Moeders voor moeders

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Evica, 19 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evica

Evica Lid

17 feb 2022
    16
    4
    3
    Vrouw
    Ik heb altijd gedacht, als ik zwanger word ga ik meedoen met Moeders voor moeders. Als ik iemand kan helpen met deze wens, is dat fijn.

Nu heb ik tot nu toe alleen maar slechte ervaringen:
    - ruim 30 min te laat voor de introductie bel afspraak
    - 1e bezorgdag helemaal niet op komen dagen, zonder melding.
    - na tweemaal mailen vanuit mij eindelijk een reactie en is een tweede bezorgdag ingepland. Hier zou ik vandaag een tijd indicatie van ontvangen en ik heb nog niets ontvangen.

Ik ben er dus eigenlijk nu al helemaal klaar mee. En wil er eigenlijk mee stoppen.

Wat vinden jullie. Stel ik me aan en moet ik gewoon doorzetten? Of, het is een commercieel bedrijf en graag of niet?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Apart, bij ons was t eigenlijk top geregeld. We stopten er alleen mee toen t met M. de onzekere kant op ging. Kregen toen nog een bloemenbon.

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.610
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee waar ik de info vandaan heb. Maar de urine die je gratis aanlevert zou in een andere vorm weg gaan in winst en niet voor hetgeen je het doet. Ik zou er even flink op googlen.

4. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Dit heb ik inderdaad ook gelezen was volgens mij toen een topic over hier op ZP.
    Je stelt je zeker niet aan. Ik zou er ook klaar mee geweest zijn! Als het nu al zo’n start is wat is het verdere verloop dan…

5. Evica

Evica Lid

17 feb 2022
    16
    4
    3
    Vrouw
    Dat heb ik ook gelezen, maar ontkennen ze zelf. Dat bedoelde ik ook een beetje met graag of niet. Ik wil graag iets voor andere doen, maar zit ik me nu niet zelf in allemaal bochten te wringen voor de winst van een farmaceut die wellicht ook andere dingen ermee doet.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Aangezien pregnyl niet meer wordt gemaakt hier en uit de handel is en wij over moesten op ovitrelle zou ik bedanken voor de eer en afzeggen. Hier wordt geen middel voor gemaakt meer om dames te helpen zwanger te raken. Is nu kunstmatige hcg. Dus er is geen nobel doel meer aan verbonden helaas

WLKMBBY22 vindt dit leuk.
  7. Evica

Evica Lid

17 feb 2022
    16
    4
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je bericht. Dat is voor mij belangrijke info (en inderdaad tegenstrijdig met wat ze zelf vertellen). Maar dan voelt het beter dat ik vanochtend alles heb stopgezet. Ik gun iedereen een goede zwangerschap. Maar op deze manier en met deze achtergrond info is het meedoen toch een ander verhaal.

Zonnestralen en GroeneBomen vinden dit leuk.
  8. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.870
    2.551
    113
    Ze gebruiken het helaas dus echt gewoon voor de veehandel :(
    Dus goed dat je gestopt bent <3

9. Evica

Evica Lid

17 feb 2022
    16
    4
    3
    Vrouw
    Ja, dat vind ik dus nog erger dan dat ze het als afslankmiddel zouden gebruiken.

10. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.870
    2.551
    113
    Ik ook! ik ben vegetariër, als ik dat toen had geweten had ik niet meegedaan.
    Achteraf dom van mezelf want er is jaren terug ook al onderzoek naar gedaan alleen toen ging nog een gedeelte naar het medicijn.

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.610
    8.359
    113
    Vrouw
    Kunnen ze niet gedwongen worden om alsnog een vergoeding te betalen aan de dames die voorgelogen zijn? Zijn er ook nog steeds verloskundigen die het aanbevelen?

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    In jouw tijd was er nog productie van pregnyl gelukkig :)

13. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.870
    2.551
    113
    Klopt :) maar er was toen jaren daarvoor ook al onderzoek gedaan en kwam toen al naar voren dat een groot deel ook ergens anders naar toe ging. En als ik dat toen had geweten had ik andere keuzes gemaakt. Juist omdat ze niet open zijn over hoeveel procent waar naar toe gaat.

14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Ja klopt idd, toen was het al dubieus maar had je nog tenminste zoiets van, ik heb wel dames geholpen. Nu is het helemaal schimmig

Zonnestralen en LizMe vinden dit leuk.
  15. Evica

Evica Lid

17 feb 2022
    16
    4
    3
    Vrouw
    Ja, en gynaecologen. Ik kreeg mijn echo’s mooi verpakt in een envelopje van moeders voor moeders.

Bijgevoegde bestanden:

16. Evica

Evica Lid

17 feb 2022
    16
    4
    3
    Vrouw
    Ik heb ook even gezocht. Maar vind nog steeds dat de meeste informatie wordt overschaduwd door hun eigen positieve informatie.

Hierbij vind ik het ook lastig. Want zouden ze dan niet allang op hun vingers getikt moeten zijn door een soort van reclame code commissie? Ze maken dan immers foutieve, bijna fraude lijkende reclame als de urine voor andere doeleinden wordt gebruikt dan dat ze aangeven. Of ben ik dan te naïef :).

17. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Bij de eerste in 2018 meegedaan. Bij de miskraam ook, bij de zwangerschap daarna niet, vond ik mentaal te zwaar. En inmiddels zulke rare verhalen gehoord, dat het wordt verkocht aan het buitenland, voor dierlijke doeleinden, omdat in NL inderdaad alleen nog kunstmatig hcg gebruikt wordt.... van mij hoeft het niet meer.

Ik vind het wel jammer dat een ooit zo nobel doel zo onderuit gehaald is. Mijn moeder heeft ook nog meegedaan, destijds kreeg je een boek over de zwangerschap, dat heb ik van haar gekregen.

18. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja! Hier ook weer een foldertje meegekregen en ook de echo's in zo'n envelopje.
    In had mij vorig jaar ook nog aangemeld, tot ik de berichten zag en nu bij deze zwangerschap niet meer gedaan.

Wil ook iedere dame helpen, ik gun ze allemaal een goede zwangerschap.
    Maar dit gaat helaas niet meer naar deze dames.
    Dus voor mij geen mvm meer.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Ik heb de flessen uiteindelijk in de kliko gegooid (ja, vol:oops:). Na 3 weken was het nog niet opgehaald ondanks mailen. Was het zo zat dat ze er stonden.

Overigens is dat "discreet ophalen" ook niet zo discreet:rolleyes: auto bleef aan de straat staan, oke, die was wel neutraal. Maar daardoor moest er dus wel zo'n 10m open zicht overbrugt worden. In een kinderrijke buurt, naast de school. Iedereen die heeft meegedaan weet wat er in zo'n blauwe tas/krat zit:rolleyes: Was blij dat het geen geheim meer moest zijn bij ons want dat gaat niet pp zo'n manier

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Bij de 1e wel meegedaan, bij de 2e niet.. kreeg kotsneigingen van de geur.. en het viel heeeel erg op, zo'n tas met flessen bij de deur, dat wilde ik niet.

Deel Deze Pagina