Missed abortion

Discussion in 'Zwanger worden' started by laney12445, May 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laney12445

Mar 31, 2008
    89
    0
    0
    Hoi, ik zag laatst bij iemand staan dat ze een missed abortion heeft gehad.
    Wat is dat eigenlijk?

2. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    1,648
    0
    0
    probeer google eens uit ;)

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    Bij een normale zwangerschap wordt een vruchtzak aangemaakt met daarin een embryo. Bij een zeer vroege miskraam ook wel “blighted ovum”, of windei genoemd, is al vroeg in de zwangerschap de groei gestopt en heeft zich geen embryo ontwikkeld. Op de inwendige echo is dan alleen een lege vruchtzak zichtbaar.

Bij een iets latere miskraam ook wel “missed abortion” genoemd is de groei verder gekomen en is er een embryo zichtbaar bij de inwendige echo. Het embryo heeft echter geen hartactie, dit betekent dat het niet meer leeft en meestal is het embryo ook kleiner dan de duur van de zwangerschap aangeeft.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn 1e zwangerschap was een missed abortion. met 9 wk had ik toen een goede echo en met 11 wk bleek het hartje gestopt met 10wk en 5 dg en mijn lichaam dacht nog steeds dat alles oke was. ik had nog alle kwaaltjes en het zag er niet naar uit dat mijn lichaam het vruchtje zelf zou gaan afstoten en dus ben ik toen gecureteerd. (dit moest ook echt want had een infectie en was uitgedroogt)

meestal als ze er op een echo achter komen dat het vruchtje niet meer leeft en ipv bijv 12 wk ben je pas 6 wk zwanger en ook is er geen hartactie dan is het een missed abortion en dan is de vrucht dus niet uitzich zelf naar buiten gekomen zoals bij een miskraam maar is het een gemiste miskraam om het zo maar te noemen en zullen er andere middelen gebruikt moeten worden om het vruchtje als nog uit te laten drijven doormiddel van pillen of te cureteren of je besluit af te wachten tot het alsnog vanzelf komt maar dit kan weken duren

5. nyncke

nyncke Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,661
    0
    0
    in het brabantse land
    Vraagje hierover: Een vriendin van mij was ong 6 wk zwanger dacht ze. met de echo was alleen een leeg vruchtzakje te zien. Ze moest vrijdag terugkomen en evt gecutureerd worden. Ze hebben toen nog een echo gemaakt en daar was wel weer een vruchtje te zien. Kan dat?

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    misschien was ze nog geen 6 wk zwanger maar iets korter waardoor er nog geen vruchtje te zien was maar wel een vruchtzakje. als ze dan bij de volgende echo wat verder zwanger is zien ze ineens wel een vruchtje omdat de 1e echo gewoon te vroeg gemaakt was en rond 6 wk is er pas echt iets te zien dus als je eerder gaat voor een echo dan kan het inderdaad zo zijn dat er niks te zien is op een vruchtzakje na teriwjl je wel gewoon een gezonde zwangerschap hebt

Share This Page