Hallo! Heb een vraagje.. Gisteravond kreeg ik een kramperig/zeurderig gevoel in m'n buik wat doortrok naar m'n rug. Het waren echt een soort aanvallen die nog geen minuut duurden maar wel behoorlijk gevoelig waren. Het kwam steeds op en zakte weer af zo om de 10 minuten. Dit heeft ongeveer 3 uurtjes geduurd totdat ik naar bed ben gegaan. In bed werd het een stuk minder en ben uiteindelijk in slaap gevallen. Vandaag nog geen last gehad. Kunnen dit voorweeen zijn? Lijkt me wel erg vroeg met 29 weken. Ben onder controle bij de gyn ivm te hoge bloeddruk en heb volgende week pas weer een afspraak. Alvast bedankt voor het antwoord! Groetjes Lotte
Hoi Lotte, het kan geen kwaad wat je hebt gehad. Het is inderdaad een soort voorwerk, maar heel erg normal. Ook bij deze termijn. Dat komt omdat een kindje tussen 28 en 32 weken een groeispurt heeft en daardoor grroeit je baarmoeder relatief ook harder. Daar kan je baarmoeder soms een beetje van ondersteboven zijn en dit voel jij door krampen in je buik rondom je baarmoederen en je banden. Meestal is het alleen in je onderbuik, daar kan je baarmoeder het meest geirriteerd zijn. Ontspanning door warmte helpt dan vaak. Dus niets engs aan de hand. Groetjes Brigitte