Zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Manneke, 25 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    omdat ik even niet weet hoe ik hierop moet reageren daarom ben ik sprakeloos
    ik ben dus TEGEN de MAP maar dit zijn mijn gevoelens
    ik ga me dan ook niet verwoorden omdat ik bang ben iemand voor het hoofd te stoten
    en dat wil ik beslist niet
    vandaar mijn sprakeloosheid had beter niets kunnen zeggen :)
     
  2. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Nee hoor! Gewoon je mening geven! Dat kan gelukkig op dit forum!
    En ik ben het helemaal met je eens!!
     
  3. LinCtje

    LinCtje Actief lid

    27 okt 2005
    143
    0
    0
    Sales-Assistant
    Ninove (België)
    Ik heb zelf ook geen ervaring met MAP.
    Mss is het het best dat je contact opneemt met een arts hierover? Die zal je wel kunnen zeggen of dat dat de cyclus kan overhoop gooien.
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Het lijkt mij persoonlijk dat wanneer je de vorige keer een MAP hebt moeten slikken, en nu alweer aan het twijfelen bent, jullie niet echt denken aan de veiligheid.
    Als een kind echt uit den boze is, waarom daar dan niet naar handelen?
    Die MAP van de vorige keer was natuurlijk ook niet voor niets, anders hoef je hem niet te gebruiken.
    En ik vind het eigenlijk een beetje raar dat veel mensen denken dat je niet zwanger kan worden als je voor het zingen de kerk uitgaat om het even netjes te zeggen.
    Dat is natuurlijk onzin.
    Ook dan kan je zwanger worden.

    Ik zou ook zeggen haal een test, en neem verantwoording voor jullie eigen daden.
    En in het vervolg toch beter opletten.

    groetjes
     
  5. LinCtje

    LinCtje Actief lid

    27 okt 2005
    143
    0
    0
    Sales-Assistant
    Ninove (België)
    volledig mee eens jolanda! Als een kind dan toch zo uit den boze is en tegen jullie geloof hou er dan rekening mee en vrij steeds met condoom!

    Ps: mooie verwoording van het zingen in de kerk.... :)
     
  6. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Helemaal mee eens! Ik kan daar eerlijk gezegd een beetje boos om worden....Hoe klein het ook is misschien, we hebben het wel over een nieuw mensje! Hoe kun je daar nou zo licht over denken?? Zo van "ach ja, we zien wel, anders haal ik toch gewoon weer de MAP" Sorry hoor....
     
  7. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik zie dat er meiden zijn die het wel durven uitspreken
    ik durfde het dus niet maar dit is dus precies wat ik bedoelde
    zo ga je niet met een nieuw leventje om
    eerst denken dan doen :)
    thxxxxx meiden

    debbie
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Zo is dat Debbie!
    Toen ik er nog niet aan toe was heb ik ook altijd goed opgelet. Tuurlijk, een ongelukje kan altijd gebeuren. Maar 2 keer (bijna) achter elkaar...?!?! Dat hoeft niet naar mijn idee.
     
  9. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    mag iik mijn mening geven als het ten boze is om een kindje te krijgen vanwege je geloof is het dan niet ten boze om sex voor het huwelijk te doen . ik vind doe dan niet aan sex raak je ook zeker weten niet zwanger.

    groetjes anita
     
  10. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ja vind ik ook.
    Als je tegen je geloof in wilt gaan, neem dan ook de gevolgen voor lief.
     
  11. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Jammer dat Manneke niet even verslag komt doen, was wel nieuwsgierig hoe het afgelopen is!
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    gister was der ook iets op journaal of zoiets dat moslim meisje was naar huis gelokt en vermoord door der eigen broer omdat ze de fam te schade had gemaakt omdat haar kindje van een niet moslim was
    in welke wereld leven wij?
    dis toch niet te begrijpen je EIGEN ZUS en dat voor de buitenwerled omdat het een schande is?
    je EIGEN ZUS vermoorden dat vind ik een SCHANDE !!!!!
    ken daar zo kwaad om worden he jakkes bah
     
  13. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Ja klopt, ik had het gezien, vreselijk niet!

    Waar gaat het heen met deze wereld!
     
  14. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Volgens mij moeten we even 2 dingen van elkaar loszien... Morning Aftrer Pil is geen abortus! Maar begrijp me niet verkeerd, MAP is natuurlijk ook geen "nabehoedsmiddel".
    In dit land heb je vrije keuze in welk voorbehoedsmiddel je gebruikt en het condoom is een zeer veilige methode als je niet goed tegen de pil kan of om andere reden geen hormonale voerbehoedsmiddelen kan of wil gebruiken. Echter in het heetst van de strijd kan het soms knappen of afschuiven, en dan heb je te maken met een ongelukje. Ik vind het dan een beetje flauw om te zeggen dat een MAP een mogelijke zwangerschap afbreekt, dit is niet het geval, de MAP zorgt er voor dat er geen eens een bevruchting kan plaatsvinden. En geen bevruchting = geen zwangerschap.

    Ikzelf heb gelukkig geen ervaring met MAP want het schijnt dat je er knap beroerd van kan worden.

    Groetjes van Kiki
     
  15. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Kiki,

    snap je uitleg wel, maar als je dan een condoom besluit te gebruiken, moet je het ook goed doen! Niet 2-3 keer erin (zoals ie beschrijft) en dan pas een jas aan!
     
  16. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    oke oke, dat mannetje en zijn vriendin niet al te clever bezig zijn had ik ook wel in de gaten, maar uit de discussie komt in mijn ogen naar voren dat die MAP een soort van abortus is en dat zie ik dus anders. Dat moet niet met elkaar verward worden.

    Groetjes van Kiki
     
  17. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Dat klopt idd.
    X L4a
     
  18. Manneke

    Manneke Lid

    25 okt 2005
    8
    0
    0
    Sorry was inderdaad ff afwezig....

    We hebben vorige week getest bij de doc en dat was negatief (niet afgelopen vrijdag maar die er voor..)

    Opgelucht...


    Tot nu.. ze is NOG steeds niet ongesteld geweest en we hebben zelfs nog een MAP geslikt (op advies van de doc) want daardoor mooet je ongesteld worden of iets dergelijks maar tot op heden nog niets (zaterdag MAP gehaald en geslikt)

    van een MAP blijk je dus niet ongesteld te worden als je toch zwanger blijkt te zijn :S

    Allemaal zo raar, ze heeft geen enkele klachten of dergelijk voelt zich nog 100% normaal... maar is inmiddels wel bijna 3 weken overtijd....

    Vrijdag gaan we nog een test doen, als die weer negatief blijkt te zijn weet ik het ook allemaal niet meer...

    Dit allemaal terwijl ze normaal wel zo ongeveer regelmatig ongesteld is (ze heeft het 1 of 2x eerder meegemaakt dat ze 2 mnd niet ongesteld werd, maar dat was 1.5 jaar geleden (ze is nu 18)

    Pfff viond het allemaal maar raar...
     
  19. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    En wat gaan jullie dan doen als ze wel zwanger blijkt te zijn?
     
  20. Manneke

    Manneke Lid

    25 okt 2005
    8
    0
    0
    Dan gaan we voor de abortuspil....

    (beide 18, thuiswonend, studie etc...)
     

Deel Deze Pagina