Ik hoop voor jullie dat je in de toekomst beter zullen opletten.Het gaat hier wel om een klein leventje.Jullie zouden nu toch wel beter moeten weten als het al eens voorgekomen is. Je neemt een risico als je niet veilig vrijt dus wees verstandig en doe het of niet of veilig!!!!! Er zijn mensen die geen kinderen kunnen krijgen die dit lezen en kunnen wel eens vinden dat de wereld raar in elkaar zit.Koppels die er niet op wachten worden zwanger en zij niet. Verder veel succes en let een beetje op!! Groetjes
ook ik sluit me hier compleet bij aan.Erg jammer, maar je moet natuurlijk wel de consequenties van je daden inzien. En van de MAP word je niet altijd beroerd,althans heb deze eenmaal gebruikt na kapot gaan cd en heb er geen klachten van gehad en ook niet ongi geworden. Eigenlijk raar (even voor de goede orde,wil niemand veroordelen) maar iets uit liefde voor elkaar gemaakt,nee ik zal nooit kunnen begrijpen hoe sommige mensen hier anders over kunnen en levend wez liefde overwint alles,toch? Ach ja, succes in ieder geval... jaimy
Ik sluit me ook volledig aan bij heidi Wat zeggen ze bezin voor je begint, een beetje meer voorzichtigheid is hier wel aan de orde. Gebruiken jullie wel anticonceptie of mag dit volgens de geloofsovertuiging niet, indien het niet gebruikt word dan zouden jullie toch een beetje voorzichtiger moeten worden hoor om in de toekomst dergelijke gebeurtenissen niet meer voor te hebben.
oef oef oef dit maakt me in en in triest ik sluit me aan bij heidi ik snap niet dat mag ik dat zeggen de jeugd zo makkelijk denkt en doet het is wel een nieuw leven wat je afbreekt hopelijk is die vriendin van je int vervolg een beetje slimmer en doet ze niet zo nonchelant want zo zie ik het gewoon wel de luste maar niet het gevolg ervan inzien trouwens is ze al niet fout bezig? sex voor het huwelijk ! nah mijn idee is dat ook een taboe maar goed hopelijk is ze nu voorzichtiger gr debbie
Ik heb deze spreuk al ergens gelezen en vind dat deze ook wel op jullie van toepassing is manneke: Als je kan vrijen, kan je ook voor de gevolgen zorgen.
Hoi Hoi Ik wou nog even iets zeggen. Mijn vriend is ook moslim, en ik ben 40 weken zwanger. Ik ben 100% geaccepteerd door zijn familie en alles zit helemaal goed! Maar waar ik naar toe wil, is dat vanuit het geloof gezien het volgens mij erger is om een abortus te plegen, dan dat jullie je verantwoordelijk nemen en er samen voor gaan staan..... Ik las dat jullie allebei achtien zijn en dat het niet uit komt. Tuurlijk moet je er wel klaar voor zijn om samen een kind te krijgen... Maar vrijen neemt ook risico`s zich mee, dat weet je voor dat hem er instopt om het maar zo te zeggen. Ik hoop dat jullie er wel van hebben geleerd in iedergeval, denk eens aan de mensen die jaren er over moeten doen om zwanger te raken, misschien besef je dan hoe bijzonder het is om leven in je lichaam te hebben! Ga er niet te makkelijk mee om!!!
Oei Malou, je zegt mijn vriend is ook Moslim... Tot nu toe is er niets bekend over de geloofsovertuiging van Mannekes vriendin. Ook in sommige streng gereformeerde stromingen is zwanger zijn van iemand buiten de gemeenschap een zonde.
Mijn mening, Manneke en zijn vriendin moeten echt verantwoordelijker worden en inzien dat wanneer je oud en wijs genoeg bent om sex te hebben je ook oud en wijs genoeg zou moeten zijn om de eventuele gevolgen te overzien en als je die niet wil of kan dragen zorg dan dat ze er niet zijn. Aan de andere kant, Ik heb zelf ook weleens de MAP gehaald, dit was in een roerige tijd waarin ik de pil was vergeten en ondanks mijn eigen huis en langdurige vaste relatie was ik absoluut niet toe aan een kindje. En eerlijk gezegd vind ik het heel goed dat de MAP bestaat en ook dat abortus bestaat, ik zal er zelf nooit voor kiezen, maar ik denk dat het beter is dat er een keuze bestaat dan dat er een ongewenst kindje op de wereld komt wat opgevoed wordt door mensen die hem/haar niet willen of die zelf nog een kind zijn... Maar nogmaals Beter voorkomen dan genezen is een heel oud spreekwoord...
Hij zegt in een stukje: Het is nu ook ramadan, dus neem ik aan dat het over een islamitisch geloof gaat......
Zo'n heldere gedachten...en dat met 40 weken.....WAUW Malou, petje af. Suc6 met je bevalling; zal wel een knap kindje worden zo'n halfbloedje!!
Graag gedaan.....en dan ook nog op het forum zitten.....!! Ben dus niet de enige die verslaafd is . Pas je nog achter je bureau?? hahaha. Nogmaals suc6, duim voor je dat alles goed gaat!
hoi Allemaal, Ik heb zo het hele verhaal ff gelezen , ik ben er een beetje onderste boven van. Wat ik gewoon niet snap is dat er tegenwoordig meisjes van 15(soms nog jonger) al weten dat je van het voorvocht al zwanger kunt raken, dit met name door de voorlichting van ouders of door voorlichting die op scholen worden gegeven. Het is onbegrijpelijk dat mensen van 18 die de gevolgen weten van onbeschermd sex hebben , zo gevoeloos te werk kunnen gaan .Ik kan me voorstellen dat er inderdaad een "ongelukje " kan gebeuren dat je dus idd de MAP kunt halen , maar 2 keer en nu op dokters advies weer 1, dus 3 in totaal , Lijkt me een beetje teveel van het goede,maar ja wie ben ik??? Maar in dit geval hebben jullie echt jullie verstand in jullie kruis gehad hoor en niet in jullie bovenkamer.! groetjes janine