16 jaar en een kind willen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door simoons16, 21 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simoons16

simoons16 Lid

21 jun 2008
    12
    0
    0
    Heeii ik ben nieuw hier,
    en ben benieuwd hoe jullie denken als een 16 jarige er bewust voor kiest om zwanger te worden samen met haar vriend.

Edit moderator: gelieve je topic in het juiste forumdeel te plaatsen

2. ik denk dat je topic zo verplaatst gaat worden ;)

ik vind leeftijd eigenlijk niet zo belangrijk, maar wel je leefsituatie.
    hebben jullie een stabiel inkomen/woonomgeving?

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Daar zijn al eerdere onderwerpen over geweest. Als je mijn eerlijke mening wilt daarover..

Te jong.

4. simoons16

simoons16 Lid

21 jun 2008
    12
    0
    0
    we wonen beiden nog bij onze ouders,
    hebben diploma en werk

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik was toen ik zestien was ook best al serieus en stabiel, maar ik weet zeker dat ik het, als ik toen al een kindje had gekregen, niet goed had gered. Bovendien krijgen je ouders volgens mij de zeggenschap over je kind, als je zo jong bent. Ook niet ideaal dus.

Mijn mening dus: het lijkt allemaal erg leuk, zo'n kindje, maar besef dat je vrienden nog lang zo ver niet zijn, en dat je die dus allemaal kwijt gaat raken. Bovendien zal het financieel moeilijk zijn, en zal constant iedereen zich ermee bemoeien (waarschijnlijk ook Jeugdzorg omdat je zo jong bent). Ik zou gewoon wachten tot je minstens 20 bent, en zekerheid hebt.

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Eerlijk? Ik denk dan "weer een kind met een kind".

Ga eerst eens op jezelf wonen. Kijk of het na 2 jaar samenwonen nog steeds leuk is, en ga dan aan kinderen denken. Dan ben je net 18, ook nog piepjong, maar in elk geval meerderjarig.

Als je bij je ouders woont ben je niet zelfstandig. Hoe kun je de verantwoordelijkheid voor een kind dragen als je nog nooit de verantwoordelijkheid voor jezelf hebt gedragen?

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat vind ik dus ook

8. als je nog bij je ouders woont dan heb je het nog niet zelf ervaren hoe het is om zelfstandig te wonen. elke avond staat (waarschijnlijk) het eten voor je klaar, was wordt gedaan etc. ik persoonlijk vind het verstandiger om aan een kind te beginnen als je zelf ook zelfstandig kunt leven.

misschien eerst samen gaan wonen, elke avond zelf koken, de was doen, huishouden, en dan pas aan een kindje beginnen?

waarom willen jullie nu een kindje?

9. houmar

houmar Actief lid

19 mei 2008
    470
    0
    0
    Hoi Simoons,
    Ik kan best begrijpen dat je gevoelsmatig een kindje wilt en dat gevoel kan ook best heel sterk zijn. Het is alleen een keus die je eigenlijk pas goed kan maken als je wat ouder bent, een stabiele relatie hebt en een eigen plekje hebt om te wonen. Als je dat allemaal voor elkaar hebt kun je je kindje ook een veilig thuis bieden en krijgt je kindje wat het verdient. Je bent nu 16 jaar dus ik zou zeggen ga de aankomende periode eerst die andere dingen regelen. Dat zijn namelijk ook hele leuke stappen in je leven waar je lekker van moet genieten!

10. simoons16

simoons16 Lid

21 jun 2008
    12
    0
    0
    Heeii,
    misschien heb ik het verkeerd geformuleerd maar het is niet dat ik bewust echt een kindje wil. ik ben nu al 2 jaar met mijn vriend en we hebben het er gewoon over gehad dat als het ooit gebeurd dat we wel het kind willen gaan houden dit omdat ik vorig jaar ook zwanger ben geweest en toen abortus heb gedaan waar ik elke dag nog spijt van heb

11. houmar

houmar Actief lid

19 mei 2008
    470
    0
    0
    Dat je een abortus hebt gehad is idd erg verdietig. Maar ws heb je toen een bewuste keus gemaakt die verstandelijk in jullie situatie toen het beste was. Om dit te voorkomen in de toekomst is het toch belangrijk om een eventuele zwangerschap te voorkomen tot jullie eraan toe zijn. Succes in ieder geval!

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Aan samen in de toekomst een kindje willen is niks mis mee, ik zou er alleen nog inderdaad even een paar jaartjes mee wachten. Eerst lekker samen genieten, je opleiding afmaken, gaan samenwonen of trouwen en dan over een paar jaar ....

En tot die tijd ... alleen maar aan denken, dromen, luchtkastelen bouwen, maar nog niet uitvoeren.

13. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Als ik eerlijk mag zijn vind ik dat je nou nog niet aan een kind moet beginnen...
    Wat rach84 al zei dat je geen ervaring hebt met zelfstandig wonen..Ik zou als ik jou was eerst gaan samenwonen en dan beetje geld om handen..(dan heb je het kind ook wat te bieden)..Want een kind is duur...!

geniet nog van het leven je bent 16..ga lekker uit (want dat kan niet meer als je een kind hebt) enz..

ik hoop dat ik niet zo bemoeierig overkomt..want dat is niet de bedoeling..! :p

Liefs Mariska

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik moet eerlijk dat ik ook vind dat je nog niet met kinderen bezig moet zijn
    en moet ook zeggen als je beide bij de ouders wonen zou ik er echt serieus over nadenken om te wachten met kinderen tot je op je eigen woon
    is ook beter voor het kindje om op te groeien in stabiele omgeving.

15. Bonsai

Bonsai Bekend lid

12 jun 2008
    762
    0
    0
    Utrecht
    16 , dit is de periode dat je lekker uitgaat, feest viert, gaat stappen met vrienden en vriendinnen, je focust op je vervolg opleiding, wat je wilt gaat worden in de toekomst, (werk of school )en hoe je dat voor elkaar gaat krijgen.
    Ik zou het persoonlijk te jong vinden, je bent zelf nu op een leeftijd waar je van kind zijn naar de volwassenheid gaat, ik zou lekker gaan genieten van deze jaren en over een jaartje of 3 kijken wat je situatie dan is, en dan je kinderwens bekijken.

16. kattja

kattja Actief lid

11 apr 2007
    468
    0
    0
    Inderdaad wat Bonsai zegt. Dit zijn nog de jaren waar je van moet genieten. Op stap gaan feest vieren plezier maken met je vrienden en vriendinnen. En alles wat je kan doen en niet zo snel meer kan als je een kleintje hebt. Dat is mijn mening erover. Je bent nog zo jong. Je moet nu nog genieten. Ik wil niet zeggen dat als er een kleine is dat er dan niks meer kan. Maar het wordt allemaal wel wat lastiger. Gooi deze jaren niet weg maar GENIET! En kijk over een aantal jaar eens verder. Maak eerst de stap om te gaan samenwonen. Je weet ook niet hoe dat gaat. Als alles dan een beetje stabiel is enz enz kijk dan nog eens......

Groetjes Kat

17. ik denk niet perse dat ze nu moet uitgaan en dat allemaal moet doen voordat je pas aan een kindje kan beginnen. iedereen is verschillend en de één heeft daar meer behoefte aan als de ander. de heeft nooit echt de behoefte gehad om gek te doen, en de ander is op zijn 35 nog niet uitgewaaid.

ik vind het (PERSOONLIJK) heel mooi dat je de keuze zou maken om je kindje te houden als je (per ongeluk) zwanger zou raken.
    maar per ongeluk is nog altijd wat anders dan bewust voor een kindje kiezen. en dat was toch je vraag?

als je zelf nog niet geleerd hebt om zelfstandig te leven kan je je kindje moeilijk opvoeden. naast als die praktische dingen (inkomen, werk, slaaptekort, sociale contacten) moet je bij jezelf nagaan wat de reden is dat je een kindje zou willen nu. is het omdat je ervan overtuigd bent dat je er klaar voor bent, je kindje alles te bieden hebt wat voor jou belangrijk is? of wil je een kindje omdat je zo'n klein hummeltje gewoon leuk en lief vind, en ach 'de kosten zullen wel meevallen'..?

Ook moet je nadenken over het feit dat je minderjarig bent en (ik heb me hier verder nooit in verdiept) er zullen vast wel wat instanties bij jou (en jou ouders) aan de deur komen die met je willen praten en je thuissituatie willen bekijken.

wat Houmar zei vind ik ook een mooie:
    Je bent nu 16 jaar dus ik zou zeggen ga de aankomende periode eerst die andere dingen regelen. Dat zijn namelijk ook hele leuke stappen in je leven waar je lekker van moet genieten!

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ook ik vind 16 wel erg jong.
    Kijk een "ongelukje" bestaat, ook al weten de meeste nu ongeveer wel hoe anticonceptie werkt.

Bewust voor een kindje gaan op die leeftijd vind ik iets anders.
    Eerst de wilde haren kwijt raken en een stabiele situatie samen opbouwen dan ben je op je 20ste nog jong genoeg.

En hier ben ik het helemaal mee eens

Je bent nu 16 jaar dus ik zou zeggen ga de aankomende periode eerst die andere dingen regelen. Dat zijn namelijk ook hele leuke stappen in je leven waar je lekker van moet genieten!

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    16 vind ik te jong.
    Je bent tot je 18e verplicht om op school te zitten .. wie gaat er dan voor het kind zorgen?
    Ik hoop dat je verstandig bent en wacht tot je het kindje kan bieden wat het nodig heeft.

20. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    leeftijd zegt niks... je hebt vrouwen van 40 die niet eens de tijd vrijmaken voor verzorging van het kind of wat..

zo heb je ook tienermoeders die hele goede ouders zijn..

weetje ald jij heel volwassen bent, en je weet hoe het allmeaal zit en blalanlana, zou ik het gewoon doen

Deel Deze Pagina