. neleke

neleke Lid

7 mei 2006
    43
    0
    0
    Studente
    Affligem
    Ga ik zeker doen.
    Alvast enorm bedankt

12. Niet meer actief

Heel veel succes meid

De kans op zwangerschap is er idd, ondanks dat je misschien geen kwaatljes hebt kan er altijd een zwangerschap zijn. Ben benieuwd wat de test gaat zeggen

13. neleke

neleke Lid

7 mei 2006
    43
    0
    0
    Studente
    Affligem
    Ik ook, ik weet dat heel wat mensen hier in deze situatie dolblij zouden zijn maar gezien mijn situatie hoop ik eerder van niet. Wie weet is mijn lichaam gewoon wat in de knoop. Heb veel stress de laatste tijd, regels kunnen daardoor ook uit blijven. En als het resultaat positief lijkt, ga ik er toch nog afscheid moeten van nemen want ik wil mijn kinderen later een mooie toekomst geven. Ben nog veel te jong. Ik, dit is mijn eigen fout maar toch ...

14. Niet meer actief

Moeilijke situatie hoor meid

Maar denk er wel goed over na stel je bent zwanger neem geen on doordachte beslissing

15. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Fouten maken is menselijk meis daar kan niemand iets aan doen. En als jij jezelf nog te jong vind is jou dat goed recht ;)

xxx Marijke

16. neleke

neleke Lid

7 mei 2006
    43
    0
    0
    Studente
    Affligem
    Ik weet zelf ook dat het mijn eigen fout ook is ... ik ben er mede verantwoordelijk voor. Ik voel wel iets in mijn onderbuik, vorig jaar heb ik dit ook nog is gehad. Buik was opgezwollen enzo en mijn regels blijven 3weken uit. Misschien slaagt mijn lichaam nog eens een cyclus over? Heb altijd gelezen dat stress er iets mee te maken heeft ook. Heb nergens last van, enkel van soms zeer vlotte stoelgang(maar dit heb ik wel vaker) en iets opgezwolle buikje met een gevoel in dat ik niet kan beschrijven. Afwachten zeker.

17. neleke

neleke Lid

7 mei 2006
    43
    0
    0
    Studente
    Affligem
    Ik begrijp mijn lichaam totaal niet meer! Help!! Gistere avond tintelingen in mijn linkerlies gehad, s'avonds in bed was het mijn rechter lies. Gistere 1druppeltje bloed in slipje aangetroven, vandaag nog eens. Grote drang om de grote boodschap op het toilet te doen,maar als ikerop zit blijft het wat zitten (sorry,kan het niet anders omschrijven) verder niet echt last van iets. Denk dat mijn regels mij wat zot maakt.

18. neleke

neleke Lid

7 mei 2006
    43
    0
    0
    Studente
    Affligem
    net een test gaan halen. zou ik hem nu doen of morgen vroeg?

19. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    wat voor merk test heb je gehaald?
    Tja...voor je onzekerheid zou ik zeggen test nu maar meteen.
    Maar ochtend urine is vaak sterker geconcentreert dus misschien toch even wachten tot morgen ochtend.
    Nou meid....m'n duimen draaien voor je.
    Mogt je wel zwanger zijn (of niet natuurlijk) dan kan je altijd hier terecht voor hulp en steun!
    We zijn er allemaal voor je hoor!!

Heel veel sterkte!!

20. neleke

neleke Lid

7 mei 2006
    43
    0
    0
    Studente
    Affligem
    Dank je wel, ik en de persoon van wie het eventueel zou kunnen zijn weten het alleen.
    Ik heb Life test gaan halen bij de apotheek, het was een goedkoper maar een even goede predictor zei de verkoopster. Nu dan maar testen?

Deel Deze Pagina