Ik ben nu ergens tussen de 4 en de 5 weken, afgelopen dinsdag heb ik (heel licht) positief getest, woensdag nog eens en vandaag gaf clear blue aan 2-3 weken zwanger. Nu heb ik al vanaf dinsdag last van wat kwaaltjes (zere borsten, misselijk), maar soms lijken die ook gewoon zomaar ineens te verdwijnen. Ik voel me nu ook eigenlijk weer prima. Dat in combinatie met roze afscheiding (bijna elke dag wel een beetje tot nu toe) maakt me er niet echt geruster op. In plaats van dat ik blij ben met m'n zwangerschap maak ik me alleen maar zorgen. Hebben jullie ook soms minder kwaaltjes of is dit echt een teken dat het niet goed zit?
Ik snap dat je je zorgen maakt maar kwaaltjes zeggen helemaal niks over een vitale zwangerschap. Een vriendin van mij heeft echt 0,0 kwalen gehad en had een prima vitale zwangerschap. Ik heb 2 zwangerschappen gehad met volop kwalen en bij beide keren bij de termijnecho bleek het kindje niet meer te leven. Probeer je niet zonet focussen op die kwalen. Die komen en gaan en zijn ook echt bij iedereen anders. Vaak komen die kwalen ook pas rond de 6 weken. Probeer een klein beetje vertrouwen te hebben.
Ja hoor, ben nu 5+1 of 5+3 (zie ik wel bij de echo ) en hier wisselt het ook wat per dag. om de 2-3 dagen echt een flinke kwaaltjes dag en de andere twee wat milder. Ik heb de indruk dat het bij mij gelinkt zit aan het stijgen/wisselen van de hormonen, dat het dan toeneemt ofzo. Maar dat is een gok. Ik merk wel hoe verder ik ben, hoe meer aanwezig de misselijkheid in het algemeen wordt. Vandaag toevallig een nieuwe test uit wat onzekerheid door mn vmk gedaan en hij knalt nu meer dan de controle streep. Dus gok, dat die wisselende symptomen gewoon kunnen
Thanks voor jullie reacties. Ik kan me soms ineens zorgen maken over van alles en dit helpt dan even.
Ik heb behalve 1 week misselijkheid niets gehad. Ik voelde niets en bij de 2e echo bleek het kindje 3x zoveel gegroeid in 2 weken. Dus het kan. Ik snap wel dat je je zorgen maakt om dat bloed. Dat wil je gewoon niet zien. Veel succes met het wachten!
Ik heb vandaag met 7w5d voor het eerst een mooi kloppend hartje gezien. Mijn symptomen wisselen heeel erg! Ik kan de ene dag spugen en mijn borsten niet aanraken, de andere dag niet naar de wc en slecht slapen en dan dag 3 is alles verdwenen. Zo gaat het al een week of 2,5. Wisselende symptomen is normaal! Ook als er een dag of twee tussenzit waarin je geen last hebt, probeer daar juist van te genieten!
Ook hier wisselend, de ene dag erger dan de andere. Zo vroeg in de zwangerschap sowieso nog veel wisselend. Roze bloedverlies hoeft niet perse iets slechts te betekenen, je hormonen moeten zich nog aanpassen. Het kan ook je baarmoedermond zijn die beter doorbloed is, of je hebt nog wat kleine holtes met bloed in je baarmoeder die onschuldig zijn. Bij een miskraam die doorzet heb je echt flinke krampen en rood bloedverlies met stolseltjes. Sterkte met wachten tot maandag!