Hallo iedereen Ben dit topic begonnen omdat ik gewoon even lekker van me af wil schrijven. Ik ben 25 jr en ben vandaag alweer 8 wk en 4 dagen zwanger. En vind dit zo ontzettend spannend omdat ik vorig jaar 2 x een miskraam heb gehad. De eerste x ging ik zo blij naar de verloskundige en bleek dat het hartje niet klopte. En was er echt helemaal stuk van. En dan krijg je het hele drama van een miskraam laten opwekken. Toen kwam eindelijk me miskraam met 12 weken en 2 dagen. ( eindelijk omdat je het dan het liefst wil afsluiten ) wonder boven wonder waren we 2 maand daarna weer zwanger ! Wat een geluk. En toen begon met 11 week het bloeden. En wat bleek ik had een grote hematoom en die zat echt vlak bij de baby. Maar de verloskundigen zagen er niet echt zon probleem in. En het zou vanzelf weg kunnen gaan. En toen ik met 13 week en 3 dagen weer een echo had en alles bleek nogsteeds goed te gaan voelde ik me zo gelukkig. En diezelfde middag had ik ineens zulke steken in mijn buik dat ik gewoon niks meer kon dan alleen maar op de bank hangen met een kruik. En onder de douche zitten. En helaas zijn we echt die nacht ons kleine meisje verloren. ( we weten dat het een meisje was omdat we haar mee moesten nemen naar het ziekenhuis en toen hebben ze dat bevestigt ) en dat allemaal door zon stomme hematoom die haar gewoon mee heeft genomen met het bloeden! Op dat moment zat ik er echt zo doorheen dat ik er een beetje depressief van werd, wat een emotionele rollercoaster is dat. Vanaf toen was ik ook helemaal niet meer bezig met zwanger worden. Terwijl iedereen om me heen baby’s kreeg en mooie zwangerschappen had. Dat vond ik echt heel erg moeilijk. We hebben destijds onderzoek laten doen in het umcg en ze zeiden tegen me dat ik gewoon 2 x dikke pech heb gehad. En nu weten we sinds een paar weken dat we weer zwanger zijn ! (YES) maar ik kan er gewoon niet van genieten. Nog niet. Ik kan gewoon niet wachten tot de 13 week voorbij zijn en alles goed gaat. En ik echt kan genieten hiervan ! Want wat het is bijzonder dat we weer zwanger zijn. En het kindje is zo gewenst. Ik ben ook heel blij om misselijk te zijn Haha ( dat klinkt best gek maar voor mij voelt dat zo goed ). En gelukkig vorige week bij de eerste echo zagen we een kloppend hartje ! En geen hematoom ! 2 dingen waar ik weer zo mee bezig was. En ik ben heel blij dat ik onder controle in het ziekenhuis ben en elke 2 week voorlopig mag kijken. Dat voelt echt supergoed. Omdat wij dat zelf zo prettig vinden in deze spannende weken! Sorry dat ik hier zon lang verhaal van heb gemaakt . Voelde heel fijn om even alles van me af te schrijven. Groetjes!
jeetje wat een heftig verhaal en wat verdrietig van jullie dochter door de hematoom. maar voor nu van harte gefeliciteerd! als je wil kan je meeschrijven in ons bevalling clubje tussen 1 en 15 november. want als het goed is val je daar ook in
Wat verdrietig dat jullie jullie meisje hebben moeten laten gaan. Zo oneerlijk. Onwijs gefeliciteerd met deze zwangerschap, ik hoop dat het allemaal voorspoedig mag verlopen.
wat hebben jullie al veel mee moeten maken. Fijn dat jullie weer zwanger mogen zijn. Hopelijk mag het nu wel goed gaan.