Zwanger....

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Philou, 7 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Wat een mooi bericht. Gefeliciteerd en hopelijk mag je man snel herstellen! ❤️
     
    Philou vindt dit leuk.
  2. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Wat fijn @Philou dat je nu wat meer rust hebt wat betreft deze keuze. Ik wens je een mooie zwangerschap toe.
     
    Philou vindt dit leuk.
  3. Jollyjoy

    Jollyjoy Lid

    5 apr 2021
    59
    23
    8
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat de prognose van je man goed is en ook dat je besloten hebt voor deze zwangerschap te gaan.

    Heb je er al over gedacht hoe je t aan de kids gaat vertellen?
    Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met alles en alsnog van harte gefeliciteerd!!
     
    Philou vindt dit leuk.
  4. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Gefeliciteerd! Ik vind het wel heel bijzonder hoor! Dit heeft zo moeten zijn gezien de omstandigheden. Wat een wondertje .
    Hopelijk blijft alles met je zwangerschap en de behandeling van je vriend goed gaan. Het is jullie ontzettend gegund.
     
    Philou vindt dit leuk.
  5. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.814
    7.143
    113
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat je er nu meer rust in hebt gevonden. Gefeliciteerd met je zwangerschap ❤
     
    Philou vindt dit leuk.
  6. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    @Philou heb je al een afspraak durven maken voor de 1e echo?
     
    Philou vindt dit leuk.
  7. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Dankjulliewel lieve dames❤️.

    Nog geen idee hoe we het aan de kinderen gaan vertellen. Ik denk niet al te uitbundig. Aangezien ik het ook kan begrijpen wanneer ze niet staan te springen van blijdschap. Maar dat zie ik misschien nog te negatief. Gelukkig kunnen we daar nog even over nadenken.

    Afspraak voor een echo nog niet gemaakt. Niet zo aan gedacht ook. Ik moet nog even inkomen in het zwanger zijn ofzo:oops:.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  8. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Van harte..
    Wat een verrassing zeg!
    Problemen zijn er om opgelost te worden..
    Alles komt goed hoor..
    Heb vertrouwen..
    Nogmaals wat een cadeau
     
    Iertje81 en Philou vinden dit leuk.
  9. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  10. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wauw, @Philou. Wat een onverwachts groot geschenk! Mooi te lezen hoe je je twijfels, onzekerheden en de vragen hebt kunnen ombuigen in -voorzichtige- blijdschap.

    Wellicht helpt het je vriend in zijn behandeling; hij heeft er nu (naast jou en de jongens) nóg een doel bij om deze behandeling te doorstaan!
     
    Philou vindt dit leuk.
  11. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    474
    260
    63
    Vrouw
    Wat ontzettend bijzonder. In december, als hopelijk de ziekte "over is" en jullie op je nieuwe plekje gesetteld zijn, krijgen jullie dus een ontzettend verdiend kado! Gefeliciteerd!
     
    Philou vindt dit leuk.
  12. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Jeetje ik zie je verhaal hier ineens voorbij komen @Philou
    Ik snap dat je er heel heftig van schrok eerst maar mijn eerste gedachte was wel dit heeft zo moeten zijn. Juist omdat hij onvruchtbaar gaat worden en wat een prachtig cadeau voor jullie samen. Hopelijk heb je een fijne zwangerschap <3 heel veel knuffels!
     
    Philou vindt dit leuk.
  13. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Dat wordt er vast eentje met karakter! Even door de twijfels en problemen van mama en papa heen breken en zeggen 'ta-daaaa, hier ben ik!' ;)
    Nee, serieus, wat een rollercoaster aan emoties zit jij in! Begrijpelijk dat je even niet meer weet wat je moet denken of voelen en dat de twijfel en 'de beren' overheersen. Maar jij weet als geen ander dat het leven komt zoals het komt en dat je er altijd door komt, dat je er het beste van maakt en dat de toekomst vaak nog heel mooie dingen in petto heeft.
    Probeer de beren die je nu ziet te temmen! Ik wil niet belerend overkomen, maar misschien kunnen een paar tips helpen? (je mag dit dus ook gewoon skippen :))
    1. Durf je angsten onder ogen komen. Schrijf op welke beren je ziet, waar je bang voor bent. Het feit dat je het hier kan neerzetten is dus al een eerste goede stap!
    2. Bedenk wat het ergste is dat kan gebeuren? En hoe groot is de kans dat dit zal gebeuren?
    3. Wat voor positiefs gebeurt er als je je angsten opzij durft zetten?
    4. Durf 'fouten' maken en probeer ze niet te vermijden. Misschien zal later blijken dat het moeilijk is voor jullie kinderen nu, maar dan heb je dan nog de kans om bij te sturen, om hen te steunen, hen daarbij te helpen, .... Een 'fout' die je nu maakt is niet erg en is niet onomkeerbaar.
    5. Je moet niet direct hieperdepiep staan juichen om deze zwangerschap. Stel jezelf kleine doelen: er aan wennen, het vertellen aan de kinderen en anderen, uitkijken naar een echo, ... Liefde groeit vanzelf
    6. Ga er voor, laat het je gewoon overkomen, zonder er altijd bij stil te staan. Soms zullen andere emoties overheersen of zullen andere zaken jou prioritaire aandacht vragen. Laat dat gewoon gebeuren, die kleine groeit vanzelf verder en neemt wat hij/zij nodig heeft.
     
    Philou vindt dit leuk.
  14. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Bedankt❤️!

    Het zal hem zeker helpen in zijn behandeling. Hij is er zó blij mee en ziet het inderdaad als een cadeau wat zo heeft moeten zijn.

    Haha dat denk ik ook @Emilie69 :p. Je hebt gelijk dat het leven komt zoals het komt. We weten ook helemaal niet of dit kindje later ons beiden nog heeft. Daar gaan we natuurlijk wel van uit, maar we weten het niet. Dat maakt ook dat het bezwaar of het wel eerlijk is tegenover onze kinderen minder zwaar is gaan wegen. En je hebt gelijk dat we ze daarin ook nog kunnen helpen en steunen als blijkt dat ze het moeilijk hebben. Heel erg bedankt voor je tips. Ik heb er zeker wat aan. Vooral als ik doemscenario op doemscenario aan het bedenken ben. Overdenken ben ik nogal goed in.
     
    LizMe en Magnolia29 vinden dit leuk.
  15. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd ♥️ fijn om te lezen dat je het inmiddels wat rooskleuriger in ziet. Ik hoop dat je alles wat je voelt er kan laten zijn, het is allemaal niet meer dan logisch. Ik wens je een hele mooie zwangerschap toe!
     
    Philou vindt dit leuk.
  16. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
  17. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
    Philou vindt dit leuk.
  18. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Tuttebelleke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina