Onzekerheid

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Jessii, 4 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessii

Jessii Lid

4 feb 2020
    10
    2
    3
    Vrouw
    Hejj dames, ik heb afgelopen vrijdag een test gedaan die licht positief was. Toch niet helemaal zeker heb ik zaterdag een digitale gedaan van cb en die was positief 1-2 weken. Nu ben ik van zondag al bloed aan het verliezen vandaag nog miniem bloedverlies maar test nog steeds positief.
    Iemand ervaring mee?

2. mamamilou

mamamilou Niet meer actief

Bloedverlies komt helaas regelmatig voor in het begin van je zwangerschap. Sommigen hebben een innestelingsbloeding (komt niet zo heel veel voor dacht ik) anderen hebben een spontane bloeding. Het hele gebied rondom je baarmoeder is door de zwangerschap meer doorbloed. Daarom kan er soms wat bloedverlies zijn zonder dat je weet waardoor.
    Het kan ook een beginnende miskraam zijn, maar dan heb je volgens mij echt krampen. Ik zou over een paar dagen nog een zwangerschapstest doen om te vergelijken.

Ik ga voor je duimen, maar zou me voor nu niet te veel zorgen maken.

3. Jessii

Jessii Lid

4 feb 2020
    10
    2
    3
    Vrouw
    Dank je voor de reactie,
    Ik heb totaal geen krampen, alleen helderrood bloedverlies. Ook blijf ik misselijk, moet in vaak plassen. Maar verder niks verandert.
    Vrijdag mag ik bij huisarts gaan voor bloedtest.
    Hopelijk positief nieuws

4. mamamilou

Hoeveel bloed verlies je? Een inlegkruisje of echt meer?

5. Jessii

Jessii Lid

4 feb 2020
    10
    2
    3
    Vrouw
    Hejj, het is meer dan een inlegkruisje, maar geen pijn of klonters.. testen blijven licht positief.

6. mamamilou

Je kan helaas niks anders doen dan afwachten. Hoe moeilijk ook. Maar zolang je geen krampen hebt en stolsels (weefsel) verliest moet je echt proberen uit te gaan van een goede zwangerschap. Heb je nog testen liggen?

7. Jessii

Jessii Lid

4 feb 2020
    10
    2
    3
    Vrouw

Bijgevoegde bestanden:

8. Jessii

Jessii Lid

4 feb 2020
    10
    2
    3
    Vrouw
    Deze testen zijn van zaterdag.

9. Jessii

Jessii Lid

4 feb 2020
    10
    2
    3
    Vrouw
    Deze van vandaag.

Bijgevoegde bestanden:

10. mamamilou

Ik vind het plusje van vandaag duidelijker dan van zaterdag.

Jessii vindt dit leuk.
  11. Yentl0114

Yentl0114 Lid

4 feb 2020
    9
    2
    3
    Vrouw
    Hoi iedereen! HCG kan lang aanwezig blijven in urine en bloed.
    Je kan het best een aantal keer een bloedtest doen bij de huisarts zodat je stijging van HCG ziet( dit hoort in een normale zwangerschap)

Sterkte ermee!

12. Jessii

Jessii Lid

4 feb 2020
    10
    2
    3
    Vrouw
    Hoi,

Ik heb idd mijn bloed laten trekken maandagochtend en de waarden stonden toen maar op 20, normaal zou een urinetest maar positief worden vanaf de waarden 25+ zijn.. vandaar de onzekerheid.
    mag eind de week terug gaan voor bloedtest.

13. Yentl0114

Yentl0114 Lid

4 feb 2020
    9
    2
    3
    Vrouw
    ik hoop op goed nieuws voor je! Soms wil de tabel van HCG ook helpen om een beetje te zien of dit ''normaal is'' in je verwachte zwangerschapstermijn.

14. Abigail114

Abigail114 Actief lid

16 sep 2015
    233
    115
    43
    Vrijdag een positieve test en dan dinsdag een waarde van 20 klinkt niet al te best. Vrees voor een vervelende afloop voor je. Sterkte met afwachten..

15. Jessii

Jessii Lid

4 feb 2020
    10
    2
    3
    Vrouw
    Vandaag opnieuw bloed gaan trekken, volgens dokter kon dit wel, vorige woensdag was het nog - dan 5 en maandag +20. Hopelijk morgen goed nieuws

margarethd vindt dit leuk.
  16. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Dit hoeft echt niet, mijn eerste mk met 7 weken zwangerschap heb ik geen krampen gehad. Ik had alleen flink bloedverlies en door een echo bevestigd dat mijn lichaam het vruchtje aan het afstoten was. Bloed en krampen hoeven dus niet samen te gaan als het mis is.

@ts ik weet niet of je ver genoeg zou zijn om met een echo te kijken wat er gebeurd, dat zou je dan eventueel aan de vk kunnen vragen. Om een beter beeld van op of afloop van je testen te krijgen zou je het het best bij 1 merk kunnen houden. Het plusje van de kv test is namelijk niet te vergelijken met het plusje van de cb test. De één kan net wat meer hcg nodig zijn voor een positieve test dan de ander, al staat in de bijsluiter hetzelfde aantal.

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben bang dat het niet goed zit.
    Er zit amper verschil tussen zaterdag en vandaag, waar je zeker een verdubbeling zou verwachten aangezien het verschil van 5 dagen.

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Met een hcg van maandag 20, is er nu nog niks te zien op een echo. Dat zou dus verspilde moeite zijn ben ik bang.

19. Jessii

Jessii Lid

4 feb 2020
    10
    2
    3
    Vrouw
    Wou eventjes laten weten dat de bloedtest idd niet goed was, de waarden zijn gezakt naar 16

20. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.981
    1.320
    113
    Vrouw
    Niet fijn maar wel fijn dat je weet waar je aan toe bent, succes in de volgende ronde hoop dan op een beebje!

Deel Deze Pagina