wie weet raad?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Kikkert, Apr 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    ik sta voor een dillema wie heeft advies voor mij?

ik gebruik nu microgynon 20, maar sinds ik de pil weer gebruik heb ik weer hoofdpijn (soms zelfs migraine) en vaak een slecht humeur ook heb ik uitslag..... in september 2006 ben ik ook gestopt met de pil (microgynon 30) ook toen had ik die verschijnselen die hier boven staan. ik ben nu heel erg aan het twijfelen om toch maar weer te stoppen met de pil, want ik heb geen zin in al die bijwerkingen. maar stel ik stop dan moeten we alleen op de condoom vertrouwen, want een spiraal wil ik niet meer (geen goede ervaringen mee) en de rest vind ik ook geen optie.

heeft iemand van jullie ervaring met alleen condoom gebruik? want ik heb echt geen zin om nu alweer binnen een jaar zwanger te worden (begrijp me niet verkeerd, het zou wel welkom zijn) maar liever pas achter een jaar tot 1 1/2.

2. misschien heb je een allergische reactie op de mycrogynon. er zijn ook andere pillen, misschien is dat een idee.

3. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    helaas heb ik ook al andere pillen gehad in het verleden en ook deze reactie...maar ik heb net samen besloten met mijn man dat ik stop met de pil. want zo gaat het helaas ook niet.

4. condooms: ik ben er zelf niet zo'n fan van.

en de prikpil?

5. sim80

sim80 Fanatiek lid

Mar 28, 2008
    1,329
    0
    0
    Ik had ook eerst microgynon, ben er ook mee gestopt en ben begonnen met yasmin dat beviel me veel beter.
    Ben daar nu ook weer mee gestopt omdat ik zwanger wil worden.
    Bij yasmin is het nadeel dat je zelf een deel moet betalen omdat het nog een vrij nieuwe pil is.

Groetjes Simone

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Misschien is de persona iets voor jou, een klein computertje die dmv urine tests je vruchtbare periode bepaalt.
    Op die manier hoef je eigenlijk alleen condooms als je in de vruchtbare dagen zit. Komt dus geen enkel hormoon aan te pas.

Groet van Kiki

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb ook onwijs veel klachten van de pil ik heb nu de lichtste wie er is en nog steeds heb ik klachten.
    Ik maak nog 1 strip op en dan ga ik stoppen met de pil.
    Door de pil is ook mijn schildklier van slag(ben bij de internist geweest)en daar door val ik voor geen meter af dus nog een punt waarom ik stop met die rot pil!
    Ik heb ook een spiraaltje gehad maar ook daar kon ik niet tegen dus er zit niks anders op dan aan het condoom te moeten.
    Wij willen nog een jaar wachten voordat we voor een 2de gaan dus tot die tijd gaan we alleen een condoom gebruiken.

8. Lily2006

Lily2006 Actief lid

Jan 14, 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    IK had deze klachten ook! En dat is ook dereden dat ik gestopt ben. Ik had eerst nuvaring en daarbij had ik echt om de maand vreselijke migraine aanvallen, tot gillen krijsen janken toe. Met microgynon 20 ging het wel beter, maar had ik vaak kleine hoofdpijntjes, enorm last van mijn borsten (zo erg dat ik dacht dat ik zwanger was, haha) en veel buikpijntjes.

Ik was dus de hormonen helemaal zat en wij gebruiken gewoon condooms. Heb net ook al in een ander topic gezegd...het is even wennen, het "inplanten" in je "routine, en sexen in de douche is er niet meer bij ( :) :rolleyes: ) maar als je er secuur mee omgaat zal het best prima gaan. Succes ermee!

Share This Page