Zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Anonieemmm, Oct 17, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anonieemmm

Anonieemmm Nieuw lid

Oct 17, 2023
    2
    0
    1
    Lieve leden,

Ik merk dat mijn menstruatie al 2 maanden korter is dan normaal -> Normaal bloed ik 4-5 dagen, waarbij dag 1-3 best veel is. De laatste 2 menstruaties is dit echter anders; namelijk 3 dagen, waarbij ik alleen dag 1 veel bloed verlies en dag 2 bijna niks. Dag 3 ook bijna niks.

Ik heb ook al een tijdje last van rommelende darmen. Heb ook het idee dat mijn buik groter aan het worden is. Wanneer ik in mijn buik druk, voel ik ook een soort van worstje aan de linker- en rechterkant van mijn navel. Maar niet onder mijn navel. Normaal heb ik echt een platte buik, maar dat is nu niet meer zo. En het gebied rond mijn navel voelt hard aan. Als ik een foto maak van mijn buik, dan zie je wel echt een bol net onder mijn navel.

Ik heb al een paar keer getest voor een mogelijke zwangerschap, maar ik test negatief. De laatste keer dat ik seksueel actief was, was afgelopen juni, 5 dagen voor menstruatie. Ik heb daarna al mijn menstruaties ‘normaal’ gehad. Behalve dus de afgelopen 2 keer.

Kan het zijn dat ik toch nog zwanger ben? Mocht ik zwanger zijn, zou dat nu ong 18 weken zijn. Kan je dan nog wel negatief testen? Voor de rest ervaar ik geen zwangerschapsklachten.

En is het ook normaal voor je menstruatie om plotseling lichter en korter te zijn dan normaal? Mijn menstruatie is altijd regelmatig geweest.

Dank alvast!

2. Anonieemmm

Anonieemmm Nieuw lid

Oct 17, 2023
    2
    0
    1
    Oja ik ben al langs de HA geweest, maar die keek niet echt en zei gelijk dat het obstipatie is. Toch blijft het aan me knagen.

3. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,133
    3,212
    113
    Female
    In juni voor het laatst seksueel actief, 5 dagen voor je menstruatie en negatieve testen.Je bent niet zwanger. Waarom denk je zwanger te zijn? En als je zwanger bent voelt dat niet als een worstje??? langs beide zijden van je navel.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,916
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat de huisarts aardig goed zit met dat het geen zwangerschap is.
    Maar als je het niet vertrouwd en blijft denken zwanger te zijn, dan kan je op eigen kosten altijd een echo laten maken.
    Er zit met 18 weken al een compleet ontwikkeld kindje in je buik die niet te missen is met een simpele echo.

lorreke likes this.

Share This Page