Zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anonymuske, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anonymuske

11 jun 2008
    9
    0
    0
    Ik heb vorige week maandag (2 juni) onveilig gevreën.Heel dom,ik weet het! :x Ik moest die komende donderdag (5 juni) mijn maandstonden krijgen.Die donderdag had ik heel even een beetje bloed (nogal licht van kleur),heel erg weinig,bijna niets.Sindsdien heb ik nog steeds mijn maandstonden niet.Heb wel wat meer witverlies dan anders.Mijn borsten zijn opgezwollen,zichtbare blauwe aders en doen pijn.Ik durf niets aan mijn moeder te zeggen. :( Is de kans groot dat ik zwanger ben? :(

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    misschien een testje doen?

3. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Of de kans groot is weet ik niet te beantwoorden. Maar dat je al een tijdje 'overtijd' bent is natuurlijk wel vreemd. Zou je niet eens een zwangerschapstest proberen? Dan heb je waarschijnlijk meer duidelijkheid. En afhankelijk van de uitslag kun je je voorbereiden of je het je moeder moet vertellen.

Goh, succes he! Ik wens je het beste toe!

4. anonymuske

11 jun 2008
    9
    0
    0
    vanaf wanneer kan dat? :rolleyes:

En er zijn mensen die beweren dat het niet mogelijk is omdat ik maar 3 dagen voor dat ik ongesteld had moeten worden gevreën heb.Of maakt dat niet uit? :rolleyes:

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ga je het nu hier proberen? ;)
    Als je denkt dat je zwanger kan zijn, doe dan gewoon een test, dan weet je het.

6. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Die test doe je meestal een dag nadat je je menstruatie had moeten krijgen. Er zijn ook vrouwen die net iets daarvoor (dus een dag vantevoren ofzo) al testen (omdat ze ongeduldig zijn) en dan positief (dus zwanger) testen.

En of het wel of niet mogelijk is, is echt niet met zekerheid te zeggen. Soms zijn de meest onmogelijke dingen toch mogelijk gebleken met wel of niet zwanger worden. Dus zo'n test doen is echt het beste wat je nu kunt doen. Sommige testen kun je ook doen zonder ochtendurine, kijk maar eens naar de verschillende testen bij de drogist (Kruidvat, Etos) Kruidvat enz, hebben ook eigen huismerken, die zijn vaak goedkoper dan de bekende merken!

Succes!

7. anonymuske

11 jun 2008
    9
    0
    0
    Tja,het probleem is dat ik op het moment niet genoeg geld heb voor zo'n test te kopen. :oops:

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Voor 5 euro koop je er al 2...
    Kruidvat.
    Bij de dokter is het gratis...

9. anonymuske

11 jun 2008
    9
    0
    0
    Ja,maar dan moet je wel de dokter betalen.
    Ik heb op het moment maar ongeveer 3,50€.Ga ik niet ver mee komen denk ik...

10. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ook geen 5 Euro? Dan moet je inderdaad naar je huisarts (die heeft beroepsgeheim en mag niets tegen je moeder zeggen, dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn!)

11. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hoezo moet je bij de dokter betalen?

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

13. anonymuske

11 jun 2008
    9
    0
    0
    Als je naar de dokter gaat moet je toch betalen!? :rolleyes:

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    De dokter betalen?
    Volgens mij heb je een verzekering en hoef je de dokter dus niet te betalen ...

15. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Nou nee hoor! Dat is niet waar. Hoe kom je daar bij?

16. anonymuske

11 jun 2008
    9
    0
    0
    Mmm,misschien is het in Nederland anders?Ik woon in België.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee tuurlijk niet daar ben je verzekerd toch?

18. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Hey anony
    Als je 5 juni ongi moest worden en je hebt 3 dagen daarvoor gevreeien is de kans heeeeeeeeeeeeeel klein dat je zwanger bent.
    Je hebt namelijk altijd ongv. 14dagen voor je maanstonden je eisprong . En die kan alleen binnen 24 uur bevrucht worden. (3 dagen daarvoor ben je ook vruchtbaar omdat zaad langer overleeft.
    Al de symptomen die je hebt hoeven er niet perse op te wijzen dat je zwanger bent. Je kan ook in de stress zitten omdat je onveilig hebt gevreeien en denk dat je zwanger bent en daardoor kan je menstruatie ook langer weg blijven en kan je onbewust symptomen krijgen.
    Ik weet niet hoe jong je bent , maar je woont nog bij je moeder dus ik moet er maar vanuit gaan jong... Kan het ook heeel goed mogelijk zijn dat je borsten gewoon nog aan het groeien zijn. Je groeit tot je 21e ongv.
    Maar meid als het gewoon zeker wilt weten voor jezelf moet je gewoon even een testje halen.
    Kan bij de aphotheek , drogistrij en je word echt niet raar aangekeken , ongelukjes gebeuren zullen we dan maar zegen.
    Laat je het even weten?
    Oja maar meiden , via babyboom worden ze toch naar je huis gestuurd?

Liefs Melanie
    en succes !

19. anonymuske

11 jun 2008
    9
    0
    0
    Ik ben 20.Valt nog mee dus. ;)

Toen ik dat heel klein beetje bloed zag donderdag dacht ik dat het mijn maandstonden waren maar toen hield het gewoon op. :rolleyes:

20. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    oh haha oke :p
    Maar kan je nergens een paar euro vandaan halen ?

liefs

Deel Deze Pagina